Tworzywa sztuczne

Improdex Sp. z o.o.

Improdex to firma specjalizująca się w produkcji technicznych komponentów plastikowych z tworzyw sztucznych. Obecnie zatrudnia ponad 150 pracowników i dysponuje nowoczesnym zakładem o powierzchni ponad 3000 m2. Dział produkcyjny dysponuje 40 wtryskarkami o sile zwarcia od 25 do 800 ton oraz zaawansowanym sprzętem do kontroli jakości. Do głównych odbiorców należą firmy z branży automotive, elektrotechnicznej, wyposażenia wnętrz i AGD – są to rozpoznawalne światowe marki. Wysoka jakość produktów jest potwierdzona wdrożonymi i stosowanymi standardami IATF oraz 9001.

Wyzwania

Wzrost popytu oraz słaba wydajność wykorzystywanego systemu sprawiały, że Improdex borykał się z problemami w obszarze produkcji. Zmiany wymagały struktury produkcyjne, podejście do wyceny produktów czy też kwestie związane z uwzględnianiem dostępności narzędzi w procesie planowania produkcji. Z tego względu konieczne było wprowadzenie prognozowania popytu umożliwiające planowanie zakupów komponentów oraz produkcji z dużym wyprzedzeniem. Bardzo istotnym elementem było harmonogramowanie produkcji oraz śledzenie każdego opakowania od procesu wejścia do wyjścia. Konieczna była również optymalizacja wycen produktów. W związku z tym, firma podjęła decyzję o wdrożeniu systemu ERP wraz z rozwiązaniami wspierającymi produkcję, które są z nim zintegrowane.

Korzyści z wdrożenia systemu ERP Microsoft Dynamics

Dzięki wdrożeniu Microsoft Dynamics NAV oraz rozwiązań PlannerOne (harmonogramowanie produkcji), MobileNAV (zarządzanie magazynem), panelu produkcyjnego i inwentaryzacji udało się sprostać wyzwaniom, z którymi zmagał się Improdex. Dzięki PlannerOne firma ma wgląd w realne czasy produkcji i możliwość wyznaczania terminów realizacji. Panel produkcyjny jest dopasowany do normy IATF i pozwala na śledzenie oraz rejestrację produkcji na każdym z jej etapów. Zastosowanie MobileNAV pozwoliło na usprawnienie procesów logistycznych poprzez wprowadzenie kodu GS1 zawierającego niezbędne dane. Dzięki temu, czas obsługi transakcji magazynowych został skrócony o 25%. Dodatkowo, w związku z uruchomieniem funkcjonalności kontroli jakości, firma jest w stanie wychwycić kluczowe problemy jakościowe, a tym samym uniknąć dużych kar pieniężnych. Bardzo duże oszczędności czasu przyniosła implementacja funkcjonalności Inwentaryzacja NAV24, która pozwoliła na skrócenie czasu inwentaryzacji o 60%, zwiększając jednocześnie dokładność procesu.

Kontakt

Porozmawiajmy o tym,
jak wspomóc Twój biznes

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

Pokaż telefon...
* pola wymagane
checkmark-success

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Nav24. W przypadku podania numeru telefonu, wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny.  Rozwiń