Opisy produktów to jeden z ważniejszych czynników mających wpływ na sukces sklepu internetowego. Niestety, ich przygotowanie może okazać się sporym wyzwaniem. Użytkownicy Microsoft Dynamics 365 Business Central właśnie zyskali w tym zakresie nieocenione wsparcie.
Tworzenie opisów produktów – ważne i wcale niełatwe
Dlaczego dobrze przygotowane opisy są tak istotne? Można wskazać dwa istotne czynniki. Po pierwsze, informują potencjalnego klienta o charakterystyce produktu. Opis musi więc zawierać wszystkie informacje, które mogą wpłynąć na decyzję klienta o zakupie. Po drugie, opisy wpływają na pozycjonowanie strony. Aby algorytm dobrze je ocenił, powinny być unikalne. Oznacza to, że nie mogą powtarzać się na stronach konkurencji, ale też na innych podstronach wewnątrz danego serwisu. Unikalność pozwala też wyróżnić się na tle konkurencji oferującej podobne, bądź nawet takie same, produkty. I właśnie ta kwestia sprawia właścicielom sklepów internetowych najwięcej problemów. Przyjmijmy dla przykładu, że sklep sprzedaje meble i ma w ofercie dwieście krzeseł. Napisanie dwustu różnych opisów krzesła będzie czasochłonne, a dla wielu może okazać się wręcz frustrujące. Można oczywiście pokusić się o zatrudnienie profesjonalnego copywritera, ale trzeba liczyć się ze sporymi kosztami. Na szczęście z pomocą przychodzi nowe udogodnienie w Dynamics 365 Business Central.
Sztuczna inteligencja wspiera sklepy internetowe
Nowa funkcjonalność, nazwana Dynamics 365 Copilot, pozwala szybko tworzyć unikatowe opisy dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji (AI). Jak dokładnie działa? Proces zacząć można od wgrania zdjęcia produktu. Business Central analizuje zawartość obrazu i podpowiada kategorię oraz cechy produktu. Wystarczy uzupełnić istotne dane, w tym cenę oraz stan magazynowy i można przejść do generowania opisu. Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, by Copilot przygotował unikatowy opis w oparciu o wprowadzone dane. Tak stworzony opis będzie brzmiał naturalnie, ale w łatwy sposób można go ulepszyć poprzez:
- wskazanie dokładnych danych, które najlepiej pasują do danego produktu i powinny być uwzględnione w treści;
- wybór formatu, w jakim powinien być stworzony opis;
- określenie stylu oddającego charakter produktu i dopasowanego do grupy docelowej.
Oczywiście gotowy opis można ręcznie edytować, jednak wprowadzenie koniecznych poprawek będzie dużo szybsze i łatwiejsze niż tworzenie całego opisu od podstaw. Dzięki integracji Business Central z Shopify, produkt wraz z tak przygotowanym opisem można od razu opublikować w sklepie internetowym opartym na tej popularnej platformie.
To rozwiązanie nie tylko stanowi znaczące ułatwienie dla właścicieli sklepów internetowych korzystających z Business Central, ale jest też jednym z pierwszych przykładów zastosowania mechanizmów sztucznej inteligencji na szeroką skalę. Z całą pewnością w najbliższym czasie Microsoft będzie oferował użytkownikom coraz więcej funkcjonalności wykorzystujących możliwości AI.