W kolejnej części cyklu BCtips skupimy się na dwóch dość niepozornych funkcjach, które mogą pozytywnie Cię zaskoczyć i zdecydowanie ułatwić codzienną pracę w systemie Business Central. Przedstawimy dziś tryb skupienia (tzw. ”focus mode”) oraz możliwości otwierania dokumentów i/lub kartotek w nowych oknach. Sprawdź, jak to działa.
Focus mode
Jeżeli korzystasz na co dzień z Dynamics 365 Business Central, to z pewnością zauważyłeś, jak wiele danych i opcji możesz używać, tworząc np. zamówienia sprzedaży.
W sytuacji, kiedy nie chcesz się rozpraszać podczas wykonywania zadania, warto skorzystać z opcji focus mode, czyli trybu koncentracji uwagi. Jest on dostępny na kartotekach dokumentów, a konkretniej dotyczy obszaru wierszy. Uzupełniając kluczowe dane, chętnie uwolnilibyśmy się od wszystkich zbędnych informacji, aby w 100% skupić się na wprowadzaniu danych do wierszy dokumentu. Chcąc skorzystać z trybu koncentracji, kliknij mały symbol nad sekcją ”wiersze”.
Niepozorna opcja, a jaka użyteczna. Chcąc wrócić do wcześniejszego widoku, kliknij ponownie w ten sam symbol.
„Wiele okien” – łatwiejszy multitasking
Druga funkcja to możliwość otwarcia kartoteki i/lub dokumentu w nowym oknie przeglądarki. Zastosowanie tej opcji umożliwi Ci łatwiejszą pracę nad wieloma zadaniami jednocześnie. Dodatkowo będziesz mógł posiadać podgląd postępu wykonywanych prac przy jednoczesnym rozpoczęciu kolejnego zadania. W tym miejscu możesz powiedzieć „Ok, ale mogę przecież skopiować link z konkretnego miejsca w systemie i wkleić go do nowej karty w już otwartym oknie przeglądarki”. I owszem, zdecydowanie masz rację, ale… czy wiedziałeś o tym, że jest na to szybszy sposób niż „przeklejanie linku”? Kluczem w tym przypadku jest skrót ALT+SHIFT+W.
Wróćmy do naszego zamówienia sprzedaży. Powiedzmy, że musisz przełączyć się na kartotekę konkretnego klienta, ale jednocześnie nie chcesz zamykać tworzonego przez Ciebie dokumentu. W tym celu, będąc na wspomnianym zamówieniu, użyj skrótu ALT+SHIFT+W. Spowoduje to, że otworzy się ono w nowym oknie przeglądarki.
Idąc dalej – kartotekę klienta również możesz otworzyć w nowym oknie, dzięki temu nic nie będzie musiało być zminimalizowane.
Jak widzisz są to drobne rozwiązania, a jednak cieszą, ponieważ nie wymagają od Ciebie żadnej dodatkowej konfiguracji.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych wpisów z serii BCtips, a w przypadku pytań napisz do nas, korzystając z formularza poniżej.
Stay tuned!