Czym różni się system ERP od CRM?

System ERP, który pierwotnie służył do planowania zasobów w przedsiębiorstwach, obecnie jest narzędziem, które integruje wszystkie kluczowe dla firmy obszary. To m.in. finanse, produkcja, zapasy, sprzedaż, serwis, zarządzanie projektami oraz analizowanie i raportowanie. W ramach tych obszarów większość popularnych systemów posiada również moduł CRM. Customer Relationship Management to w tłumaczeniu na język polski zarządzanie relacjami z klientami. Taki moduł lub samodzielny system posiada w sobie repozytorium najważniejszych informacji na temat klientów i szans sprzedaży. Wyposażony jest również często w mechanizmy ułatwiające i systematyzujące kontakty z klientami. Dla kilkuosobowych firm handlowych samodzielny system CRM może okazać się zupełnie wystarczający. W firmach zatrudniających większą ilość osób oraz w których jest więcej procesów, lepszym rozwiązaniem będzie system ERP, posiadający także moduł CRM.

Skontaktuj się z nami




    *pole wymagane

    Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

    Zostaw swoje dane,
    oddzwonimy błyskawicznie.

    Zaufali nam

    Partnerzy technologiczni