« powrót do strony głównej

Nowe funkcje w Microsoft Dynamics NAV 2017

Nowe funkcje w Microsoft Dynamics NAV 2017

Premiera najnowszej wersji systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV 2017 – przyniosła szereg nowości. Gigant z Redmond wprowadził kilkanaście ciekawych rozwiązań, mających na celu ułatwienie poruszania się po systemie i zwiększenie efektywności. Dodatkowo, nowe funkcje w Microsoft Dynamics NAV 2017 wpływają na wygodę i szybkość pracy użytkownika. Jakie to zmiany oraz w czym możemy je wykorzystać? Oto kilka z nich.

Atrybuty Zapasów

Jedną z nowości jest funkcja dodawania atrybutów do zapasów. Pozwala to na definiowanie i przydzielanie szczegółowych informacji na temat danego zapasu, takich jak rozmiar, wymiary, czy kolor. Ponadto, istnieje możliwość na stworzenie własnych atrybutów, co jest bardzo proste i intuicyjne. Przypisując konkretne atrybuty do poszczególnych zapasów jesteśmy z stanie zaoszczędzić sporo czasu, do tej pory traconego na wyszukiwanie. Możemy również wykorzystać je przy wydrukach.

Powiadomienia

Inną ciekawą funkcjonalnością w Dynamics NAV 2017 są powiadomienia. Można je zdefiniować samemu, a część standardowych opiera się na danych z systemu. Dzięki temu, NAV informuje nas między innymi o tym, że należności danego nabywcy są przeterminowane lub limit kredytu danego nabywcy został przekroczony. Dodatkowo, jeżeli nie chcemy, aby powiadomienia się wyświetlały lub po prostu nas denerwują – istnieje możliwość ich wyłączenia.

Wklejanie danych z programu Excel nowe funkcje w microsoft dynamics nav 2017

Przydatnym rozwiązaniem jest wklejanie danych z aplikacji Microsoft Excel do NAV, z pełną walidacją pól. Tworząc np. Zamówienie sprzedaży, poszczególne zapasy, które chcemy dodać do nagłówka Wiersze, możemy stworzyć w Excel`u, skopiować je i wkleić do Dynamics NAV 2017. Co więcej, podając np. kod lokalizacji, którego nie ma w systemie, NAV „wyrzuci” błąd i wskaże wartość, która jest niewłaściwa dla danego pola.

Tworzenie zapasu z opisu

nowe funkcje w microsoft dynamics nav 2017Nową funkcją w NAV 2017 jest możliwość stworzenia zapasu z opisu. Aktywuje się ją w Ustawieniach Sprzedaży i Należności. Dzięki temu, tworząc np. Zamówienie sprzedaży i uzupełniając zapasy w nagłówku Wiersze, w polu Nr możemy wpisać nieistniejący opis i wtedy system zapyta nas czy chcemy utworzyć nowy zapas lub wskazać istniejący.

Pole wielowierszowe oraz widok list

Niektóre strony w NAV 2017 zostały wzbogacone o wielowierszowe pola, w których możemy wprowadzić dłuższe opisy. Jednym z nich jest pole Opis Pracy, które znajduje się na stronie Faktura Sprzedaży. Co więcej, w przeglądarkowej wersji NAV mamy możliwość zmienienia sposobu wyświetlania z listy na kafelki. Mając dodane zdjęcia do poszczególnych zapasów będą się one prezentować w bardziej efektywny i przejrzysty sposób. To samo możemy zrobić również z kontaktami.

Sprawdź, jak wykorzystać nowe funkcje w Microsoft Dynamics NAV 2017!

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo