Decydując się na korzystanie z systemu Dynamics 365 Business Central mamy do wyboru kilka opcji wdrożenia. Każda z nich przynosi firmie różnego rodzaju korzyści. Dowiedz się, jak to wygląda w przypadku Business Central w wersji chmurowej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie są zalety wdrożenia i korzystania z Dynamics 365 Business Central w chmurze.

Oparte na chmurze rozwiązania z rodziny Dynamics 365 hostowane są na rozwiązaniu Azure. Daje ono możliwość budowania, testowania różnych programów, jak i wdrażania oraz zarządzania chociażby systemem ERP. Hostowanie oprogramowania w chmurze oznacza, że ​​wszystkie jego elementy są przechowywane online. Wybór chmury eliminuje inwestycje związane z zakupem i utrzymaniem infrastruktury IT, a co za tym idzie – generuje oszczędności. W związku z tym, odpowiedzialność w zakresie bezpieczeństwa, utrzymania systemu, przechowywania danych czy też przeprowadzania aktualizacji leży po stronie Microsoft. Natomiast, dostęp do systemu uzyskuje się poprzez przeglądarkę internetową. Wygląda to w taki sam sposób jak np. logowanie do poczty e-mail.

Jakie zalety ma wdrożenie i korzystanie z Dynamics 365 Business Central w chmurze?

Korzystanie z systemu ERP Dynamics 365 Business Central w wersji chmurowej niesie ze sobą wiele zalet i korzyści.

1. Oszczędności w zakresie infrastruktury IT

Korzystanie z oprogramowania w chmurze powoduje, że nie musisz tracić czasu i pieniędzy na zarządzanie wewnętrznymi serwerami i sprzętem IT. Wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać dostęp do Dynamics 365 Business Central, to połączenie internetowe. Instalacja oprogramowania na poszczególnych maszynach nie występuje. Dodatkowo, dzięki wdrożeniu w chmurze nie musisz się martwić o utrzymanie infrastruktury IT czy też obawiać się utraty/ uszkodzenia danych – odpowiedzialność leży po stronie Microsoft.

2. Wysoka dostępność usług

Microsoft gwarantuje dostępność swoich usług na poziomie 99,9%. Dodatkowo, Dynamics 365 Business Central posiada jedne z najbardziej niezawodnych funkcji w zakresie odzyskiwania danych po awarii. Odpowiednie protokoły Microsoft sprawiają, że dane w organizacji są synchronizowane oraz duplikowane na drugi serwer. Dzięki temu, w razie nieprzewidzianego wypadku, użytkownik jest w stanie kontynuować swoją pracę bez zakłóceń.

3. Backup danych

Tworzenie kopii zapasowych danych powinno być standardem, jednak jest to jedno z zadań, które często zostają zepchnięte na dalszy plan. Wdrożenie systemu ERP w chmurze zapewnia użytkownikom „spokój”, gdyż nie tylko eliminuje potrzebę ochrony własnych serwerów, ale także automatycznie wykonuje kopie zapasowe danych.

4. Business Intelligence i Machine Learning

Użytkownicy, którzy korzystają z Business Central w wersji SaaS (Software as a Service), mają dostęp do stale rozwijanych przez Microsoft narzędzi Business Intelligence, w tym Power BI. Dodatkowo, możliwe jest połączenie systemu ERP ze wspomnianą aplikacją, dzięki czemu użytkownik uzyskuje solidne narzędzie do raportowania i analiz kluczowych danych firmy. Co więcej, Microsoft zainwestował ogromne pieniądze w Machine Learining i to właśnie użytkownicy chmury w pierwszej kolejności mogą czerpać korzyści z „uczenia maszynowego”.

5. Ścisła integracja z innymi aplikacjami chmurowymi

Chmura pozwala na integrację z różnymi produktami opartymi na chmurze, w szczególności z Office 365 i innymi rozwiązaniami Microsoft. Można tu wymienić chociażby PowerBI, SharePoint czy Outlook. Dodatkowo, możliwość łączenia danych z Word czy Excel zwiększa wydajność pracowników. Ścisła integracja Dynamics 365 Business Central z Office 365 pozwala także na śledzenie wiadomości e-mail, przeglądanie informacji kontaktowych, tworzenie rekordów bezpośrednio z programu Outlook i wiele innych.

6. Automatyczne update`y

Użytkownicy Dynamics 365 Business Central w chmurze otrzymują aktualizacje wcześniej i częściej niż użytkownicy wersji on-premise. Co więcej, za ich przeprowadzenie odpowiada Microsoft. Dodatkowo, w rzeczywistości wiele funkcji i aktualizacji zawartych w chmurze nigdy nie jest rozszerzanych na wersję on-premises. W przypadku Business Central większe update`y występują co 6 miesięcy. Co ciekawe, użytkownicy mają możliwość wyboru, czy zaakceptować te aktualizacje. Mogą je także przetestować w tzw. sandbox`ie, aby zapewnić zgodność przed ich wdrożeniem.

7. Skalowalność

Korzystając z systemu ERP, jako rozwiązania SaaS, mamy dużo łatwiejsze zarządzanie użytkownikami. W dowolnym momencie możemy uruchomić dodatkową licencję – w tym modelu płacimy za możliwość korzystania z oprogramowania, a nie moc obliczeniową. W związku z tym, dodawanie bądź usuwanie użytkowników jest naprawdę proste.

8. Dostęp do dodatków na AppSource

Chcąc zintegrować Business Central z innymi aplikacjami i usługami można skorzystać z rozwiązań firm trzecich, które są dostępne na AppSource. Jest to te pewnego rodzaju sklep internetowy Microsoft, w którym można nabywać dodatkowe rozwiązania i usługi. Liczba dostępnych aplikacji i usług stale rośnie. Dzięki AppSource, użytkownicy chmury Dynamics 365 mają niemal nieograniczoną możliwość rozszerzania funkcjonalności swojego rozwiązania. Dodatkowo, nie muszą oni angażować do tego swoich programistów.

9. „Cloud first, mobile first”

Przez ostatnie kilka lat motto Microsoft brzmiało i nadal brzmi „Cloud first, mobile first”. Nic nie wskazuje na to żeby miało się to zmienić w najbliższym czasie. Co więcej, to właśnie aplikacje biznesowe z rodziny Dynamics 365 są rozwiązaniami chmurowymi, nad którymi gigant z Redmond skupia się najbardziej pod kątem rozwoju. W związku z tym, nie ulega wątpliwości, że firmy, które postawią na Dynamics 365 Business Central w chmurze (SaaS), będą w „czołówce” jeśli chodzi o czerpanie korzyści z rozwiązania ERP. Oszczędności w zakresie zakupu i utrzymania infrastruktury IT, szybkie uruchamianie dodatkowych licencji, automatyczne update`y, backup danych, integracja z innymi rozwiązaniami chmurowymi – to atuty wynikające z wyboru i korzystania systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central w chmurze.