Próbujesz sprzedać produkt swojemu klientowi. Wystawiasz fakturę bądź tworzysz zamówienie sprzedaży. Według stanu magazynowego możesz zrealizować zamówienie w całości. Wysyłasz zlecenie do magazynu, by skompletowali zamówienie i wysłali przesyłkę przy użyciu wybranej przez klienta metody dostawy.  
 
Z radością idziesz zrobić kawę, by po przerwie wrócić do pracy nad kolejnymi zamówieniami. Na Twoje nieszczęście, czeka już na Ciebie niespodzianka - magazyn nie może zrealizować zlecenia, bo brakuje zapasów. Twój nastrój błyskawicznie znika, tak samo jak w tajemniczy sposób zniknęły zapasy z magazynu. Pozostaje już tylko przekazać klientowi złe wieści - zamówienie nie może być zrealizowane w oczekiwanym terminie. 

A mogło być inaczej...

Wystarczyłaby tylko informacja o dostępności sprzedawanych produktów. No bo co, jeżeli ten sam produkt w podobnym przedziale czasowym sprzedało trzech innych handlowców? Każdy widzi aktualny stan magazynowy, więc myśli, że bez problemu może zrealizować zamówienie. Tyle tylko, że stan magazynowy nie uwzględnia tego, co się dzieje dookoła niego: na przykład, że następnego dnia będą musiały zostać zrealizowane trzy zamówienia. Albo że tego samego dnia przyjdzie dostawa i ilość zapasu się zmieni. 
 
Z pomocą przychodzi dostępność. Dostępność uwzględnia  spodziewane dostawy, nową partię będącą właśnie w produkcji czy fakt, że w ciągu tego tygodnia z magazynu zostanie wysłane kilka palet towaru. Bierze te wszystkie informacje pod uwagę i w czasie rzeczywistym oblicza popyt i podaż, określając dostępność co do sztuki. Oznacza to, że za każdym razem, gdy handlowiec lub inna osoba odpowiedzialna przygotuje ofertę lub zamówienie, dostępność się zmniejszy, przez co przy kolejnym zamówieniu zobaczymy, że nie możemy go już zrealizować. 

Może być inaczej!

To nie jest science-fiction i jest jak najbardziej możliwe! Problem ten rozwiązuje funkcjonalność "Szablonów dostępności" w Business Central. Pozwala ona obliczać dostępność dla każdego typu dokumentu. Dostępność jest pokazywana w wierszach dla danego dokumentu. Jako przykład weźmy na tapet zamówienie sprzedaży.  

nav24 advanced inventory

Obok stanu magazynowego pokazała się "Moja dostępność", idealnie obrazująca problem, który zepsuł komuś dzień. Według stanu magazynowego mamy 144 sztuki zapasu, ale ktoś wystawił przed nami dokument sprzedaży. W tym samym momencie dostępność wzięła ten dokument pod uwagę i od razu widzimy, że obecnie nie sprzedamy klientowi 120 sztuk produktu, gdyż dostępnych jest tylko 114.  

Może być dokładnie tak, jak chcesz! 

Funkcjonalność jest konfigurowalna według Twoich potrzeb, przez co pole z dostępnością może wyświetlać ilość idealnie dopasowaną do procesów w firmie. Nawet nazwa pola z dostępnością może być dowolnie zmieniona, dlatego powyżej widzieliśmy "Moja dostępność". 

szablony dostępności w business central

Każdy szablon zawiera pole z typem dokumentów, na których będzie wyświetlany. Możesz stworzyć inny szablon dla zleceń produkcyjnych, a inny dla sprzedaży. W sekcji z wierszami możesz dowolnie zmodyfikować formułę obliczania dostępności. Istnieje opcja, by od razu uwzględniać w dostępności ilość zapasów z zamówień zakupu. Jeżeli w systemie znajduje się zlecenie przesunięcia, masz możliwość, by automatycznie zwiększyć dostępność w lokalizacji docelowej. 
 
Dodatkowo ważne jest, aby zmniejszać dostępność zapasów, gdy są one przypisane do zamówień sprzedaży lub zarezerwowane. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której chcesz sprzedać produkty, ale okazuje się, że są one już zarezerwowane lub przypisane do innych zamówień. Efektywne zarządzanie dostępnością zapasów pozwala na uniknięcie braków w magazynie, co eliminuje ryzyko "znikania" produktów i utrzymywania magazynu "na minusie". 

zarządzanie magazynem rozszerzenia business central

Możesz korzystać z dostępności już dziś! 

Funkcjonalność dostępności jest dostępna w naszym produkcie Advanced Inventory.  Rozwiązanie pozwoli Ci lepiej monitorować dostępność zapasów, eliminując ryzyko braków. Produkt jest dostępny od ręki, a zamawiając teraz, skorzystasz z 20% rabatu. Wystarczy, że wspomnisz o tym artykule rozmawiając z nami. 

Jeśli zainteresowało Cię nasze rozwiązanie lub potrzebujesz pomocy w zarządzaniu dostępnością produktów w magazynie, skorzystaj z formularza poniżej i napisz do nas! 

Advanced Inventory znajdziesz na AppSource. Więcej o produkcie na naszej stronie.