Opisy produktów to jeden z ważniejszych czynników mających wpływ na sukces sklepu internetowego. Niestety, ich przygotowanie może okazać się sporym wyzwaniem. Użytkownicy Microsoft Dynamics 365 Business Central właśnie zyskali w tym zakresie nieocenione wsparcie - z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja.

Dlaczego przygotowanie unikatowych opisów jest tak ważne?

Dlaczego dobrze przygotowane opisy odgrywają ważną rolę dla sklepów internetowych? Można wskazać dwa istotne czynniki. Po pierwsze, informują potencjalnego klienta o charakterystyce produktu. Opis musi więc zawierać wszystkie informacje, które mogą wpłynąć na decyzję klienta o zakupie. Po drugie, opisy wpływają na pozycjonowanie strony. Aby algorytm dobrze je ocenił, powinny być unikalne. Oznacza to, że nie mogą powtarzać się na stronach konkurencji, ale też na innych podstronach wewnątrz danego serwisu. Unikalność pozwala też wyróżnić się na tle konkurencji oferującej podobne, bądź nawet takie same, produkty. I właśnie ta kwestia sprawia właścicielom sklepów internetowych najwięcej problemów. Przyjmijmy dla przykładu, że sklep sprzedaje meble i ma w ofercie dwieście krzeseł. Napisanie dwustu różnych opisów krzesła będzie czasochłonne, a dla wielu może okazać się wręcz frustrujące. Można oczywiście pokusić się o zatrudnienie profesjonalnego copywritera, ale trzeba liczyć się ze sporymi kosztami. Na szczęście z pomocą przychodzi nowe udogodnienie w Dynamics 365 Business Central.

wykorzystanie sztucznej inteligencji na platformach e commerce

Sztuczna inteligencja wspiera sklepy internetowe

Nowa funkcjonalność, nazwana Dynamics 365 Copilot, pozwala szybko tworzyć unikatowe opisy dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji (AI). Jak dokładnie wygląda tworzenie opisów produktów w Dynamics 365 Business Central? Proces zacząć można od wgrania zdjęcia produktu. Business Central analizuje zawartość obrazu i podpowiada kategorię oraz cechy produktu. Użytkownik musi tylko uzupełnić istotne dane, w tym cenę oraz stan magazynowy i można przejść do generowania opisu. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, by Copilot przygotował unikatowy opis w oparciu o wprowadzone dane. Tak stworzony opis będzie brzmiał naturalnie, ale można go łatwo zmieniać, np.:

  • wskazać dokładne dane, które najlepiej pasują do danego produktu i powinny być uwzględnione w treści;
  • wybrać format, w jakim powinien być stworzony opis;
  • określić styl wypowiedzi oddający charakter produktu i dopasowany do grupy docelowej.

Oczywiście gotowy opis można ręcznie edytować, jednak wprowadzenie koniecznych poprawek będzie dużo szybsze i łatwiejsze niż tworzenie całego opisu od podstaw. Dzięki integracji Business Central z Shopify, produkt wraz z tak przygotowanym opisem można od razu opublikować w sklepie internetowym opartym na tej popularnej platformie.

To rozwiązanie nie tylko stanowi znaczące ułatwienie dla właścicieli sklepów internetowych korzystających z Business Central, ale jest też jednym z pierwszych przykładów zastosowania mechanizmów sztucznej inteligencji na szeroką skalę. Z całą pewnością w najbliższym czasie Microsoft będzie oferował użytkownikom coraz więcej funkcjonalności wykorzystujących możliwości AI.