« powrót do strony głównej

Najważniejsze funkcjonalności Microsoft Dynamics 365 for Marketing (część I)

Jakiś czas temu na naszym blogu zamieściliśmy artykuł o rozwiązaniu polegającym na oparciu oprogramowania Dynamics 365 na chmurze Azure. Teraz przyszła jednak pora, aby zapoznać się z Dynamics 365 for Marketing, czyli najnowszym narzędziem do automatyzacji marketingu oraz zarządzania kampaniami w cyfrowym świecie. Przedstawiamy jego najważniejsze funkcjonalności.
Segmentacja klientów
W ramach Dynamics 365 for Marketing można korzystać z mechanizmu do segmentacji klientów, zarówno potencjalnych, jak i aktywnych. Jest on oparty o platformę do budowania profili klientów na Azure, czyli znanym wszystkim doskonale Customer Insights. Tworzenie segmentu umożliwia m.in. łączenie wielu obiektów za pomocą złożonych warunków logicznych oraz łączenie i rozłączanie zbiorów. Warto również wspomnieć, że narzędzie sugeruje powiązania między obiektami, łączy profile i obiekty z Big Data, a także pozwala budować segmentację statyczną, dynamiczną i mieszaną.
Ścieżki klienta
Dynamics 365 for Marketing zapewnia nam bardzo praktyczny moduł służący budowaniu ścieżek klienta w wielu kanałach opartych o wiele punktów styku. Mogą one bazować na takich działaniach, jak np. wysyłanie e-maili i ankiet czy też zarządzanie eventami. Co więcej, narzędzie pozwala budować złożone przepływy zadań opartych o tzw. workflow-y, zbudowane nie tylko w Dynamics CRM, ale i w Microsoft Flow.
Modele scoringowe dla klientów
Dynamics 365 for Marketing daje nam również możliwość tworzenia modeli scoringowych dla potencjalnych i aktywnych klientów. Oznacza to, że jesteśmy w stanie śledzić ich zachowania, a co za tym idzie – odpowiednio na nie reagować (zwiększać bądź zmniejszać scoring).
E-mail marketing
Jedną z funkcjonalności Dynamics 365 for Marketing, na którą warto zwrócić uwagę, jest możliwość tworzenia, wysyłki oraz śledzenia e-maili marketingowych. Wobec tego, narzędzie pozwala nam projektować listy elektroniczne na dwa sposoby – graficzny projektant lub klasyczny HTML. Co więcej, do e-maili możemy dodawać heat mapy, dynamiczne linki, dynamiczne treści oraz dane klientów z CRM. Takie treści przydadzą nam się np. w kampaniach, ścieżkach klienta lub do szybkiej wysyłki do klientów. Poza tym, funkcjonalność umożliwia mam śledzenie wszystkich zachowań odbiorców i na ich podstawie tworzenie aktywności w Dynamics CRM.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo