Rozpoczynasz dzień pełen zadań i wszystko wydaje się iść zgodnie z planem. Właśnie sprawdzasz status zamówień w Business Central, kiedy zauważasz, że coś jest nie tak. Twoje zamówienia utknęły w systemie, a żaden z dokumentów sprzedaży nie został automatycznie wysłany do klientów.

Problemem okazuje się kolejka zadań, która przestała działać bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. Dane nie są synchronizowane, a Twoi klienci zaczynają dopytywać o brakujące faktury i opóźnienia w dostawach. Zaczyna się panika, a wszystkie kluczowe procesy stoją w miejscu.

Czym są kolejki zleceń?

Kolejka zleceń to standardowa funkcja w Business Central, automatyzująca zadania takie jak import kursów walut, korekta i księgowanie kosztów, a także synchronizacje danych między systemami, np. WMS czy sklepem internetowym.

Działa w regularnych interwałach (np. co 2 godziny), sprawdzając, czy są zadania do wykonania i automatycznie je realizując.

Jednak w przypadku błędu, np. przez działania administracyjne czy błąd systemowy podczas przetwarzania danych, kolejka zatrzymuje się i czeka na ręczną weryfikację oraz ponowne uruchomienie przez Administratora.

Przykład z życia wzięty

Pracujesz w firmie, która zajmuje się m.in. sprzedażą online. Każdego dnia setki zamówień są przetwarzane przez system kolejek zleceń. Pewnego dnia jedna z kolejek napotyka błąd – synchronizacja ze sklepem internetowym przestaje działać, ponieważ wystąpił jakiś problem z połączeniem. Bez automatycznego restartu kolejka pozostaje w stanie zawieszenia, a dział IT dowiaduje się o problemie dopiero wtedy, gdy klienci zaczynają zgłaszać brak zamówień. To prowadzi do opóźnień, niezadowolenia klientów i potencjalnych utraconych przychodów.
Podobny problem może się pojawić, gdy księgowa tworzy nową fakturę w walucie Euro i przyzwyczajona, że kurs wymiany walut podpowiada się automatycznie, nie zauważa, że jest on jednak nieaktualny... A powodem jest zatrzymana z powodu błędu Kolejka odpowiadająca za codzienny import tych kursów.

Możesz tego uniknąć...

Gdyby system automatycznie restartował kolejki zleceń, wiele problemów mogłoby zostać rozwiązanych samoistnie. W przypadku awarii dział IT otrzymywałby natychmiastowe powiadomienia wraz z sugerowanym rozwiązaniem, co pozwoliłoby na szybką reakcję i rozwiązanie problemu zanim zdążyłby wpłynąć na działanie firmy. Automatyczne wznawianie kolejek i powiadamianie o błędach oszczędzałoby czas oraz eliminowało potrzebę ręcznego monitorowania. To z kolei znacząco ułatwiłoby zarządzanie systemem i zapewniło ciągłość operacyjną bez zbędnego stresu.

zaawansowane kolejki zleceń business central

Jak lepiej utrzymać kolejki zleceń?
Nasze rozwiązanie – N24 Advanced Queues – wprowadza nową jakość w zarządzaniu kolejkami zleceń w Dynamics 365 Business Central. Zyskujesz dzięki niemu automatyczne wznawianie kolejek po napotkaniu błędu oraz szczegółowe powiadomienia e-mailowe wraz z sugerowanymi rozwiązaniami problemu, które informują o każdym problemie w czasie rzeczywistym. System umożliwia centralne zarządzanie wszystkimi kolejkami w różnych firmach z jednego miejsca oraz przypisywanie odbiorców powiadomień za pomocą jednej akcji.
Działaj Teraz!

Nie pozwól, aby problemy z kolejkami zleceń wpłynęły na Twoją firmę. Skorzystaj z N24 Advanced Queues, aby zapewnić sobie bezproblemowe zarządzanie procesami w Business Central.

Advanced Queues znajdziesz na AppSource.
Więcej o produkcie na stronie N24 Advanced Queues.