Czym różni się system ERP od CRM?

System ERP, który pierwotnie służył do planowania zasobów w przedsiębiorstwach, obecnie jest narzędziem, które integruje wszystkie kluczowe dla firmy obszary. To m.in. finanse, produkcja, zapasy, sprzedaż, serwis, zarządzanie projektami oraz analizowanie i raportowanie. W ramach tych obszarów większość popularnych systemów posiada również moduł CRM. Customer Relationship Management to w tłumaczeniu na język polski zarządzanie relacjami z klientami. Taki moduł lub samodzielny system posiada w sobie repozytorium najważniejszych informacji na temat klientów i szans sprzedaży. Wyposażony jest również często w mechanizmy ułatwiające i systematyzujące kontakty z klientami. Dla kilkuosobowych firm handlowych samodzielny system CRM może okazać się zupełnie wystarczający. W firmach zatrudniających większą ilość osób oraz w których jest więcej procesów, lepszym rozwiązaniem będzie system ERP, posiadający także moduł CRM.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni