Dynamics 365, czyli ceniony system CRM Microsoft, nieustannie się rozwija. Specjaliści dość systematycznie wprowadzają coraz to nowsze funkcjonalności oraz umożliwiają integrację z innymi narzędziami. I tak właśnie otrzymujemy dostęp do wiosennej edycji oprogramowania, czyli Spring Release, która poniekąd stanowi odpowiedź na uchwalone przez Unię Europejską Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz potrzeby użytkowników. Zmiany dotyczą istniejących już modułów, a także zupełnie nowych elementów. W pierwszej kolejności omówimy nowości zaistniałe w ramach ochrony danych osobowych i księgowości. W kolejnym artykule będącym kontynuacją tegoż wątku skupimy się zaś na marketingu, sprzedaży i innych narzędziach systemu Dynamics 365.
Dynamics 365 i RODO
Wiosenne nowości w Dynamics 365 skupiają się przede wszystkim na pomocy użytkownikom w osiągnięciu zgodności z zasadami RODO, które wchodzi w życie już 25 maja. Tym samym Microsoft ułatwia nam uporządkowanie zachodzących w firmie procesów i przygotowanie się do RODO. A wszystko to za sprawą narzędzi Spring Release, które zostały zaprojektowane tak, aby gwarantować zgodność mechanizmów przetwarzania danych osobowych według wytycznych rozporządzenia. Moduły te umożliwiają indywidualne przydzielanie uprawnień dostępowych, rejestrację operacji, obsługę zgłoszeń dotyczących przetwarzania danych i definiowania parametrów procesowania informacji.
Dynamics 365 Business Central – nowości dla księgowości
Dynamics 365, wraz z nowościami Spring Release, po raz pierwszy sięga po absolutnie innowacyjne rozwiązanie dla działów księgowości. Dynamics 365 Business Central to najnowsza odsłona NAV, stanowiąca połączenie systemu ERP i CRM. W ramach jednego systemu informatycznego możliwe jest kreowanie spójnego centrum zarządzania wszystkimi procesami zachodzącymi w firmie. Tworzenie, rejestracja i rozliczanie faktur, przydzielanie wynagrodzeń, nadawanie przelewów, wyliczanie podatków – a wszystko to w obrębie jednego systemu.