Wakacyjne rozluźnienie powoli dobiega końca. Mimo to, Microsoft nie ustaje w poprawianiu i ulepszaniu swoich usług chmurowych o nowe funkcjonalności. Część z nich zasługuje na szczególne wyróżnienie, dlatego też zdecydowaliśmy się na ich umieszczenie w kolejnej części naszego cyklu „Co nowego w aplikacjach biznesowych Microsoft”. Oto one.
SharePoint News for Email
Zaczynamy od „świeżynki”, czyli nowej funkcji w SharePoint o nazwie „SharePoint News for Email”, o której Microsoft wspominał w swojej Roadmapie. Opcja ta pozwala dystrybuować między współpracownikami nowe posty zamieszczone na firmowym intranecie SharePoint. Udostępniane są w formie wiadomości mailowej. Dzięki temu pracownicy będą mogli zapoznać się z nimi bezpośrednio z poziomu swojej skrzynki odbiorczej.
Funkcjonalność nie wymaga żadnych prac administracyjnych. Autor wpisu na SharePoint musi jedynie skorzystać z szablonu o nazwie „Made for Email”, stworzyć post, a następnie wskazać odbiorców, do których ma on trafić. Wygląd postu w Outlooku przypomina nieco newsletter, ale prezentuje się bardzo dobrze. Dodatkowo, wysyłka wpisu nie zmienia uprawnień zdefiniowanych na konkretnej witrynie oraz nie nadaje dostępu do niej osobom, które go nie posiadają. Mogą one jedynie czytać wpis. Co ciekawe – wyświetlenia postu wysłanego mailem liczą się do jego ogólnej liczby wyświetleń, która jest widoczna w SharePoint.
Multi-tenant w Microsoft Teams
Zaproszenie do współpracy z partnerem, który korzysta z Microsoft 365 jest świetnym rozwiązaniem. Niemniej, diabeł tkwi w szczegółach, ponieważ po otrzymaniu takiego zaproszenia musieliśmy się przełączać w aplikacji Teams między organizacjami. Co gorsza, gdy nie byliśmy na właściwej i ktoś do nas napisał, to nie otrzymywaliśmy o tym fakcie żadnego powiadomienia. Ta niedogodność znika wraz pojawieniem się funkcjonalności multi-tenant. Dostępna jest ona na razie w aplikacji desktopowej, w ramach public preview. Korzystając z najnowszej wersji klienta Teams mamy możliwość pracy jednocześnie w kilku organizacjach w osobnych oknach, bez konieczności przelogowywania się. Przykładowo, możemy jednocześnie brać udział w spotkaniu w ramach jednej organizacji i pisać na czacie z osobą z innej.
Dodatkowo usprawnione zostało wyszukiwanie, dzięki czemu nie musimy się przełączać między organizacjami, aby znaleźć właściwą osobę. Jeżeli z kimś współpracujemy to znajdziemy go z poziomu własnej firmy. Świetnym uzupełnieniem dla tej nowości są niedawno wprowadzone udostępnione kanały pozwalające na współpracę między firmami.
Funkcjonalność multi-tenant musi zostać skonfigurowana przez administratora – w przeciwnym razie nie będziemy w stanie z niej korzystać. Jest jeden haczyk – na obecną chwilę maksymalna ilość tenantów w ramach grupy (czyli organizacji, w ramach których możemy pracować) wynosi pięć. Jest jeszcze ograniczenie maksymalnej ilości użytkowników w ramach danego tenanta, aczkolwiek jest ona na tyle duża, że prawdopodobnie bardzo często będzie pomijana (100 000 użytkowników w ramach organizacji, która jest w grupie multi-tenant).
Dynamics 365 Business Central Wave 2 2023 (BC 23) dostępny jako public preview
1 września to bardzo istotny dzień dla partnerów wdrażających Dynamics 365 Business Central. Tego dnia zyskali możliwość przetestowania zmian i nowości, które Microsoft wprowadzi do swojego systemu ERP w ramach dużej, półrocznej aktualizacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować ich wpływ na posiadane rozszerzenia (tzw. extensions) i integracje (np. z Power Apps), a tym samym odpowiednio się do nich przygotować. Zdarza się, że wspomniany update spowoduje konieczność przemodelowania pewnych procesów czy też zmian w posiadanych modyfikacjach – dzięki wczesnej możliwości testów jesteśmy w stanie wszystko optymalnie zaplanować. Posiadając umowę współpracy z Nav24 masz spokój i pewność, że zadbamy o właściwe przejście przez proces aktualizacji.
Dynamics 365 Business Central jako licencja bazowa dla Field Service
W lipcu 2023 Business Central Premium stał się licencją bazową dla innych rozwiązań z rodziny Dynamics 365, a konkretniej Dynamics 365 Sales Enterprise oraz Dynamics 365 Customer Service Enterprise. Siłą rzeczy, Premium jest też „bazą” dla wspomnianych usług w wersjach Professional (Sales Professional i Customer Service Professional). Od sierpnia, do grona licencji, które mogą zostać nabyte w niższej cenie z racji posiadania Business Central Premium, dołącza usługa Dynamics 365 Field Service. Rozwiązanie ma na celu usprawnienie zarządzania i planowania zleceń dla techników pracujących w terenie – świadczących usługi u klienta.
Interakcje na obiektach w Power BI
Kolejna nowość przeznaczona jest dla fanów Business Intelligence, a konkretniej Power BI. Mowa o możliwościach interakcji na obiektach (on-object interaction). Na razie w fazie preview. Brzmi tajemniczo, natomiast jest to spore usprawnienie, szczególnie dla twórców raportów. Funkcja pozwala na zmienianie rozmiaru paska menu, co ma szczególne zastosowanie w pracy z długimi nazwami i etykietami.
Dodatkowo, wprowadzona opcja pozwala na lepsze pozycjonowanie paska opcji w ramach obszaru roboczego. Do tej pory, gdy wizualizacja była blisko końca jego krawędzi, pasek był bardzo mały, a przechodzenie po funkcjach w jego obrębie wymagało skrolowania. Ta niedogodność została poprawiona – można powiedzieć, że pasek jest teraz responsywny i dopasowuje się do miejsca, w którym został włączony.
Oprócz tego, podczas intensywnej pracy możemy się nieco zagubić w jakim obecnie trybie pracujemy nad raportem oraz jakiego formatowania dokonaliśmy. W związku z tym, Microsoft zdecydował się na drobne, ale bardzo pomocne usprawnienie – dodanie informacji (w formie przycisku) w jakim trybie jesteśmy. Klikając w niego możemy szybko wrócić do pierwotnego.
Przekonaj się, jak nowości i zmiany, które Microsoft wprowadza w swoich usługach chmurowych, mogą wpłynąć na funkcjonowanie Twojej firmy oraz poprawić wygodę pracy użytkowników – umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą, wypełniając formularz u dołu strony!