Czy rok 2024 przyniesie kolejną rewolucję w aplikacjach biznesowych i rozwiązaniach Microsoft? Jakie trendy będą dominować? Sprawdźmy, czego możemy się spodziewać po najbliższych 12 miesiącach!
Dalszy rozwój rozwiązań chmurowych
Nie da się ukryć, że systemy ERP i aplikacje biznesowe bazujące na rozwiązaniach chmurowych znacząco zmieniły rynek. Ich przewaga nad systemami instalowanymi lokalnie (on-premises) jest coraz mocniej doceniana przez organizacje na całym świecie. Nic więc dziwnego, że na rok 2024 przewiduje się ich dalszy rozwój i coraz mocniejszy udział w rynku. Jedną z głównych zalet chmury jest fakt, że pozwala ona na pełne wykorzystanie najnowszych technologii – w tym oczywiście sztucznej inteligencji – oraz ma ogromny wpływ na zrównoważony rozwój. Dlaczego to ważne? Wyjaśniamy poniżej.
Uwaga skierowana na zrównoważony rozwój
Standardy zrównoważonego rozwoju (ESG) coraz mocniej zyskują na znaczeniu na całym świecie. Microsoft już od kilku lat prowadzi działania mające na celu osiągnięcie pełnej neutralności klimatycznej. Chmura odgrywa w tych dążeniach ogromną rolę. Jednym z głównych elementów zachęcenia użytkowników aplikacji Microsoft do zrównoważonego rozwoju było uruchomienie usługi Cloud for Sustainability (Chmura dla zrównoważonego rozwoju). Umożliwia przyspieszenie postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez połączenie zestawu funkcji środowiskowych, społecznych i zarządzania. Więcej na temat usługi pisaliśmy w artykule „Jak Microsoft zachęca innych do zrównoważonego rozwoju?”. Nacisk na zrównoważony rozwój będzie coraz mocniejszy i prędzej czy później każda organizacja będzie musiała się pochylić nad tym tematem. Dlatego zakładamy, że w roku 2024 będzie o nim bardzo głośno.
Sztuczna inteligencja motorem napędowym
Tutaj nie ma żadnego zaskoczenia – sztuczna inteligencja zdominowała rok ubiegły i w bieżącym to się nie zmieni. Mechanizmy AI zmieniają możliwości systemów ERP oraz aplikacji biznesowych i wynoszą je na zupełnie nowy poziom. Automatyzacja powtarzalnych procesów, zaawansowane funkcje prognozowania, szybkie odpowiadanie na wiadomości email czy tworzenie opisów produktów to tylko część możliwości, jakie sztuczna inteligencja daje użytkownikom aplikacji biznesowych Microsoft już dzisiaj. Co ważne, pracownicy wbrew pozorom nie obawiają się, że zostaną zastąpieni przez mechanizmy AI. Wręcz przeciwnie. Badania Salesforce pokazują, że aż 68% pracowników uważa, iż sztuczna inteligencja przyczyni się do lepszej obsługi klienta. Z kolei firma Slack opublikowała badania, według których osoby używające w pracy AI są o 90% bardziej skłonne do deklarowania wyższego poziomu produktywności. Wykorzystanie w pracy automatyzacji pozwala oszczędzić średnio 3,6 godziny pracy tygodniowo. Nic więc dziwnego, że mechanizmy związane ze sztuczną inteligencją w najbliższych miesiącach nadal będą napędzały cyfrowy rozwój biznesu.
To oczywiście tylko prognozy. Niewykluczone, że niebawem zobaczymy kolejne rozwiązanie, które będzie kolejną rewolucją na miarę generatywnej sztucznej inteligencji. O wszystkich nowościach będziemy informować na bieżąco, dlatego zaglądajcie tu regularnie!