Zadaniem systemu CRM jest umożliwienie budowania relacji z klientami i usprawnienie procesu sprzedaży. Aby jednak spełniał swoją rolę, konieczne jest przemyślane wdrożenie. Pokazujemy, jak powinno ono wyglądać na przykładzie wdrożenia Microsoft Dynamics 365 Sales przez Nav24.
Co daje system CRM?
Z założenia CRM ma być ułatwieniem pracy dla działu handlowego. Dynamics 365 Sales pozwala rejestrować potencjalnych klientów wraz ze źródłami pochodzenia w celu włączenia ich do procesu sprzedaży. Posiada szerokie możliwości w zakresie dostosowania do indywidualnych potrzeb biznesowych, zapewnia szybki dostęp do kluczowych informacji, lejków sprzedaży czy wykresów i ułatwia podejmowanie świadomych decyzji opartych na danych. Ogromnym ułatwieniem dla handlowców są zaawansowane integracje z rozwiązaniami Microsoft 365: Outlookiem, ToDo, Sharepointem i Teams.
Jak wygląda wdrożenie Microsoft Dynamics 365 Sales z Nav24?
Wiesz już, jak system CRM Microsoft Dynamics 365 Sales może wpłynąć na usprawnienie procesów sprzedażowych w firmie. Czas na jego wdrożenie. Aby system odpowiadał na wszystkie potrzeby Twojej firmy, musi być ono przeprowadzone w przemyślany sposób. Spójrzmy, jak wygląda proces wdrożenia Dynamics 365 Sales w Nav24:
1. Weryfikujemy aktualne procesy
Podstawą jest dla nas poznanie Twojej firmy i jej potrzeb. Dlatego wdrożenie zaczniemy od spotkania, podczas którego wspólnie zweryfikujemy aktualnie istniejące w firmie procesy sprzedaży. W jaki sposób pozyskujesz potencjalnych klientów? Jaka jest forma pierwszego kontaktu? Czy sprzedaż dla klienta indywidualnego wygląda inaczej niż dla klienta biznesowego? To tylko część z wielu istotnych pytań, na które musimy odpowiedzieć, by przygotować rozwiązanie jak najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb. Mając odpowiednie informacje na temat procesów sprzedażowych, możemy zarekomendować ich odwzorowanie w systemie.
2. Określamy potrzeby
Zaawansowane integracje systemu z rozwiązaniami Microsoft 365 pozwalają w pełni wykorzystać możliwości systemu i jeszcze bardziej usprawniają pracę działu handlowego. Dlatego już na wstępnym etapie określimy, czy w Twojej firmie zachodzi konieczność zastosowania rozwiązań Microsoft 365. Niezwykle istotne jest także ustalenie, ilu użytkowników będzie korzystać z CRM-u. Ostatnim krokiem tego etapu jest określenie budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na wdrożenie.
3. Prezentujemy wersję demo
Aby ułatwić zrozumienie działania systemu i poznanie możliwości, jakie daje, przygotujemy wersję demonstracyjną proponowanych rozwiązań. Prezentacja pozwoli nam na doprecyzowanie potrzeb i oczekiwań.
4. Przygotowujemy ofertę
Dzięki zebranym informacjom mamy możliwość przygotowania oferty. Zawrzemy w niej wszystkie proponowane rozwiązania oraz propozycję cenową. Poznasz także szacowany czas wdrożenia.
5. Uruchamiamy rozwiązanie
Po zaakceptowaniu oferty przejdziemy do uruchomienia systemu. Pomożemy Ci także w imporcie danych – ten krok jest często problematyczny ze względu na fakt, że dane pochodzą z różnych źródeł i zapisywane są w różnych formatach. Wspólnie sprawnie przejdziemy przez cały proces.
6. Szkolimy Twoich pracowników
Ostatnim etapem wdrożenia jest przeszkolenie pracowników, którzy będą używali systemu. Pokażemy im wszystkie możliwości Dynamics 365 Sales, które usprawnią ich codzienną pracę. Dzięki dokładnie zdefiniowanym procesom tak zwany czas adopcji, czyli wdrożenia nowej osoby, w Dynamics 365 jest niezwykle krótki.
Dzięki wszystkim tym etapom mamy pewność, że system CRM został idealnie dopasowany do potrzeb Twojej firmy. Wsparcie przy uruchomieniu i imporcie danych oraz przeszkoleniu pracowników gwarantuje, że Twoi handlowcy będą mogli przystąpić do pracy z Dynamics 365 Sales natychmiast po wdrożeniu i nie zaskoczą ich żadne nieprzewidziane sytuacje.