Obecnie systemy klasy ERP bardzo dynamicznie rozwijają się, dając coraz więcej możliwości. W jednym z ostatnich wpisów na naszym blogu opisaliśmy, czym jest nowy moduł Dynamics for Talent, będący wynikiem przejęcia serwisu LinkedIn przez firmę Microsoft. Przyszła więc pora, aby zaprezentować pozostałe funkcjonalności tegoż serwisu. Prócz informacji o specjalistach z danej branży, LinkedIn stanowi bowiem równie cenne źródło wiedzy o aktualnych i potencjalnych klientach.
Czym jest LinkedIn Sales Navigator?
LinkedIn Sales Navigator to narzędzie, które z założenia ma pomagać w dotarciu do najlepszych potencjalnych klientów. System pozwala więc maksymalizować skuteczność pozyskiwania informacji z LinkedIn, a także wspiera sprzedawców, którzy pracują na Dynamics CRM. Wobec tego, funkcjonalność jest nastawiona nie na pozyskiwanie pracowników, tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego LinkedIn, lecz na sprzedaż. Umożliwia bowiem bezpośredni kontakt z decyzyjnymi osobami, którym chcemy przedstawić swoje produkty bądź usługi.
Lead Builder
Wydaje się, że największą zaletą LinkedIn Sales Navigator jest dostęp do informacji o rynku. Za sprawą rozbudowanych algorytmów narzędzie proponuje nam leady z interesującej nas branży. Krótko mówiąc, Lead Builder pozwala nam przeszukiwać bazy danych LinkedIn i w taki sposób odnaleźć potencjalnych klientów, z którymi możemy skontaktować się poprzez InMail. A zatem, docieramy do osoby ze szczegółowo określonej przez nas grupy docelowej, np. kierownika działu finansów zatrudnionego w konkretnej firmie z branży HR na terenie Polski.
Integracja Dynamics 365 z LinkedIn Sales Navigator
Po przejęciu LinkedIn Microsoft rozpoczął pracę nad wspólnym projektem integrującym system CRM Dynamics 365 z LinkedIn. I tak, od kilku miesięcy mamy dostęp do Dynamics 365 Relationship Sales Solution, zawierającego licencje na Dynamics 365 for Sales (Enterprise Edition) i LinkedIn Sales Navigator Enterprise. Połączenie te umożliwia LinkedIn Sales Navigator Widget, które proponuje nam rekordy z bazy LinkedIn na podstawie danych w CRM. Z kolei, po dopasowaniu rekordów wyświetla dane dotyczące określonego klienta/leada. Jako, że zyskujemy dostęp do danych o leadzie i kliencie, wiemy czym się zajmuje, jakich partnerów biznesowych poszukuje oraz na jakim rynku się rozwija.