« powrót do strony głównej

Integracja Dynamics NAV i CRM – czy to się opłaci?

Autor: Klaudia / Data publikacji: 23.04.2018 / Data aktualizacji: 09.05.2018
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Decyzja o wdrożeniu w firmie nowego systemu informatycznego – czy to systemu ERP, CRM, czy też systemu do marketing automation – zawsze jest krokiem ku technologizacji przedsiębiorstwa. Co więcej, proces ten nie kończy się na implementacji nowego rozwiązania. Pociąga bowiem za sobą konieczność integracji nowego systemu z innymi narzędziami. Jednak czy powiązanie Dynamics NAV i Dynamics CRM rzeczywiście jest opłacalne? Jakie korzyści za sobą pociąga? Sprawdźmy!

Dlaczego integracja dwóch systemów jest tak ważna?

Korzyści, jakie płyną z integracji systemów informatycznych dla biznesu najlepiej obrazuje to, jak bardzo ograniczony dostęp mielibyśmy bez niej do różnego rodzaju informacji na temat klienta. Niezintegrowane systemy ERP z CRM nie dają możliwości budowania pełnego widoku klienta, a co za tym idzie – my, jako użytkownicy, nie zyskujemy podglądu na to, jakie jest saldo i limit kredytowy klienta, jaki jest stan produktów w magazynie oraz jaka jest dostępność tych, którymi jest zainteresowany nasz klient. Poza tym, nie wiedzielibyśmy jakie są preferencje, potrzeby i skłonności zakupowe klienta, ani też w jakich sprawach i reklamach najczęściej się do nas zgłasza.

Korzyści płynące z integracji

Za sprawą integracji ERP i CRM nasi pracownicy zyskują dostęp dokładnie do tych danych o kliencie, których potrzebują w najlepszym dla nich momencie. Oznacza to, że będą mieli pełen zestaw informacji, zarówno o konkretnym kliencie, jak i całej grupie docelowej klientów. Co więcej, dane te będą na bieżąco aktualizowane i porządkowane. Dodatkowo, możemy czerpać korzyści wynikające z integracji nawet jeśli wdrożyliśmy system CRM zanim na rynku pojawił się Dynamics 365.

Integracja NAV i CRM, czyli integracja danych

Ogromną zaletą Dynamics NAV, którą docenią szczególnie Ci z nas, którzy wciąż korzystają ze starszych wersji systemu jest możliwość integracji z CRM 2015. Dzięki temu wszyscy jesteśmy w stanie zintegrować dane o klientach, czyli obsługiwanych przez nas firmach, czy kontaktach. Obejmuje to również oferty i zamówienia sprzedaży, aktualizacje na zamówieniach, produkty, ceny, płatności i faktury.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo