« powrót do strony głównej

Nowe funkcje w Dynamics 365 Business Central – kwietniowy update

Autor: Klaudia / Data publikacji: 12.03.2019 / Data aktualizacji: 16.08.2019
[Głosów:2    Średnia:5/5]

Już końcem stycznia 2019 Microsoft opublikował obszerną listę funkcji, które zostaną dodane do produktów z rodziny Dynamics 365 w związku z kwietniowym update`em. Nowe funkcje nie ominą również rozwiązania Dynamics 365 Business Central. Zobaczmy, co przyniesie „wiosenne orzeźwienie” oraz w jakie opcje zostanie wyposażony wspomniany system ERP.

Z tego artykułu dowiesz się:

– jakie nowe funkcje pojawią się w Dynamics 365 Business Central w związku z kwietniowym update`em.

Nie ulega wątpliwości, że większe możliwości w zakresie personalizacji i produktywności użytkowników to kluczowe skutki nowych funkcji w Business Central, które mają zostać wprowadzone w kwietniowej aktualizacji. Sprawniejsze wykonywanie codziennych zadań oraz bardziej intuicyjny charakter systemu ma na celu ułatwić adaptację nowym osobom, które nie miały wcześniej do czynienia z tego rodzaju rozwiązaniem. Nowe funkcje „nie ominą” również administratorów oraz programistów. W tym artykule skupimy się jednak na kilku funkcjonalnościach dedykowanych użytkownikom końcowym.

1.      Szybkie wprowadzanie

Niezależnie od posiadanego systemu, użytkownicy tracą dużo czasu na wypełnianie odpowiednich pól w celu utworzenia np. nowego rekordu. Ponadto, „przeklikiwanie się” przy pomocy myszy między polami jest niewygodne. Z pomocą przychodzi tutaj funkcja Szybkiego wprowadzania. Poprzez wykorzystanie przycisku Enter przemieszczamy się tylko między wymaganymi polami, co pozwala nam na utworzenie rekordu. Co więcej, funkcja ta może zostać spersonalizowana – programiści mogą zdefiniować ścieżkę pól wymagających wypełnienia.

nowe funkcje business central

2.      Widoki list – zapisywanie filtrów

Widoki list będą umożliwiać użytkownikom zapisywanie zdefiniowanych filtrów, dzięki czemu będą mieli szybki dostęp do konkretnych danych. Można to wykorzystać np. do stworzenia widoku „Powody rezygnacji” czy „Najczęściej sprzedawane produkty”. Dzięki temu, użytkownicy mogą szybko przełączać się między różnymi widokami i od razu mieć dostęp do konkretnych oraz aktualnych danych.

nowe funkcje business central

3.      Ulepszone notatki

Możliwość dodawania notatek do danych biznesowych w systemie ERP jest kluczowym elementem. Ulepszone notatki w Business Central będą wyświetlać się na różnego rodzaju kartotekach, a użytkownicy będą mogli je edytować oraz usuwać. Dodatkowo, możliwe będzie dodawanie łączy internetowych, co jeszcze bardziej zwiększy efektywność działania.

4.      Tryb widoku dokumentu

Funkcja ta jest dedykowana osobom, które często edytują „długie” dokumenty, np. faktury sprzedaży czy faktury zakupu. Podczas przeglądania wspomnianego dokumentu możliwe będzie użycie funkcji w sekcji Wiersze, co pozwoli na szybsze filtrowanie towarów bądź usług oraz lepsze wyświetlanie całej listy. Co ciekawe, tryb ten można włączyć poprzez skrót Ctrl + Shift + F12.

nowe funkcje business central

5.      Personalizacja Paska Zadań

Dzięki wprowadzeniu Personalizacji użytkownicy będą mogli wprowadzać drobne korekty i dostosowania do wyglądu Paska Zadań. Dotyczy to dowolnej listy w systemie, kartoteki czy też strony dokumentu. Akcje, które nie są często używane, mogą zostać ukryte. Dodatkowo, polecenia można także przenosić między poszczególnymi grupami.

nowe funkcje business central

6.      Szybsze „przewijanie” list i czas ładowania

Koniec z oczekiwaniem na załadowanie danych oraz komunikatem „pobieranie wierszy”. Kwietniowy update w Business Central poprawia szybszy przegląd danych i ich ładowanie na żądanie. Dzięki temu, użytkownicy, którzy korzystają z Business Central w modelu cloud, mogą zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność.

Pozostałe funkcjonalności

Powyżej wymienione nowe funkcje to tylko niektóre, które mają zostać zaimplementowane do Business Central podczas kwietniowej aktualizacji. Oprócz nich, użytkownik końcowy otrzyma jeszcze szereg nowych możliwości. Są to m.in.:

– wskaźnik Auto-Zapisu oraz daty roboczej,

– nowe skróty klawiszowe,

– zwiększenie limitu znaków z 50 do 100,

– możliwość zaznaczenia wielu zapasów i dodanie ich do odpowiednich dokumentów zakupu/ sprzedaży.

Cały wykaz nowych ulepszeń i funkcjonalności, zarówno dla użytkowników, jak i administratorów oraz programistów znajduje się w dokumentacji Microsoft, pod tym linkiem.

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu ERP – Dynamics 365 Business Central – lub masz pytania na ten temat to skontaktuj się z nami wypełniając formularz, via e-mail: kontakt@nav24.pl lub telefonicznie +48 33 333 94 24.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo