Zarządzanie zapasami
Baza kartotek zapasów jest centralnym źródłem informacji o materiałach, towarach handlowych i produktach dla wszystkich modułów dostępnych w systemie Microsoft Dynamics 365 Business Central. W kartotece zapasu przechowywane są podstawowe informacje, takie jak identyfikator, opis czy jednostki miary. W systemie Business Central, transakcje zwiększające oraz zmniejszające mają bezpośredni wpływ na ich wartość w księdze głównej.
Poza przypisaniem kartotek do kategorii, grup księgowych, możesz użyć funkcjonalności atrybutów, które pozwalają na opis specyficznych dla branży cech wspólnych na poziomie kategorii lub konkretnych zapasów. Jeżeli dysponujesz takimi samymi zapasami, ale w różnych wariantach, np. kolorystycznych, możesz wykorzystać przeznaczony do tego dodatkowy słownik, który umożliwi ich identyfikację na dokumentach sprzedaży, zakupu oraz produkcji.
Na kartotece zapasu, możesz ustawić indywidualne parametry zasad ponownego planowania w przypadku, kiedy bilans zapasów na dany moment będzie niezgodny z założeniami. Te informacje wykorzystuje mechanizm Arkusza planowania i zapotrzebowania dostępny w systemie.
Moduł Zarządzanie zapasami
w Dynamics 365 Business Central
- Zdefiniuj kartoteki towarowe, tworząc jedno źródło informacji o materiałach, towarach i produktach w całej firmie,
- Wykorzystaj funkcje kopiowania zapasów oraz szablonów, usprawniając pracę użytkowników i eliminując błędy,
- Zarządzaj zapasami z użyciem wariantów,
- Wykorzystaj funkcjonalność Oznaczenia zapasów, aby lepiej komunikować się z dostawcami i nabywcami,
- Wykorzystaj tłumaczenia oraz teksty dodatkowe aby dodatkowo opisać cechy Twoich produktów na dokumentach handlowych,
- Zarządzaj cennikami zakupu i sprzedaży zapasów w jednym miejscu,
- Wyceniaj zapasy w magazynie wg metody wyceny ustalanej na poziomie kartoteki: FIFO, LIFO, Specjalna, Średnia, Ewidencyjna;
- Uzyskaj rzeczywisty koszt własny sprzedaży, dzięki wbudowanemu mechanizmowi rozliczania kosztów począwszy od zakupów, przez kompletacje i produkcje a skończywszy na sprzedaży;
- Zapewnij tracebility dzięki funkcjonalności zarządzania partiami i seriami;
- Planuj działania związane z inwentaryzacją oraz rejestruj nadwyżki i niedobory.
Funkcjonalność modułu Zarządzanie zapasami
- Kategoryzacja zapasów, atrybuty
- Zdjęcia i dokumentacja
- Wycena i księgowanie kosztów w księdze głównej
- Warianty / wersje
- Planowanie w oparciu o stany minimalne, mnożniki, poziomy odnowienia
- Alternatywne jednostki miary
- Alternatywni dostawcy
- Substytuty (zamienniki), Odsyłacze (oznaczenia zewnętrzne)
- Tłumaczenia zapasów
- Teksty dodatkowe
- Inwentaryzacja, jednostki składowania
- Intrastat
- Śledzenie partii i serii
Porozmawiajmy o tym,
jak wspomóc Twój biznes
Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?
Pokaż telefon...