Świat biznesu znajduje się w trakcie ogromnej zmiany platform. Nowa generacja sztucznej inteligencji (AI) ma odmienić niemal każdą branżę i każdą kategorię informatyki. W przypadku organizacji korzystających z aplikacji ERP i CRM, ważna jest ocena roli, jaką w tym procesie pełnić mają dostawcy tych rozwiązań. Microsoft mocno stawia na AI w swojej przyszłości. Firma integruje obecnie generatywną sztuczną inteligencję („Copilot”) z wieloma swoimi produktami. Niedawna inwestycja w OpenAI o wartości ponad 10 miliardów dolarów wydaje się być okazją stulecia.
Sztuczna inteligencja bije kolejne rekordy
Microsoft postrzega sztuczną inteligencję jako kolejną rewolucję po wprowadzeniu klienta-serwera w latach 1990-1999, rozwoju Internetu w latach 2000-2010 oraz rozwoju rozwiązań chmurowych i mobilnych od 2011 roku. Aby móc korzystać z dobrodziejstw AI, wiele organizacji znacząco zwiększa nakłady na inwestycje w nowoczesne IT. ChatGPT cieszy się dużym zainteresowaniem i coraz ciężej wyobrazić sobie pracę bez niego. W ciągu trzech miesięcy od jego wprowadzenia w listopadzie 2022 roku osiągnięto już próg 100 milionów użytkowników. Dla porównania: Facebookowi zajęło to 4,5 roku, Internetowi 7 lat, a telefonom komórkowym aż 16 lat.
Rosną nakłady Microsoftu na rozwój
Microsoft zwiększa wydatki kapitałowe do bezprecedensowego poziomu, aby wciąż przewodzić w wyścigu na rozwój sztucznej inteligencji. W minionym kwartale wzrosły one o trzydzieści procent, do rekordowej kwoty 8,9 miliarda dolarów. Znaczna część tych wydatków to koszty inwestycji w AI. W nadchodzących kwartałach Microsoft zamierza jeszcze je zwiększyć.
Klienci chętnie wybierają OpenAI
Według dyrektora generalnego Microsoft, Satyi Nadelli, klienci chętnie korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji w swoich operacjach biznesowych. „Każdy klient, z którym rozmawiam, pyta nie tylko, w jaki sposób może zastosować sztuczną inteligencję nowej generacji, ale także jak szybko będzie mógł z niej korzystać. Widzą przed sobą ogromne możliwości i wyzwania”. Zdaniem Nadelli nowa usługa Azure OpenAI szybko się rozwija. Korzysta z niej już ponad 11 000 organizacji z różnych sektorów, w tym firmy takie jak Ikea, Volvo i Zurich Insurance. Mercedes-Benz udostępnia ChatGPT w ponad 900 000 pojazdów w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem Azure OpenAI, dzięki czemu samochodowy asystent głosowy staje się bardziej intuicyjny.
Innowacje tworzone z myślą o klientach
„Nie budujemy technologii dla samej technologii. Wspólnie z naszymi partnerami wdrożeniowymi budujemy technologię, aby tworzyć innowacje w imieniu naszych klientów i pomóc im jeszcze lepiej służyć ich klientom. W każdej społeczności, w każdym kraju i w każdej branży na świecie” – podsumowuje Nadella.
Jeśli szukasz dostawcy, który może wesprzeć Twoje plany rozwoju za pomocą najbardziej innowacyjnych narzędzi AI, z pewnością dobrze jest umieścić firmę Microsoft na swojej krótkiej liście.