Kolejna fala aktualizacji w Dynamics 365 Business Central (i nie tylko) czeka już za rogiem. Jak co roku, przed oficjalnym wejściem w życie nowych funkcji i usprawnień, Microsoft opublikował tzw. release plan. Miało to miejsce 25 stycznia 2024. Zawiera on informacje o nowościach, jakich możemy się spodziewać w usługach wchodzących w skład Dynamics 365 oraz Power Platform, które Gigant z Redmond będzie sukcesywnie wdrażał od kwietnia do września 2024 roku. Co ciekawego znalazło się we wspomnianym planie?
Zgodnie z polityką cyklu życia Dynamics 365 Business Central, którą opisywaliśmy w jednym z naszych artykułów – zbliżamy się do wersji numer „24”. Tym razem szczególny nacisk położono na aspekty związane ze Sztuczną Inteligencją (AI), niemniej nie zabrakło również bardziej przyziemnych usprawnień zgłaszanych przez użytkowników systemu. Nie przedłużając – poniżej prezentujemy wybrane zmiany i nowości w ramach Release Wave 1 2024, które mają zostać wdrożone do Business Central, Dynamics 365 Sales oraz Power Apps i Power Automate.
Udostępnianie błędów innym celem uzyskania wsparcia
Pierwszym ciekawym usprawnieniem, którego pośrednim celem jest dzielenie się wiedzą, jest możliwość udostępniania błędów, które pojawiają się podczas korzystania z Business Central. Oczywiście, nie chodzi tutaj o błędy systemowe. Bardziej o sytuacje, w których, np. mamy nową osobę w firmie, która dopiero stawia „pierwsze kroki w systemie” i utknęła na etapie danego procesu. Wówczas system wyświetla komunikat, który nie zawsze jest zrozumiały dla początkujących osób. Aby nie tracić czasu i szukać odpowiedzi na własną rękę, mogą one, już od kwietnia, udostępniać – za pośrednictwem Outlooka lub Teams – komunikat błędu innej osobie, aby ta mogła pomóc i doradzić.
Przekazywanie wielu plików jednocześnie
Drobne, ale cieszy. O ile metoda „przeciągnij i upuść” (drag&drop) nie jest niczym nowym, o tyle teraz doczekała się kolejnego usprawnienia, które realnie przyspiesza pracę. Mowa o możliwości przekazywania wielu plików tą metodą jednocześnie. Wystarczy zaznaczyć kilka plików przytrzymując przycisk CTRL, chwycić dowolny zaznaczony i przeciągnąć do okna Business Central.
Jedna faktura za wiele prac wykonanych w ramach różnych projektów
Tą opcję również można zaliczyć do drobnych zmian. Niemniej, zdecydowanie upraszcza ona proces fakturowania umożliwiając wysłanie jednej faktury dla prac wykonanych w zakresie wielu projektów. Wystarczy, że podczas tworzenia faktury sprzedaży dodamy do niej wiersze planowania z projektów, które nas interesują. Proces ten jest podobny do tworzenia faktury sprzedaży z poziomu wiersza planowania projektu i wprowadzania wartości w polu „Dołącz do nr faktury sprzedaży” (Append to Sales Invoice No.).
Zrównoważony rozwój – raportowanie działań w Business Central
Prawo niejednokrotnie wymusza na twórcach rozwiązań informatycznych zmiany lub wdrożenie funkcjonalności, które będą spełniać określone normy i regulacje. Wraz z pierwszą falą aktualizacji Microsoft – chcąc sprostać unijnej dyrektywie dotyczącej raportowania działań związanych ze zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstw (CSRD) i innymi standardami ESG – zdecydował się na wprowadzenie funkcji dedykowanych Dzienników Zrównoważonego Rozwoju (Sustainability Journals). Stanowią one podstawę gromadzenia danych dotyczących szerokiego spektrum informacji związanych z aspektami zrównoważonego rozwoju – zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi. Dzięki temu, nie musimy rozglądać się za dedykowanym rozwiązaniem czy też rozważać integracji z produktem firmy trzeciej – Dynamics 365 Business Central ma to w standardzie – a firma, na podstawie zebranych danych, może podjąć działania mające na celu ograniczenie szkodliwej emisji różnych substancji do środowiska.
Usprawnione procesy akceptacyjne przy użyciu Power Automate
To, że procesy akceptacyjne w ramach Business Central możemy tworzyć za pośrednictwem Power Automate (bez wychodzenia z systemu ERP) to żadna nowość. Niemniej, z każdą falą aktualizacji, Microsoft ułatwia i usprawnia ich tworzenie. O ile podczas ubiegłego release’u opublikował dodatkowe szablony dla tego typu procesów, o tyle w ramach update’u mającego wydarzyć się w kwietniu 2024:
- udostępnił kolejne schematy, których można od razu użyć podczas tworzenia przepływu akceptacji;
- zaktualizował setup związany z definiowaniem użytkowników akceptujących. Dzięki temu, osoby, które mają pełnić rolę użytkowników akceptujących w procesie, nie muszą być definiowane ręcznie w Power Automate – wszystko można skonfigurować bezpośrednio z poziomu Business Central;
- zdefiniował przekazywanie informacji o działaniach użytkowników w Power Automate do Business Central, gdzie są one odpowiednio rejestrowane (rozwiązanie podobne do activity log).
AI w służbie handlowców – wsparcie w tworzeniu wiadomości e-mail z poziomu Dynamics 365 Sales
Rok 2024 ledwo się rozpoczął, a już śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że będzie nam upływał pod znakiem AI. A w przypadku Microsoft – Copilota. Jedną z nowości, która jest już dostępna od lipca jako public preview w Dynamics 365 Sales, jest Copilot, który pomaga handlowcom w tworzeniu treści wiadomości mailowych bezpośrednio z poziomu wspomnianego systemu CRM. Asystent AI od Microsoft jest w stanie wygenerować spersonalizowane wiadomości e-mail, dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. To zaś może przyczynić się do lepszego zaangażowania klientów, zwiększenia sprzedaży i lepszej reputacji marki przy jednoczesnej oszczędności czasu handlowców na działania związane z pisaniem. Zaproponowana treść przez Copliota może zostać zmodyfikowana ręcznie, podobnie jak ton czy długość wiadomości.
Warto wspomnieć, że funkcjonalność ta jest uzależniona od regionu geograficznego Microsoft Azure. O ile Europa jest na liście, o tyle należy wiedzieć, że na dzień dzisiejszy Copilot nie obsługuje języka polskiego.
Rekomendacje informacji na temat produktów firmowych
Pozostając w klimacie AI i CRM – częstym problemem handlowców jest marnowanie czasu na wyszukiwanie informacji na temat oferowanych produktów w wewnętrznych zasobach firmy. Dzięki funkcji spersonalizowanego rekomendowania treści, Copilot wyszukuje za nas dokumenty, które są, np. skorelowane z daną szansą sprzedaży. Wystarczy, że administrator Dynamics 365 Sales skonfiguruje dowolne „źródła wiedzy” (knowledge sources), a użytkownik użyje właściwego polecenia (prompta) w oknie czatu z Copilotem. W odpowiedzi uzyskamy pliki w różnych formatach, które mogą być przydatne w kontekście wyszukiwania informacji o konkretnym produkcie czy oferowanej usłudze.
Power Apps – dodatkowe ustawienia synchronizacji danych na urządzeniach mobilnych
Nowości i aktualizacje nie ominęły również Power Apps, czyli narzędzia typu low-code do tworzenia aplikacji. Jedna z nich dotyczy urządzeń mobilnych, a konkretniej nowych ustawień synchronizacji w przypadku korzystania z aplikacji typu model-driven za pośrednictwem np. smartfona czy tabletu. Użytkownicy aplikacji mobilnej Power Apps będą mieli do dyspozycji dwie nowe opcje na stronie „Stan urządzenia”, które umożliwiają użytkownikom kontrolę interwałów automatycznej synchronizacji i typu połączenia.
- Tylko Wi-Fi: pozwala użytkownikom wybrać, czy automatyczna synchronizacja ma odbywać się za pośrednictwem transmisji danych sieci komórkowej (zużywamy transfer) i połączeń Wi-Fi, czy tylko, gdy nawiążemy podłączenie z siecią Wi-Fi.
- Automatyczna synchronizacja: umożliwia dostosowanie interwału synchronizacji, aby synchronizować częściej lub rzadziej, w zależności od indywidualnych potrzeb. Istnieje również możliwość ustawienia synchronizacji tylko na żądanie, rezygnując tym samym z automatycznego mechanizmu.
Przekonaj się, jak nowe funkcje w systemie ERP Dynamics 365 Business Central mogą Ci pomóc w codziennej pracy – wystarczy, że wypełnisz formularz poniżej i umówisz się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą!