Kilka lat temu Microsoft zrewolucjonizował swoją strategię dotyczącą Dynamics 365 Business Central. Nowe podejście zakłada, że wdrożenia i aktualizacje mają być łatwiejsze, szybsze oraz tańsze. Z jednej strony, Microsoft chce uczynić swoją ofertę bardziej atrakcyjną dla obecnych i potencjalnych użytkowników. Z drugiej, chce rosnąć jeszcze szybciej i uczynić Business Central numerem jeden wśród systemów ERP dla firm z sektora MŚP na całym świecie. Sprawdźmy, jak firma zamierza osiągnąć te ambitne cele.

Nowe podejście Microsoft do wdrożeń Business Central

Na przestrzeni kilku ostatnich dziesięcioleci branża nauczyła się, że największym czynnikiem ryzyka w wdrożeniach ERP jest obszar usług. To właśnie ten obszar jest główną przyczyną przekraczania czasu i budżetu. Znaczną część każdego wdrożenia ERP stanowi seria powtarzających się działań. Zwykle wykonywane są one ręcznie przez konsultantów, których dostępność jest ograniczona. W dobie szybkiego postępu technologicznego i sztucznej inteligencji dziwić może fakt, że ta praca nadal jest wykonywana w tradycyjny sposób. Microsoft postanowił podejść do tego wyzwania inaczej. Oto, co firma mówi na ten temat:

"Ustawienie Business Central dla klienta zazwyczaj wymaga manualnej konfiguracji ze strony partnerów. Często czas jest poświęcany na podstawowe ustawienia, które nie przynoszą dodatkowej wartości konkretnemu klientowi, ale są bardziej ogólne i dotyczą branży klienta lub rodzaju działalności. Jest to kosztowne dla klienta, a dla partnera może stanowić wąskie gardło. Microsoft dostarcza narzędzia, które można wykorzystać, aby przyspieszyć ten proces i umożliwić klientowi szybsze nauczenie się korzystania z produktu. To oszczędza koszty po stronie klienta i zwalnia czas konsultantów. Struktura wprowadzania użytkownika w Business Central oferuje wszystkim spójne doświadczenie w zakresie zapoznania się z samym produktem. Partnerzy nadal mogą korzystać z dowolnej, preferowanej metodyki, ale narzędzia w ramach struktury wprowadzania zapewniają doświadczenie natywne."

Co obejmuje struktura wprowadzania użytkowników?

Microsoft stworzył tzw. strukturę (framework ) wprowadzania, która obejmuje wiele funkcji, takich jak:

  • lista kontrolna dla początkujących;
  • kwestionariusze konfiguracyjne;
  • wskazówki, trasy i podświetlenia;
  • asystenci konfiguracji;
  • wywiady z klientem;
  • pakiety konfiguracyjne;
  • manualna konfiguracja.

W rezultacie większość implementacji Dynamics 365 Business Central mierzy się obecnie w tygodniach lub miesiącach, a nie już latami. Chcesz dowiedzieć się, jak opisany powyżej framework wprowadzania może pomóc w łatwiejszym, szybszym i tańszym wdrożeniu Business Central? Nie wahaj się skontaktować z nami jeszcze dziś!