W pewnym zakładzie przetwórstwa stali, na hali produkcyjnej, gdzie praca wre dzień i noc, jednym z głównych problemów było zarządzanie priorytetami zleceń produkcyjnych. Stal, która musi być precyzyjnie przetworzona i dostarczona na czas, wymaga idealnie zorganizowanej produkcji. Bez systemu priorytetów, zarządzanie procesem bywało chaotyczne. Każde zlecenie było traktowane na równi, bez rozróżnienia między standardowym zamówieniem, a pilnym zleceniem od kluczowego klienta.
Codzienny chaos
Każdego dnia menedżer produkcji, Tomasz, starał się nadążyć za wymaganiami klientów, a dla operatorów zmiana planów oznaczała dezorganizację. Któregoś dnia Tomasz odebrał telefon od największego klienta, który pilnie potrzebował partii stali do zakończenia swojego projektu budowlanego.
Niestety, na hali nikt nie wiedział o pilnym zamówieniu. Gdy Tomasz próbował przekazać informację, pojawiały się problemy – jeden z operatorów już zaangażował się w realizację innego zlecenia, a inni nie mogli tak łatwo zrezygnować z aktualnych zadań. Brak priorytetów prowadził do frustracji, gdyż ani menedżerowie, ani operatorzy nie wiedzieli, jak zorganizować pracę, by sprostać oczekiwaniom klientów.
Bez możliwości wizualnego wyróżnienia pilnych zleceń, pracownicy zakładu mieli problem z szybkim i efektywnym reagowaniem na dynamiczne zmiany. W efekcie niektóre zamówienia były opóźnione, co przekładało się na niezadowolenie klientów i straty dla zakładu. Tomasz wiedział, że musi coś zmienić. Rozwiązanie było jedno: potrzebne były jasne priorytety w systemie.
Wprowadzenie priorytetów – nowy porządek
Dzięki funkcji priorytetów wprowadzonej w systemie Business Central i Panelu Produkcyjnym Nav24 (Nav24 Shop Floor), praca w zakładzie zaczęła wyglądać inaczej. Każde zlecenie mogło teraz mieć przypisany priorytet, a gdy status się zmieniał, było to od razu widoczne dla wszystkich.
Co więcej, priorytety były kolorystycznie oznaczone na panelach operatorów – zlecenia wysokiego priorytetu były wyraźnie oznaczone opisem i czerwonym kolorem, a mniej pilne zadania były oznaczone odpowiednimi kolorami ustawionymi w Dynamics 365 Business Central.
Wkrótce po wprowadzeniu tego rozwiązania, zakład dostał kolejne pilne zlecenie. Tym razem jednak wystarczyło przypisać mu najwyższy priorytet w systemie. Na panelach produkcyjnych operatorów zamówienie natychmiast wyróżniło się czerwonym kolorem. Operatorzy bez zbędnych pytań wiedzieli, że muszą zająć się nim w pierwszej kolejności.
Efekt nowego systemu
Dzięki funkcji priorytetów produkcja ruszyła pełną parą, bez przestojów i nerwowych rozmów. Operatorzy mieli jasność, które zadania wymagały ich uwagi, a menedżer mógł na bieżąco monitorować, czy kluczowe zlecenia są realizowane na czas. Wprowadzenie priorytetów nie tylko usprawniło produkcję, ale także dało zespołowi produkcyjnemu w zakładzie nowy poziom komfortu i organizacji pracy.
Od tej pory firma mogła szybko i elastycznie reagować na potrzeby swoich klientów, zachowując płynność produkcji nawet w najtrudniejszych momentach. Nav24 Shop Floor stał się kluczowym narzędziem w codziennym zarządzaniu produkcją, dzięki czemu zakład zyskał stabilność i renomę jako partner, na którym można polegać – bez względu na sytuację.
Chcesz dowiedzieć się, jak nasze rozwiązanie może wspomóc Twoje procesy produkcyjne? Skontaktuj się z nami i odkryj pełnię możliwości tego zaawansowanego narzędzia!