Microsoft nie zwalnia tempa i cały czas rozwija swoje rozwiązania chmurowe. Prawdę mówiąc, ciężko za nimi nadążyć czy też odnaleźć te, które nas bezpośrednio dotyczą i z których korzystamy na co dzień. Aby to ułatwić, inaugurujemy nowy cykl zatytułowany „Co nowego w Microsoft?”. W ten sposób chcemy raz w miesiącu przedstawić wybrane zmiany i nowości we wdrażanych narzędziach. Skupimy się w głównej mierze na systemie ERP Dynamics 365 Business Central, rodzinie produktowej Power Platform oraz oprogramowaniu CRM Dynamics 365 Sales. Oczywiście nie zabraknie również „smaczków” związanych z integracją między wymienionymi, jak również Microsoft Teams oraz pozostałymi usługami wchodzącymi w skład Microsoft 365.

Copilot w Dynamics 365

Jedną z marcowych nowości ogłoszonych przez giganta z Redmond jest Copilot – zestaw funkcji opartych o sztuczną inteligencję, które mają na celu wesprzeć użytkowników w codziennej pracy. I nie są to czcze słowa, gdyż zastosowanie AI w poszczególnych usługach chmurowych pozwala naprawdę zaoszczędzić sporo czasu, a tym samym skupić się na kluczowych aspektach pełnionej roli w firmie.

Do rozwiązania CRMDynamics 365 Sales – Copilot niejako dotarł za pośrednictwem Viva Sales, która jest dostępna dla użytkowników Sales w wersji minimum Enterprise. W momencie pisania o Viva Sales funkcje, które oferowała były dostępne w wersji preview. Od 15 marca weszły one w fazę general availability (GA) oraz zostały dodatkowo ulepszone. Mowa tu o sugestiach treści maili bazujących na wiadomościach otrzymanych od klientów. W skrócie – handlowiec wybiera opcję odpowiadającą jego potrzebom, po czym generowana jest odpowiedź, którą sprzedawca może przejrzeć, edytować według własnych upodobań i wysłać. Co ciekawe, taka wiadomość zawiera – w zależności od kontekstu – odpowiednie dane dotyczące klienta, które AI pobiera z CRM. Dodatkowo, wybierając sugestię spotkania, sztuczna inteligencja zaproponuje odpowiedni termin, bazując na kalendarzu handlowca, a konkretniej na jego dostępności.

Copilot trafił także do Dynamics 365 Customer Service – póki co w wersji preview – jako narzędzie, które zapewni agentowi dodatkowe wsparcie w szybszym rozwiązywaniu problemów. Dzięki niemu, agenci mogą jednym kliknięciem szybko przygotować wersję roboczą wiadomości e-mail lub odpowiedzi na czacie dla klientów. Sztuczna inteligencja rozumie kontekst otrzymanego pytania bądź prowadzonej konwersacji. Dzięki temu jest w stanie odnaleźć pomocne informacje z zaufanych stron internetowych, dokumentacji oraz materiałów wewnętrznych – w tym artykułów z bazy wiedzy i wcześniej rozwiązanych spraw – i użyć ich do przygotowania odpowiedzi, którą agent może przejrzeć i wysłać do klienta. W przypadku agentów odpowiadających na zapytania klientów otrzymane drogą mailową, Copilot, podobnie jak w przypadku Viva Sales, proponuje gotowe treści wiadomości, wskazując źródła pomocne w rozwiązaniu problemu. Z kolei osoby świadczące wsparcie w oparciu o czat mogą użyć Copilot do zdiagnozowania bardziej złożonych problemów klienta, jak również odnalezienia właściwych rozwiązań danego problemu.

W gronie „obdarowanych” nie mogło zabraknąć systemu ERP, czyli Dynamics 365 Business Central, w którym Copilot pomaga szybciej tworzyć opisy produktów. Wszystko zaczyna się od dodania zdjęcia, po którym dzieje się całą „magia”. Sztuczna inteligencja analizuje obraz, sugeruje jego główne atrybuty i na ich podstawie generuje treść, która jest w pełni edytowalna dla użytkownika. Użytkownik Business Central może bezproblemowo opublikować opis nowego produktu w swoim sklepie Shopify, z którym Microsoft coraz mocniej integruje system ERP. Dokładniejszy działania Copilot w Business Central znajdziesz w osobnym wpisie.

Power BI w Powerpoint - jeszcze lepsza integracja

Możliwość dodawania raportów Power BI do slajdów w prezentacjach PowerPoint została ogłoszona w ubiegłym roku. Tym razem jednak integracja wspomnianych narzędzi została jeszcze lepiej dopracowana oraz wzbogacona o dodatkowe funkcje.

Pierwsza z nich to możliwość osadzenia pojedynczej wizualizacji/wykresu (zamiast całego raportu) na slajdach w PowerPoint. W usłudze Power BI wystarczy kliknąć w pożądaną wizualizację prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję „Udostępnij”, a następnie nowe polecenie „Otwórz w programie PowerPoint”. Spowoduje to otwarcie okna z linkiem, który należy skopiować i wkleić do dodatku Power BI (Power BI add-in) w PowerPoint. Wygenerowany link wskazuje wizualizację i zawiera wszystkie aktualnie zastosowane filtry.

Kolejna funkcja to Smart Insights, która umożliwia szybkie generowanie tekstu podsumowującego dane z wizualizacji umieszczonej na slajdzie. Dotyczy to całej strony raportu bądź pojedynczej wizualizacji. Dzięki temu otrzymujemy gotową treść, ułatwiającą przekazanie kluczowych spostrzeżeń i wniosków. Chcąc wkleić interpretację wizualizacji na slajd, należy skorzystać z menu u dołu okna dodatku Power BI.

Microsoft przewidział coś jeszcze dla najwierniejszych fanów Power BI, którzy chcą być na bieżąco z wszelkimi, nawet najdrobniejszymi, nowościami czy też zmianami w rozwiązaniu Business Intelligence. Mowa tu o banerze informującym o nowinkach ze świata Power BI, który jest zlokalizowany u dołu okna Power BI add-in w PowerPoint – tego samego, do którego wkleja się dedykowany link w momencie osadzania konkretnej wizualizacji.

Powyższe funkcje są domyślnie włączone. Niemniej, gdyby nie były widoczne to warto zwrócić się do administratora usług chmurowych, aby je uruchomił – wszystkie szczegóły z tym związane dostępne są w dokumentacji Microsoft.

Sztuczna inteligencja jest wszędzie

Nie ulega wątpliwości, że tematem przewodnim marcowych nowości w usługach chmurowych Microsoft jest sztuczna inteligencja. Zaproponowane funkcje nie dość, że oszczędzają ogromną ilość czasu na wyszukiwanie odpowiedzi (Dynamics 365 Customer Service), to jeszcze zwalniają użytkowników z zastanawiania się nad właściwym napisaniem treści wiadomości e-mail (Dynamics 365 Sales, Viva Sales) czy opisów (Dynamics 365 Business Central). Natomiast w przypadku rozwiązania Business Intelligence nie musimy się martwić o kwestię interpretacji danego raportu czy wizualizacji – AI zrobi to za nas, podając jej gotową treść w zasadzie na tacy. Sztuczna inteligencja ma to do siebie, że się uczy, więc regularne korzystanie z wyżej wymienionych funkcji pozwoli jej być jeszcze lepszą. Na początku wspólnej przygody warto jednak traktować ją z pewną dozą dystansu i zawsze weryfikować sugerowane treści, aby nie popełnić faux pas w stosunku do naszego klienta. Jednak im więcej czasu z nią spędzimy, tym lepsze efekty uzyskamy.

Przekonaj się, jak rozwiązania Nav24 mogą usprawnić procesy w Twojej firmie – umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą, wypełniając formularz u dołu strony!