Czy wiesz, jak nowoczesne aplikacje biznesowe przyspieszają i ułatwiają pracę w firmach z branży produkcyjnej? W niniejszym artykule przedstawimy Ci pięć najbardziej przydatnych aplikacji biznesowych przygotowanych w oparciu o rozwiązania z rodziny Power Platform. Sprawdź, jak możesz wykorzystać je w swojej firmie i przenieść ją do cyfrowego świata.

Czym jest Microsoft Power Platform?

Zacznijmy od odpowiedzi na podstawowe pytania: czym jest Power Platform i czy warto inwestować w rozwiązania, które pozwala stworzyć? Według definicji, Power Platform to zestaw narzędzi pozwalających na tworzenie aplikacji, automatyzację procesów biznesowych i analizę danych. Co ważne, narzędzia Power Platform nie wymagają specjalistycznej wiedzy – aby stworzyć w pełni funkcjonalną aplikację, nie trzeba być zatem programistą. Narzędzia z grupy Power Platform służące do digitalizacji i automatyzacji procesów – Power Apps, Power BI i Power Automate – dostępne są w ramach licencji Microsoft 365. Istnieje oczywiście dodatkowo płatna wersja Premium, która pozwala na zwiększenie możliwości omawianych narzędzi. Ceny wersji Premium dla Power Apps i Power BI to odpowiednio 4,7 i 9,4 Euro za użytkownika miesięcznie.

Dlaczego warto wykorzystać aplikacje biznesowe Microsoft?

Czas stworzenia aplikacji w oparciu o narzędzia od Microsoft jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku tradycyjnych aplikacji budowanych przez zespoły programistów w software house’ach. Nieporównywalnie niższa jest też ich cena. Dzięki wykorzystaniu technologii low code, aplikacje są elastyczne i podatne na zmiany – wprowadzenie nowych procesów jest bardzo szybkie i nie wymaga pisania aplikacji od podstaw. Wykorzystanie aplikacji biznesowych i nowych technologii zwiększa możliwości kontroli wszystkich procesów w firmie. Istotny jest też fakt, że omawiane aplikacje sprawdzą się w firmach różnej wielkości – od małych i średnich przedsiębiorstw po duże korporacje. Zobaczmy teraz, jakie aplikacje można stworzyć na przykładzie kilku rozwiązań stworzonych dla naszych klientów.

Aplikacja do zgłaszania pomysłów pracowniczych

Zaczynamy od rozwiązania niezwykle prostego, aczkolwiek przydatnego i chętnie wykorzystywanego w wielu firmach. Pozwala ona pracownikom na łatwe dzielenie się swoimi pomysłami na usprawnienia w danym obszarze. Pamiętajmy, ze to właśnie pracownicy np. na hali produkcyjnej dostrzegają w codziennej pracy kwestie, z których kadra kierownicza może nie zdawać sobie sprawy. Dlatego warto zbierać od nich informacje, które przyczynią się do zwiększenia skuteczności na produkcji. Dzięki aplikacji dane są ustrukturyzowane, od razu trafiają do systemu i osób decyzyjnych – nie ma więc mowy o sytuacji, gdy jakaś uwaga czy pomysł zostaną pominięte.

Zgłaszanie anomalii na produkcji

W przypadku wszelkiej maści odstępstw od normy na produkcji czas, jaki upłynął od zgłoszenia do reakcji, ma ogromne znaczenie. Równie ważna jest jakość wprowadzanych danych. Mobilna aplikacja do zgłaszania anomalii wraz z powiadomieniami SMS do osób decyzyjnych gwarantuje natychmiastowy dostęp do informacji o zgłoszeniu. Dzięki jednemu standardowi wprowadzania danych pomyłki wynikające z błędów ludzkich wyeliminowane są niemal do zera.

Kontrola jakości

Często parametry, które chcemy mierzyć w ramach kontroli jakości, określa się w systemie ERP. Co jednak w przypadku, gdy firma takiego systemu nie wykorzystuje? Oczywiście z pomocą przychodzi aplikacja stworzona w narzędziu Power Apps. Pozwala ona na tworzenie protokołów oceny produktu końcowego. W aplikacji zaznaczamy, czy poszczególne parametry produktu są zgodne ze specyfikacją. Efektem końcowym może być np. protokół zapisany jako PDF lub wysłany bezpośrednio z aplikacji w wiadomości e-mail.

Zarządzanie audytem 5S

Celem wdrożenia 5S jest poprawa miejsc pracy w oparciu o pięć zasad: selekcję, systematykę, sprzątanie, standaryzowanie i samodyscyplinę. Celem audytu jest znalezienie wszelkich odstępstw od przyjętych standardów. Aplikacja pozwala przygotować formatkę audytu 5S i przypisywać do poszczególnych pytań w audycie zdjęcia wykonane przez audytora.

Rejestr niezgodności

Aplikacja pomaga określić, co było powodem niezgodności. Służy do identyfikacji najczęstszych przyczyn problemów i niepożądanych zdarzeń w procesach produkcyjnych. Pozwala na tworzenie nawet bardzo zaawansowanych formularzy do analizy przyczyn niezgodności. Daje także możliwość wyboru kolejnych działań, które mają nastąpić po wykryciu niezgodności.

Chcesz zobaczyć, jak wygląda zastosowanie takich aplikacji w praktyce i poznać więcej możliwości produktów z rodziny Power Automate? Koniecznie zobacz nagrania webinarów, które przygotowaliśmy w ramach drugiej serii cyklu NAV EDUCATION! Możesz obejrzeć je za darmo – wystarczy, że zarejestrujesz się na tej stronie.