Microsoft Dynamics NAV to łatwy w obsłudze system klasy ERP, który powstał przede wszystkim z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach z różnych branż. Jednym z powodów wdrożeń jest chęć zapewnienia pracownikom dostępu do aktualnych i właściwie prezentowanych danych. Oznacza to, że nie tylko światowej sławy korporacje i modne w ostatnich latach start-up’y potrzebują odpowiedniego oprogramowania, ale również firmy budowlane. Wszystko sprowadza się bowiem do prawidłowego doboru rozwiązań informatycznych (zestawu funkcjonalności) do branży i specyfiki prowadzonej działalności.

Harmonogram kosztów, kontrola wykorzystywanych zasobów i realizacji prac

Niemal wszystkie firmy budowlane, a przynajmniej te, które dość prężnie się rozwijają, prowadzą kilka projektów jednocześnie. Każda budowa trwa przecież określoną ilość czasu – może ciągnąć się miesiącami, a nawet latami. W związku z tym, dopilnowanie wszystkich spraw może sprawiać poszczególnym pracownikom i samemu szefowi wiele problemów.

Niezwykle pomocny w kwestii kontroli kosztów i stopnia zaawansowania wszystkich robót budowlanych jest Microsoft Dynamics NAV. Wdrożony specjalnie pod wymagania i specyfikę branży budowlanej umożliwia zarządzenie planem i harmonogramem kosztów związanych z poszczególnymi zleceniami. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad wykorzystywanymi zasobami i realizacją prac.

Sprawdź także System ERP dla małych firm >>

Dozór nad sprzętem budowlanym

Każda firma budowlana posiada własny lub wypożyczony (np. w ramach leasingu) sprzęt. Rozliczanie kosztów jego utrzymania i pracy, biorąc pod uwagę podział na kilka projektów, nie jest prostym zadaniem. Na szczęście i w tej kwestii niezastąpiony okazuje się system ERP, który daje możliwość przeglądu dostępności poszczególnych maszyn.

Szybsze i skuteczniejsze przekazywanie informacji

Dzięki możliwości wprowadzania i aktualizowania w systemie ERP danych dotyczących poszczególnych projektów budowlanych informacje są natychmiastowo widoczne dla wszystkich pracowników, którzy mają dostęp do systemu. Oznacza to, że proces przekazywania dokumentacji np. dotyczącej postępów w danym okresie na konkretnej budowie, a w związku z tym o poniesionych kosztach, przebiega znacznie szybciej i sprawniej. Jest to szczególnie wygodne w sytuacji, gdy kilka robót budowlanych jest dość mocno oddalonych od siedziby firmy.