« powrót do strony głównej

Cyfrowa transformacja w branży produkcyjnej

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Osiągnęliśmy epokę, w której to, jak silni „cyfrowo” jesteśmy, determinuje nasz sukces.

W obecnych czasach przedsiębiorcy przykładają większą wagę do zintegrowanych rozwiązań cyfrowych, zwiększonej wydajności, większej elastyczności i niższych kosztów. Połączenie poszczególnych narzędzi pozwala na właściwe interpretowanie i zarządzanie danymi, a tym samym – na podejmowanie właściwych decyzji biznesowych i działań ulepszających dane operacje.

„Cyfrowa transformacja” zasadniczo przekształca sposób w jaki przedstawiciele branży produkcyjnej prowadzą działalność biznesową. Przykładowo, producenci żywności coraz częściej stosują technologię, aby zmniejszyć złożoność, ryzyko i niepewność produkcji żywności. Producenci „digital friendly”, wykorzystujący najnowsze technologie IT, wchodzą w interakcję z klientami podczas cyklu życia produktu – począwszy od jego projektu, aż do serwisu. Ponadto, sprzedają usługi o wartości dodanej, co dodatkowo wzmacnia pozytywne relacje konsumenckie. Technologia może również zrewolucjonizować transport towarów.

5 sposobów na cyfrowe wsparcie branży produkcyjnej

Wykorzystanie możliwości, jakie przynosi „cyfrowa transformacja” oraz digitalizacja poszczególnych procesów, może przynieść liczne korzyści. Microsoft od dłuższego czasu zapowiadał to zjawisko w wielu branżach. Digitalizacja procesów produkcyjnych może zostać przeprowadzona na kilka sposobów i w różnych obszarach.

  1. Optymalizacja łańcucha dostaw

Poprzez gromadzenie, integrację i wizualizację globalnych danych o łańcuchach dostaw na całym świecie, producenci odnoszą korzyści w swoich działaniach. Jedna z największych na świecie korporacji z branży automatyki przemysłowej odkryła, że ​​automatyzacja gromadzenia i analizy rekordów ze zdalnych instalacji w łańcuchu dostaw ropy naftowej usprawniła cały proces dostawy oraz korzystnie wpłynęła na zyski firmy. Prostszy dostęp do danych łańcucha dostaw jest podstawą lepszej współpracy w zakresie produkcji, dostaw, dostawców i sprzedaży.

  1. Usprawnienie zarządzania każdym aspektem procesu produkcyjnego

Dzięki skonsolidowanemu widokowi, który oferuje wgląd w dane procesów produkcyjnych w czasie rzeczywistym, producenci podnoszą wydajność, na bieżąco śledzą produkcję i są w stanie szybko reagować na pojawiające się problemy, a nawet podjąć działania prewencyjne.

  1. Wykorzystanie analizy predykcyjnej

Chcąc zapewnić indywidualne i kompleksowe zaangażowanie w każdym kanale obsługi klienta, producenci muszą zdobyć ich zaufanie oraz oferować szybki czas reakcji. Z pomocą przybywa tutaj analiza predykcyjna, która pozwala na ocenę i przewidywanie różnych działań. Metoda ta pozwoliła jednemu z producentów technologii na świadczenie zdalnego serwisu dla klientów o tak szybkim czasie reakcji, którego nigdy wcześniej nie zaznali.

  1. Serwis jako „niezapomniane” doświadczenie

Dzięki stale obniżanej cenie czujników IoT, najnowocześniejszym urządzeniom mobilnym i agregacji statystyk w chmurze, producenci mogą podnosić standard usług i marże, zapewniając stałe oraz zdalne śledzenie. Dzięki mobilnym narzędziom i oprogramowaniu, firmy mogą wykorzystać swój know-how i zredukować kosztowne zlecenia. Jeden z wiodących dostawców opon odnotował, że dzięki połączeniu statystyk klientów z technologią oraz urządzeniami mobilnymi, może zaoferować dużo bardziej efektywną i bezproblemową obsługę klienta, a także usprawnić świadczenie usług.

  1. Integracja procesów w oparciu o dane

Dzięki narzędziom, komponentom i zasobom z obsługą IoT, producenci mają wgląd w statystyki z powiązanych urządzeń, co ułatwia pracę, automatyzuje ją i pozwala na podejmowanie odpowiednich działań programistów i techników. Zespoły mogą uzyskać m.in. informacje o źle zaprojektowanych lub wadliwych komponentach, a tym samym – podjąć odpowiednie działania mające na celu rozwiązanie problemów oraz ulepszenie danego projektu, aby zminimalizować pojawianie się defektów.

„Cyfrowa transformacja” a Microsoft Dynamics NAV

Cyfrowa transformacja nie jest możliwa do osiągnięcia z dnia na dzień – jest to złożony proces. Niewątpliwie, dobrym początkiem tego procesu jest podjęcie decyzji o wdrożeniu systemu informatycznego w organizacji. Odpowiedź może tutaj stanowić Microsoft Dynamics NAV, który jest jednym z najczęściej wybieranych systemów ERP przez firmy produkcyjne. Jest on na tyle elastyczny, że pozwala na wprowadzenie wielu spersonalizowanych modyfikacji oraz dostosowanie go pod potrzeby biznesowe danej firmy. Dodatkowo, system jest podatny na integracje z wieloma rozwiązaniami informatycznymi dostępnymi na rynku – w zakresie produkcji jest to chociażby PlannerOne.

Jesteś przedstawicielem branży produkcyjnej? Szukasz rozwiązania, które zoptymalizuje wszystkie procesy w firmie i będzie stanowić pierwszy kroku ku „cyfrowej transformacji”? Postaw na Microsoft Dynamics NAV! Aby poznać więcej szczegółów – skontaktuj się z nami telefonicznie: +48 33 333 94 24 lub via e-mail kontakt@nav24.pl.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo