Microsoft i jego partnerzy dążą do uczynienia Dynamics 365 Business Central najlepszym rozwiązaniem ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw na świecie. Na początku listopada społeczność partnerów spotkała się w Lyonie na dorocznym spotkaniu DIRECTIONS. To trzydniowe wydarzenie przyciągnęło prawie 3000 profesjonalistów z ponad 800 organizacji partnerskich, reprezentujących 70 krajów z całego świata. Tym samym była to edycja z największą frekwencją w 16-letniej historii tego wydarzenia. Podczas imprezy odbyło się ponad 250 różnych prelekcji, prezentacji czy sesji pytań i odpowiedzi. Oczywiście wiele uwagi poświęcono asystentowi Copilot.

Rozwój narzędzia Copilot nie zwalnia

Temat najnowszych funkcji sztucznej inteligencji (AI) i integracji narzędzia AI firmy Microsoft, Copilot, w Dynamics 365 Business Central przewijał się przez całą konferencję. Społeczność partnerów bardzo entuzjastycznie zareagowała na wiele nowych możliwości tych narzędzi i na opcje integracji Copilota do własnych dodatków i rozszerzeń.

"Przez lata widziałam wiele zmian, ale nigdy nie byłem tak podekscytowana tym, co nadchodzi" - powiedziała w swoim przemówieniu wiceprezes ds. marketingu w Microsoft, Emily He. "Microsoft skupia się na dostarczaniu wielu innowacji swoim partnerom i klientom", dodała. Microsoft uważa, że narzędzia Copilot staną się motorem napędowym, dzięki któremu można będzie przeobrazić każdy produkt Dynamics. Oznacza to odejście od tradycyjnego modelu "forms over data" i tradycyjnych struktur menu nawigacyjnych na rzecz nowego rodzaju interaktywnego doświadczenia użytkownika opartego na komunikacji naturalnym językiem.

Co czeka system Business Central?

Microsoft planuje również dalsze innowacje. Kolejne ulepszenia Business Central w Release Wave 1 2024 roku obejmować będą cztery szerokie kategorie: funkcjonalność podstawowa, AI i współpraca, łatwość i szybkość wdrożenia oraz obsługa. Microsoft ogłosił nowe działania mające na celu udostępnienie atrakcyjnych aplikacji Dynamics 365 dla istniejących klientów Business Central Premium. Najnowsze licencje "attach" dla Business Central obejmują dodatki o wartości 20 dolarów dla D365 Sales Enterprise, Customer Service Enterprise i Field Service. Użytkownicy tych samych aplikacji D365 mogą teraz dodać Business Central Essentials za jedyne 20 dolarów miesięcznie na użytkownika.

Co oznacza wzrost zainteresowania Directions?

Rekordowa frekwencja tegorocznego spotkania jest wyraźnym sygnałem, że ekosystem partnerów Dynamics 365 Business Central rozwija się jak nigdy dotąd. Liczba partnerów ciągle rośnie, podobnie jak liczba wersji z lokalizacjami i dostępnych rozszerzeń w AppSource. Oznacza to jeszcze bogatszą ofertę dla obecnych lub przyszłych klientów Business Central pod względem dostępnych rozwiązań branżowych, specjalistycznej wiedzy i lokalnych wersji z wsparciem lokalnym. Nie bez znaczenia jest także zaangażowanie partnerów, którzy nieustannie inwestują w dodatkowe umiejętności i wysoką jakość wiedzy.