Klient:

M-Sport Poland Sp. z o.o.

Branża:

Motoryzacja, automotive, sport

Lokalizacja:

Balice, Polska

Strona internetowa:

https://www.m-sport.co.uk/m-sport-poland

O firmie:

Firma zajmująca się projektowaniem, budową i obsługą rajdowych Fordów. Prowadzi obsługę całego cyklu Junior WRC a także przygotowała samochód między innymi dla Kajetana Kajetanowicza.

Wdrożone rozwiązania:

pobierz referencje

M-Sport Poland Sp. z o.o.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

M-SPORT POLAND SP. Z O.O

M-Sport to firma, która zajmuje się przygotowywaniem samochodów do rajdów. Została ona założona w 1979 roku przez byłego kierowcę WRC Malcolma Wilsona (początkowa nazwa to Malcolm Wilson Motorsport), z siedzibą w Cockermouth. W 1994 r. zespół zdobył międzynarodowe mistrzostwo Włoch, Portugalii, Bliskiego Wschodu i Samochodowe Mistrzostwo Wielkiej Brytanii z założycielem firmy za kierownicą Forda Escorta RS Cosworth. Polska baza M-Sport zlokalizowana jest w Balicach, nieopodal Krakowa. Realizowane są w niej m.in. projekty Fordów Fiesta Rally5, Rally4, Rally3 oraz usług w zakresie napraw i obsługi Fiest Rally2. Sukcesy firmy były początkiem jej gwałtownego rozwoju. Coraz większa liczba zamówień, rosnące wymagania klientów, konieczność zapewnienia odpowiedniej jakości produktów, oraz integracja z brytyjską spółką – to tylko nieliczne czynniki, które powodowały, że firma szukała sprawdzonego systemu informatycznego. Ostatecznie, M-Sport podjął decyzję o nawiązaniu współpracy z firmą NAV24 oraz wdrożeniu nowszej wersji systemu klasy ERP – Microsoft Dynamics NAV.

WYZWANIA

Istotnym wymogiem stawianym nowemu systemowi ERP było to, aby wszystkie procesy biznesowe i operacje finansowe zachodziły w obrębie jednego rozwiązania informatycznego. Czynnik ten bowiem pozwala na przeprowadzanie analiz konkretnych danych, w tym finansowych, w czasie rzeczywistym. Znaczącą kwestią była również wspólna baza danych integrująca wszystkie informacje w jednym miejscu, dostępne dla poszczególnych oddziałów firmy, gdyż daje to zdolność do szybkiego reagowania na zmiany w ramach współdzielonych procesów. Dodatkowo, system miał za zadanie zautomatyzować możliwie wiele procesów, co wydatnie przełożyłoby się na oszczędności w czasie.

KORZYŚCI

Implementacja rozwiązania klasy ERP, jakim jest Microsoft Dynamics NAV, pozwoliła na ogólne podniesienie efektywności działań firmy oraz odzwierciedlenie kluczowych procesów biznesowych w jednym zintegrowanym systemie. Wdrożenie narzędzia oferowanego przez Microsoft przełożyło się na szereg korzyści, do których zaliczyć należy:

    • uzyskanie pełnej kontroli nad kosztami projektów poprzez zastosowanie modułu zleceń.
    • integracja z programem Microsoft Excel przyspiesza pracę poprzez możliwość edycji danych poszczególnych kartotek z poziomu arkusza kalkulacyjnego.
    • uproszczony proces przyjęcia z poziomu zakładki „Zamówienia zakupu” oraz możliwość kopiowania zamówień i zleceń.
    • łatwa rezerwacja zasobów do konkretnego zlecenia wykonywanego na danym projekcie.
    • monitorowanie i utrzymywanie odpowiednich stanów magazynowych dzięki modułowi zakupów.
    • przyspieszenie procesu zarządzania zapasami poprzez etykietowanie.
    • lepsza kontrola księgowa, która jest spowodowana tym, że księgowość zewnętrzna rejestruje dokumenty bezpośrednio w tym samym systemie ERP. Daje to możliwość bieżącej analizy danych oraz znacząco wpływ na skrócenie czasu spływu należności, pozwalając firmie na utrzymanie płynności finansowej.
    • automatyzacja procesu fakturowania, powiadomień i możliwość przygotowania zestawień okresowych oraz sprawdzania zadłużenia klienta już na etapie składania przez niego zamówienia ogranicza problemy związane z egzekwowaniem należności.
    • dokładniejsze śledzenie warunków finansowych dostaw, co umożliwia bardziej szczegółowe planowanie przepływów pieniężnych oraz płacenie tylko za te faktury, które stają się wymagalne.
    • automatyczne generowanie zbiorowych deklaracji Intrastat według aktualnych specyfikacji, co generuje odczuwalne oszczędności zarówno czasu (pożytkowanego na przejrzenie dokumentów, przygotowanie analiz i raportów), jak i pieniędzy – utrzymanie i obsługa procesów dzięki ich optymalizacji i automatyzacji staje się tańsza i bardziej efektywna.
    • łatwiejsza i przyjemniejsza praca, którą zapewnia przyjazny oraz intuicyjny interfejs i wyszukiwarka.
    • możliwość tworzenia nie tylko „standardowych” plików JPK – w dowolnym momencie możliwe jest utworzenia pliku „na żądanie”. Może on zawierać informacje z dowolnie wybranego wycinka danych, obszaru, a także czasu.

Źródło zdjęcia w nagłówku: M-Sport Poland

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni