Od skromnych początków do globalnej potęgi – Turka Invest
Obecnie Turka zatrudnia ponad 200 pracowników i prowadzi działalność w trzech nowoczesnych zakładach produkcyjnych o łącznej powierzchni 50 000 m² terenu otwartego oraz 10 000 m² powierzchni zabudowanej. Produkty firmy są sprzedawane w ponad 60 krajach na całym świecie.
Wyzwanie: skalowalność i jakość danych
Dynamiczny rozwój firmy spowodował pojawienie się istotnych problemów związanych z rejestrowaniem danych produkcyjnych. Zdarzały się błędy w ilości wyprodukowanych wyrobów, zużyciu surowców, przestojach oraz brakach produkcyjnych.
Dane te były wprowadzane do systemu ERP ręcznie, co znacznie wydłużało proces rejestracji i skutkowało licznymi błędami.
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na produkty Turka konieczne było również powiększenie magazynów. Wzrost pojemności w połączeniu z manualnym zarządzaniem przyjęciami i wydaniami magazynowymi negatywnie wpływał na efektywność pracy.
Dodatkowym wyzwaniem była różnorodność dostawców oraz ogromna liczba faktur zakupowych. Ich manualne wprowadzanie powodowało nieefektywność, przez co pracownicy odczuwali narastającą ilość pracy zamiast jej redukcji.
Co więcej, firma rozszerzyła działalność o oddział w Hiszpanii, co wymagało globalnej synchronizacji danych. Szybki rozwój Turka Invest zaczął generować problemy organizacyjne, a zarząd podjął decyzję o wdrożeniu rozwiązań ułatwiających zarządzanie.
Nav24 podejmuje wyzwanie i oferuje długoterminowe rozwiązanie
Współpraca z Nav24 zaowocowała wdrożeniem Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji SaaS oraz Microsoft 365 w centrali firmy. Pozwoliło to na standaryzację procesów produkcyjnych, logistycznych i sprzedażowych. Microsoft 365 usprawnił komunikację i współpracę zespołów.
W kolejnym kroku wdrożono system w oddziale w Hiszpanii, a następnie rozpoczęto automatyzację procesów w poszczególnych obszarach firmy.
Systemy zarządzania produkcją i magazynem
Nav24 stworzyło wielojęzyczną i wielofirmową aplikację, która współpracuje z Business Central oraz PowerApps i pozwala na rejestrowanie danych produkcyjnych oraz zużycia komponentów w czasie rzeczywistym.
Dzięki kolejnym aplikacjom PowerApps możliwe stało się rejestrowanie produkcji wyrobów gotowych (paletyzacja) oraz drukowanie etykiet. Użytkownicy mogą zarządzać produktami gotowymi oraz rejestrować zużycie składników do produkcji ciasta.
Aplikacje działają całodobowo w trybie online, a dane są analizowane na bieżąco. Dzięki podwójnej akceptacji błędy są wykrywane natychmiast.
Wdrożenie Tasklet Factory umożliwiło rejestrację operacji magazynowych bezpośrednio z terminali mobilnych. Uruchomiono system etykietowania komponentów w celu precyzyjnej identyfikacji surowców.
Aby zaoszczędzić czas, wdrożono także Document Capture Solution, automatyzujące odczytywanie i archiwizację faktur. Skrócono czas przetwarzania i akceptacji dokumentów zakupowych oraz minimalizowano potrzebę przeszukiwania fizycznych archiwów.
Korzyści z wdrożonych rozwiązań
Efektem implementacji było zwiększenie produktywności, lepsza kontrola stanów magazynowych oraz redukcja awarii:
- Dokładność inwentaryzacji produkcji wzrosła do 97%
- Realizacja planu produkcji osiągnęła 95% (planowany vs. rzeczywisty czas produkcji)
- Reklamacje związane z błędną listą składników (BOM) zostały wyeliminowane
- Liczba awarii maszyn zmniejszyła się o 15% dzięki terminowemu raportowaniu w Power BI
- Identyfikowalność surowców i wyrobów gotowych (wymagana przez systemy jakości i prawo) skróciła się do mniej niż 4 godzin
- Dokładność inwentaryzacji magazynowej wzrosła do 99,5%
- Poziom zapasów surowców został obniżony o 28%
Migracja do chmury zapewniła firmie pełną elastyczność i kontrolę nad procesami. Umożliwiło to szybkie wprowadzanie zmian i natychmiastową reakcję na ewentualne nieprawidłowości.
Turka Invest planuje dalszą ekspansję na rynki globalne. Standaryzacja procesów produkcyjnych, sprzedażowych i obsługi klienta pozwoli na sprostanie wyzwaniom związanym z wielokanałową i międzynarodową sprzedażą.