Handel i dystrybucja Usprawniaj procesy i efektywnie zarządzaj firmą dzięki rozwiązaniom IT stworzonym z myślą o handlu i dystrybucji
Rozumiemy wyzwania sektora handlowego
Wśród naszych Klientów jest wiele firm z branży handlowej i dystrybucyjnej. Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas licznych wdrożeń w tym sektorze wiemy, jakie są jego najczęstsze wyzwania i problemy.
Potrafimy dobrać rozwiązania informatyczne, które usprawnią kluczowe procesy w firmach handlowych i dystrybucyjnych. Wdrażane przez nas oprogramowanie firmy Microsoft jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na obsługę procesu sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami, magazynu, wysyłki towaru, na wystawieniu faktury kończąc.
Poznaj rozwiązania najczęstszych problemów branży handlowo-dystrybucyjnej
Mam problem z efektywnym zarządzaniem procesem sprzedaży
System Dynamics 365 Business Central zapewnia pełen wgląd w proces sprzedaży. Masz możliwość zbudowania lejka sprzedażowego oraz śledzenia informacji, na jakim etapie znajdują się szanse sprzedaży. Możesz obsłużyć realizację zamówienia od złożenia oferty do wysyłki towaru. Dostępne raporty dostarczą Ci informacji niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji sprzedażowych.
1 Mało powtarzalny proces obsługi negatywnie wpływa na obsługę klienta .
Dynamics 365 Sales jest systemem CRM, który umożliwia wysoki standard obsługi klienta. Natywne połączenie z Business Central zapewnia przepływ danych w obrębie całej organizacji. Korzystając z Dynamics 365 Sales możesz gromadzić informacje na temat odbytych spotkań z klientami i udostępniać je innym członkom zespołu. Praca na wspólnych zasobach pomaga wytyczać standardy w obsłudze klientów. System przypomni Ci również o zadaniach do wykonania, jak np. telefon do klienta. Ponadto wbudowany moduł sztucznej inteligencji pomaga w nadawaniu priorytetów dla poszczególnych szans sprzedaży.
2 Problem z monitorowaniem pracy handlowców.
Korzystając z aplikacji Dynamics 365 Sales menadżer sprzedaży zyskuje wgląd w kluczowe statystyki dotyczące pracy całego zespołu sprzedażowego. Dzięki temu na bieżąco będzie wiedzieć, jak handlowcy radzą sobie z wyznaczonymi zadaniami oraz co aktualnie dzieje się z szansami sprzedaży, za które odpowiadają. Na podstawie szczegółowych danych będzie mógł odpowiednio reagować w sytuacji zagrożenia i podejmować działania naprawcze.
3 Problem z monitorowaniem realizacji wyznaczonych celów dla zespołów.
W Dynamics 365 Sales możesz dynamicznie budować cele, z uwzględnieniem wielu danych zgromadzonych w systemie np. wyników historycznych, planowanych budżetów lub prognoz. Masz możliwość śledzenia ich realizacji z poziomu całej organizacji, ale także poszczególnych działów lub pracowników. Jeżeli celem zespołu sprzedażowego jest pozyskanie w kwartale określonej liczby klientów, to możesz rozdzielić ten cel na mniejsze i przypisać jako zadanie do wykonania przez danego handlowca. Narzędzia do analizy biznesowej w Dynamics 365 dostarczają na bieżąco informacji o wynikach realizacji wybranych celów przez osoby z Twojego zespołu.
4 Brak możliwości planowania i analizy realizacji planu sprzedażowego.
W Dynamics 365 Sales masz możliwość przewidywania, jak duży przychód wygeneruje Twój zespół sprzedażowy w konkretnym okresie czasu. Korzystając z funkcji tworzenia prognoz handlowcy mogą śledzić wydajność swojej pracy w stosunku do postawionych celów. Natomiast menadżerowie sprzedaży mogą analizować wydajność prowadzonych działań w zespole. Dzięki temu wiedzą, jak przebiega realizacja planu sprzedażowego. W razie ewentualnych problemów mogą planować działania naprawcze i wprowadzać zmiany.
5 Problem z niekompletną realizacją zamówienia bądź uszkodzoną dostawą.
Korzystając z naszego autorskiego rozwiązania - aplikacji do Rejestracji Niezgodności w dostawach - Twoi pracownicy mają możliwość zgłaszania niekompletnego czy uszkodzonego zamówienia. Wprowadzając do narzędzia informacje o wadliwym zamówieniu mogą podać datę incydentu, wskazać magazyn, w którym była przyjmowana dostawa, jak również załączyć zdjęcie uszkodzonego zasobu. Rozwiązane wzbogacone jest o funkcję raportowania, dzięki czemu będziesz wiedzieć np. od którego dostawcy otrzymujesz najczęściej uszkodzony bądź niekompletny towar. Z poziomu aplikacji możesz również wygenerować dokument reklamacji.
6 Problem z opóźnieniami zamówień.
W Business Central możesz skonfigurować kalendarz podstawowy z dniami roboczymi i wolnymi od pracy. Możesz także przypisać kalendarz do nabywców, dostawców lub wybranej lokalizacji. Umożliwi to sprawne obliczenie daty dostaw i przyjęć przyszłych zamówień sprzedaży, zamówień zakupu, zleceń produkcyjnych itd.
7 Brak aktualnych danych o stanach magazynowych.
Dzięki Business Central masz dostęp do wielowymiarowych, rzeczywistych danych na temat stanów magazynowych. System pozwala na zarządzanie zapasami w wielu lokalizacjach, takich jak zakłady produkcyjne, magazyny, salony wystawowe itp. Masz możliwość zarządzania i śledzenia numerów seryjnych i numerów partii. Dodanie danych niestandardowych, takich jak np. kolor, kraj produkcji, rozmiar lub wymiary produktu pozwala na jeszcze dokładniejsze grupowanie przedmiotów w kategorie.
8 Brak danych potrzebnych do uzupełnienia stanów magazynowych zgodnie z obecnymi potrzebami.
Business Central zapewnia Ci możliwość uzyskania wglądu w statystyki, dotyczące zapasów znajdujących się w magazynie. W systemie znajdziesz arkusz MRP (Material requirements planning). Na podstawie danych planistycznych (parametrów, definiujących sposób uzupełnienia zapasów w magazynie) oraz wymaganego zapotrzebowania na dany materiał, system jest w stanie zasugerować, jakiego surowca brakuje.
9 Brak wglądu w dane historyczne dotyczących zamówień od dostawców.
System Business Central umożliwia zachowanie wszystkich informacji dotyczących zakupów, np. faktur zakupu czy transakcji magazynowych. Dodatkowo odpowiednio skonstruowane cenniki zakupów pozwalają Ci na śledzenie historii zmian ceny od konkretnych dostawców.
10 Brak informacji o dostępności produktu w czasie.
W systemie Business Central znajdziesz wbudowaną funkcjonalność, tzw. ,,dostępność zapasu w czasie''. Dzięki zastosowaniu tej funkcji uzyskasz informacje o przychodach oraz rozchodach danego zapasu w wybranym przedziale czasowym.
11 Problem ze śledzeniem zapasów.
System Business Central rejestruje historię wszystkich transakcji dla danego zapasu, z uwzględnieniem indywidualnego numeru seryjnego lub partii, dzięki czemu masz możliwość śledzenia poszczególnych zapasów w obrębie całego łańcucha dostaw. W konsekwencji zyskujesz informacje, takie jak: data przyjęcia zapasu, miejsce na magazynie, data ważności czy dane nabywcy wraz z datą sprzedaży. Przykładowo, gdy klient otrzyma wadliwy produkt, możesz sprawdzić, z której partii pochodził.
12 Problem z wykorzystaniem możliwości LinkedIn w budowaniu relacji z klientami.
Business Central posiada wbudowany moduł umożliwiający zarządzanie relacjami z klientami. Korzystając dodatkowo z aplikacji Dynamics 365 Sales masz możliwość wykorzystania informacji udostępnianych przez LinkedIn Sales Navigator. Dzięki temu handlowcy zyskują dostęp do informacji zawartej w 800 milionowej społeczności. Integracja z LinkedIn sprawia, że zespoły sprzedażowe mogą skupić się na dotarciu do osób decyzyjnych w wybranych przedsiębiorstwach. Handlowcy mogą monitorować aktywność wybranego klienta i reagować na treści, które publikuje bądź zmiany statusów. Dodatkowo mają możliwość wysyłania zautomatyzowanych wiadomości do wybranych osób.
Poznaj pozostałe rozwiązania dla Twojej branży
Wśród oferowanych przez nas rozwiązań znajdziesz dodatkowe produkty i rozszerzenia, które zwiększają efektywność pracy z systemem Dynamics 365 Business Central. Są to m.in. interaktywne raporty i aplikacje biznesowe. Sprawdź, które z nich mogą wesprzeć Twój biznes.
Dowiedz się więcejJak wygląda wdrożenie
W zależności od wielkości Twojego biznesu oraz stopnia zaawansowania procesów firmowych zalecamy jeden z poniższych rodzajów wdrożeń:
Szybkie wdrożenie
Dla kogo?Dla małych i średnich firm z branży produkcyjnej, które nie posiadają jeszcze systemu ERP, obecny system ERP nie spełnia ich oczekiwań lub planują zmianę Partnera. Czym jest szybkie wdrożenie? Standardowe rozwiązanie Business Central wzbogaciliśmy o szereg funkcjonalności stworzonych z myślą o branży dystrybucyjnej i handlowej. Dlaczego warto? Dzięki uruchomieniu wersji bez modyfikacji użytkownicy szybko poznają działanie systemu i możliwości współpracy poszczególnych elementów ekosystemu Microsoft. Elastyczność tego rozwiązania pozwala na dopasowanie konfiguracji do aktualnych potrzeb firmy. Jeśli po czasie Twój biznes urośnie albo stwierdzisz, że potrzebujesz zmian systemowych, możesz uruchomić kolejne moduły Business Central lub zamówić modyfikacje systemu zgodnie ze swoimi potrzebami.
Szybkie wdrożenieWdrożenie spersonalizowane
Dla kogo?To wdrożenie dla firm, które korzystają już z systemu system ERP, ale potrzebują jego modyfikacji oraz integracji z innymi systemami. Jak wygląda wdrożenie spersonalizowane? Projekt zaczynamy od dogłębnej analizy, na podstawie której określamy jego zakres, czas trwania i budżet. Wdrożenie poprzedzone jest fazą projektową, budową odpowiednich komponentów, opracowaniem interfejsów i procesów migracji danych, przygotowaniem konfiguracji oraz niezbędnymi testami. Następnie przenosimy procesy do nowego systemu, przeprowadzamy ostatnie testy i szkolimy użytkowników. Dlaczego warto? Dzięki wdrożeniu spersonalizowanemu otrzymujesz system ERP idealnie dostosowany do potrzeb Twojej firmy. Indywidualnie dobrane modyfikacje odpowiadają specyfice unikatowych procesów logistycznych i sprzedażowych charakterystycznych dla Twojego przedsiębiorstwa.
Wdrożenie spersonalizowaneChcesz usprawnić funkcjonowanie swojego przedsiębiorstwa?
Umów się na bezpłatną konsultację, a my doradzimy Ci, jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej firmy.
Bezpłatna konsultacjaPorozmawiajmy o rozwiązaniach Microsoft dla handlu i dystrybucji
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak rozwiązania Microsoft mogą wspomóc Twoją firmę i usprawnić działania? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której nasz specjalista zdiagnozuje sytuację Twojej firmy i zaproponuje odpowiednie rozwiązanie.
Pokaż telefon...