Zarządzanie finansami w Business Central
Moduł finansowy jest centralnym miejscem, w którym gromadzone są transakcje finansowe wynikające z realizacji większości procesów realizowanych w przedsiębiorstwie. Funkcjonalności systemu pozwalają menadżerom na analizę danych historycznych oraz aktualnej sytuacji finansowej dzięki wbudowanym narzędziom budżetowania i kontroli przepływów wspomaganym przez sztuczną inteligencję.


Rozwiązanie pozwala także zarządzać finansami firm powiązanych zlokalizowanych w kraju i zagranicą, zapewniając wymianę danych oraz spójne raportowanie i analitykę.
• Oznaczenie transakcji finansowych za pomocą wymiarów kontrolingowych, co umożliwia szybszą analizę i obserwację firmy z różnych perspektyw • Planowanie i kontrola wydatków w oparciu o funkcjonalność budżetowania • Rozliczanie zapłaconych faktur w wielu walutach i bieżąca kontrola sald nabywców • Planowanie płatności do dostawców wg priorytetów i dostępnych środków pieniężnych.
Funkcjonalności modułu
Księga główna
Wymiary
Budżetowanie
Rachunek kosztów
Środki trwałe
Transakcje międzyfirmowe
Konta bankowe i kasa
Przetwarzanie płatności do dostawców i od nabywców
Prognoza przepływów pieniężnych
Rozliczenia międzyokresowe (np. kosztów)
Szczegóły funkcjonalności
Księga główna
Księga główna pozwala na ewidencję i analizę zdarzeń księgowych w przedsiębiorstwach prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o Książkę Przychodów i Rozchodów jak również Zakładowy Plan Kont. Funkcjonalność pozwala na zdefiniowanie układu planu kont, z podziałem na konta bilansowe i wynikowe, dopasowanego do potrzeb organizacji oraz rejestrację transakcji bezpośrednio na konto bądź dokumenty pochodzące z innych obszarów m.in. sprzedaży czy zakupów. Ponadto system wspomaga rozliczanie podatku VAT, raportowanie i sprawozdawczość finansową. Edycja i raportowanie danych systemu, może odbywać się zarówno w aplikacji jak i przy użyciu Microsoft Excel.
Wymiary
Funkcjonalność pozwala na wzbogacenie analityki finansowej wg dowolnie zdefiniowanych kategorii oraz ich wartości, np. dla działów, projektów, grup produktów czy kanałów sprzedaży. Możliwe jest skonfigurowanie reguł łączenia wymiarów oraz ich wartości. Wymiary wykorzystywane są do prowadzenia zaawansowanych analiz finansowych wbudowanych w Business Central jak również są źródłem do narzędzia Power BI.
Budżetowanie
Dzięki budżetom w księdze głównej możesz kontrolować postęp finansowy w Twojej firmie. Zebrane informacje możesz wykorzystywać w raportach finansowych i analizach. System umożliwia wygodną edycję danych dotyczących budżetów w programie Excel.
Rachunek kosztów
System zapewnia wgląd w rzeczywiste i budżetowe koszty operacji, działów, produktów i projektów. Umożliwia również alokację kosztów według wybranego klucza lub metody. Możesz także analizować wartości rzeczywiste i budżetowe według zdefiniowanych przez siebie scenariuszy.
Środki trwałe
Możesz śledzić księgowanie transakcji dotyczących środków trwałychnp. przejęcia lub amortyzację. Dostępna jest księga amortyzacji. System umożliwia rejestrację kosztów utrzymania środków trwałych, ochronę ubezpieczeniową, a także alokację do działów lub projektów.
Transakcje międzyfirmowe
System daje Ci możliwość zarządzania więcej niż jedną firmą w procesie księgowania. Wymiana dokumentów sprzedaży i zakupu do firm partnerskich, księgowanie transakcji do udostępnionych planów kont i wymiarów, kontrola przepływu dokumentów to tylko niektóre z funkcji usprawniających kierowanie międzynarodowymi oddziałami firmy.
Konta bankowe i kasa
Twórz, obsługuj i zarządzaj wieloma kontami bankowymi dla różnych potrzeb biznesowych i różnych walut. Możesz zarządzać płatnościami elektronicznymi i poleceniami zapłaty. Business Central obsługuje również płatności PayPal.
Przetwarzanie płatności do dostawców i od nabywców
Na podstawie rejestracji przepływu środków pieniężnych i rozliczenia rozrachunków uzyskujemy podstawę racjonalnej oceny relacji z kontrahentami, monitorowania zaległości w płatnościach, rozliczania dokumentów walutowych z uwzględnieniem różnic kursowych. Zawarte w tym miejscu informacje mogą być podstawą do windykacji należności, oceny płynności finansowej i prognozy przepływów pieniężnych.
Prognoza przepływów pieniężnych
System pozwala Ci przewidywać, jak płynność Twojej firmy będzie ewoluować w czasie. Możesz zobaczyć prognozę oczekiwanych wpływów i wypłat gotówkowych oraz dostępnych środków płynnych.
Rozliczenia międzyokresowe (np. kosztów)
Opcja ta daje możliwość ewidencjonowania jednym dokumentem kosztów ponoszonych przez firmę cyklicznie np. prenumeraty, raty ubezpieczenia, subskrypcje. Odpowiednia wartość kosztów automatycznie zostaje odniesiona na odpowiednie konta księgowe.
Porozmawiajmy o tym,
jak wspomóc Twój biznes
Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?
Pokaż telefon...