Na początku kwietnia ponad 1100 partnerów wdrożeniowych Micorosoft zebrało się na Florydzie podczas konferencji Directions North America. Tradycyjnie już, podczas wydarzenia przedstawiono kilka ważnych prezentacji. Podobnie jak w ubiegłych latach, nie zabrakło dobrych wiadomości związanych z Business Central oraz platformą chmurową Microsoft. Dotyczyły one między innymi wzrostu liczby użytkowników BC i rozwiązań partnerskich oraz coraz większej międzynarodowej dostępności.
Microsoft zachęcał partnerów wdrożeniowych do wspierania rozwiązań Copilot, opartych na mechanizmach sztucznej inteligencji. To świetny moment, by wdrożyć system Dynamics 365 Business Central!
Wciąż przybywa użytkowników Business Central
Mike Morton, dyrektor generalny dla sektora MŚP, przywitał się z partnerami wiadomością o tym, że miesięczna liczba aktywnych użytkowników Business Central rośnie o ponad 75% w ujęciu rok do roku. To ogromny, stały wzrost, zwłaszcza jeśli uświadomimy sobie, że organizacje korzystające z BC liczą się już w dziesiątkach tysięcy. Morton zauważył, że obok małych firm, coraz częściej z Business Central zaczynają korzystać też średniej wielkości organizacje. Liczba klientów posiadających ponad 100 użytkowników w BC rosła jeszcze szybciej, z wynikiem 105% w ujęciu rok do roku.
Przewagi Business Central
Liczni prelegenci Microsoft wielokrotnie podkreślali przewagi konkurencyjne, jakie firma może zaoferować partnerom Business Central i ich klientom, takie jak: zasięg geograficzny (obecnie dostępnych jest 131 krajów, a 20 kolejnych jest w planach), rozwiązania ISV odpowiadające na specjalistyczne zapotrzebowanie różnych branż oraz wyjątkowa pozycja, jaką Business Central cieszy się w firmie Microsoft dzięki wewnętrznym połączeniom z narzędziami Microsoft 365, usługami Power Platform i Dynamics 365 Copilot.
Przyszłość należy do sztucznej inteligencji
Co zrozumiałe, dużo miejsca podczas konferencji poświęcono usłudze Copilot – nowemu rozwiązaniu opartemu o mechanizmy sztucznej inteligencji i przygotowanemu między innymi dla rodziny Dynamics 365. „Microsoft Copilot będzie miał ogromny wpływ na przyszłą transformację” – stwierdził Mike Morton podczas konferencji. Obecnie Copilot dotarł do dużej części programów, dając dostęp do możliwości AI na różnych etapach rozwoju narzędziom takim, jak GitHub, Office, Teams, Dynamics 365 i Power Platform.
Początki Copilot w Business Central
Przedsmak działania Copilot w Business Central, użytkownicy otrzymali w formie widgetu automatycznie generującego marketingowy opis dla produktów. System analizuje atrybuty produktu na podstawie zdjęcia i tworzy opis w oparciu o model językowy Azure OpenAI Service. Uwzględnia przy tym takie elementy, jak długość, format czy styl. Oczywiście przed wykorzystaniem przygotowanych w ten sposób opisów, należy je zweryfikować i, jeśli zajdzie taka potrzeba, poprawić. Wbudowany przycisk integracji z Shopify, kolejny element zacieśnienia współpracy między Microsoft i Shopify, pozwala szybko dodać opisy produktów do platformy e-commerce.
Więcej na temat wykorzystania sztucznej inteligencji do pisania opisów produktów znajdziesz w artykule „Szybkie tworzenie opisów w Business Central dzięki sztucznej inteligencji”. A jeżeli chcesz zacząć korzystać z pełni możliwości popularnego, dynamicznie rozwijającego się systemu ERP, jakim jest Business Central, skontaktuj się z nami!