Powrót do strony głównej

Integracja CRM i marketing automation – cele i korzyści

Integracja CRM i marketing automation – cele i korzyści

W oparciu o analizę danych dostępnych dzięki integracji systemu Microsoft Dynamics CRM oraz marketing automation przede wszystkim możliwe jest dopasowywanie oraz optymalizowanie treści i działań marketingowych pod potencjalnych klientów. O narzędziach nie możemy więc mówić jedynie w kategoriach nowoczesnego dodatku do prowadzenia firmy, modnego wyrażenia. Zintegrowany system to nie tylko ogromne ułatwienie dla marketingowców, lecz niezastąpione oprogramowanie dla wszystkich firm, które poważnie podchodzą do tematu nawiązywania wartościowych relacji z klientami.


Co się zmieniło?
Do niedawna moduł marketingu systemu Microsoft Dynamics CRM nie dawał swoim użytkownikom dużego pola manewru w kwestii marketingu automation. Tym bardziej dostrzegli oni ogromne możliwości i korzyści jakie płyną z integracji Dynamics 365 z pakietem ClickDimensions. Dzięki niej, w jednym miejscu gromadzą bowiem wszelkie niezbędne informacje, które służą im do przeprowadzania odpowiednio ukierunkowanych kampanii. Ich wyniki pozwalają z kolei wyciągnąć prawidłowe wnioski i dokonywać optymalizacji, a co za tym idzie poprawiać skuteczność działań marketingowych w przyszłości.

Co zyskujemy dzięki integracji narzędzi CRM i marketing automation?
Bez wątpienia największą zaletę połączonych narzędzi – CRM i marketing automation – stanowi zgromadzenie wszystkich informacji o leadach i klientach w jednym miejscu. Oznacza to, że dane są przekazywane w sposób płynny, a także bezpośrednio dostępne, zarówno dla pracowników działów marketingu, jak i sprzedaży. W związku z tym, bez najmniejszego problemu, użytkownicy systemu Microsoft mogą zapoznać się z dotychczasową historią działań na kliencie. I to już od momentu jego pierwszej wizyty na stronie internetowej. Z kolei specjalny skrypt umożliwia śledzenie działań na witrynie. W chwili wypełnienia formularza dane automatycznie łączone są z poprzednimi czynnościami anonimowej osoby. Trafiają do systemu Dynamics CRM, który dopasowuje działania anonimowego gościa na stronie do informacji z formularza. Poza tym, rejestruje ilość czasu spędzonego na przeglądaniu konkretnych zakładek i dostarcza jednocześnie wiadomości o zainteresowaniach gościa na stronie www.

CRM