Sprawne zarządzanie finansami i księgowością to klucz do skutecznego funkcjonowania każdej organizacji. Prawidłowo działające procesy finansowo-księgowe przekładają się bezpośrednio na terminowe regulowanie zobowiązań, zachowanie płynności finansowej oraz podejmowanie trafnych decyzji strategicznych w oparciu o rzetelne dane. Firmy, które mogą polegać na swoich systemach księgowych, zyskują nie tylko lepszą kontrolę nad kosztami i przychodami, ale także oszczędzają cenny czas, eliminując błędy wynikające z manualnego przetwarzania dokumentów. Sprawne procesy księgowe to także lepsza współpraca z kontrahentami, szybsza realizacja zamknięć finansowych oraz pełna zgodność z przepisami prawa i wymogami audytowymi. Kontynuujemy przegląd praktycznych rozwiązań, które jeszcze bardziej wzbogacają możliwości standardowej funkcjonalności Business Central. Poznajcie kolejne rozwiązania stworzone z myślą o automatyzacji, a tym samym optymalizacji codziennych operacji finansowych i księgowych.

N24 Advanced Queues – Zaawansowane kolejki zleceń

Rozwiązaniem, które – podobnie jak rozszerzenia w zakresie wydruków – automatyzuje pracę oraz zapewnia ciągłość działania operacji prowadzonych w systemie, są tzw. Zaawansowane kolejki zleceń. Zaawansowane, bo opcja kolejek w Business Central jest dostępna w ramach standardowej funkcjonalności. Kolejka zleceń automatycznie wykonuje powtarzające się zadania, np. przetwarzanie zamówień sprzedaży czy uruchamianie dowolnych innych cyklicznych wydarzeń w systemie. Jest to narzędzie automatyzujące pracę, które jest zgodne z wcześniej zdefiniowanym harmonogramem. Wyzwanie stanowi jednak zarządzanie kolejkami w sytuacji pojawienia się błędu, którego rozwiązanie jest czasochłonne, problematyczne, a przede wszystkim powoduje przestój w firmie. Zaawansowane kolejki stanowią odpowiedź na to utrudnienie i eliminują konieczność ręcznej interwencji w przypadku pojawienia się problemu poprzez automatyczny „restart” kolejki i wysyłkę powiadomienia do konkretnej osoby.

automatyczne kolejki zleceń business central

Wśród kluczowych funkcji tego rozszerzenia należy wymienić:

  • Automatyczne wznowienie kolejki, które zapewnia ciągłość procesu w firmie.
  • Mailowe powiadomienie o błędach, które pozwala użytkownikowi na szybką interwencję i zneutralizowanie problemu.
  • Przegląd kolejek międzyfirmowych, co daje pełny obraz wszystkich firm z jednego, centralnego miejsca.
  • Konfigurację zbiorczą i domyślną konfigurację kolejki, które pozwalają oszczędzić czas na konfigurację każdej kolejki osobno i zapobiec błędom.
  • Kolejkę techniczną, która stanowi dodatkowe zabezpieczenie.

N24 Advanced Queues należy traktować jako  swego rodzaju tarczę – dodatkowe, dwuwarstwowe zabezpieczenie zapewniające niezawodność i ciągłość operacji w firmie. Dodatkowo, konfiguracja rozwiązania jest zdecydowanie prostsza niż standardowej funkcji w systemie. Liczby mówią same za siebie – na podstawie informacji od klientów, którzy zdecydowali się na wdrożenie Zaawansowanych kolejek zleceń, odnotowują oni:

  • Niezawodność działania procesów, a więc kolejek na poziomie 99,9%,
  • Skrócenie czasu na zarządzanie kolejkami w wielu firmach o 85%, co może być przeznaczone na inne, bardziej kreatywne, zadania.

Należy uświadomić sobie, że każda minuta przestoju systemu to ryzyko utraty tysięcy polskich złotych przychodu, zrujnowanych relacji z klientami i nadszarpniętej reputacji firmy.

advanced queues - rozwiązania erp dla księgowości

N24 Advanced Journals

Następne narzędzie rozszerza standardową funkcjonalność w zakresie dzienników zapasów lub zleceń. Mowa o N24 Advanced Journals, czyli rozwiązaniu umożliwiającym ustawienie domyślnych pól w wierszach wspomnianych dzienników, które – standardowo – pozostają puste. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy zajmują się wprowadzaniem i księgowaniem transakcji w Dynamics 365 Business Central.

advanced journals w business central

Wdrożenie i zastosowanie rozwiązania w zakresie codziennych obowiązków pozwala:

  • Zaoszczędzić czas poprzez brak konieczności ręcznego uzupełniania pól do Dziennika zapasów i Dziennika zleceń.
  • Zapobiec błędom dzięki zdefiniowaniu domyślnych ustawień dzienników, co przekłada się na prawidłowe księgowanie transakcji dzienników w Księdze Głównej.
  • Poprawić komfort pracy dzięki możliwości definiowania konkretnych szablonów.

Warto wspomnieć, że tak jak N24 Advanced Queues, tak i N24 Advanced Journals jest dostępne na platformie Microsoft, z poziomu której można uzyskać dostęp do oficjalnej dokumentacji rozszerzenia oraz zainicjować kontakt z nami, aby omówić jej szczegóły.

N24 Balance Sheet and Profit & Loss Statement – Bilans oraz Rachunek zysków i strat

Trzecie rozwiązanie to Bilans oraz Rachunek zysków i strat – N24 Balance Sheet and Profit & Loss Statement. Narzędzie pozwala na sprawne przygotowanie sprawozdań finansowych na podstawie danych dostępnych w systemie ERP. Szczególnie istotna jest tu możliwość ujednolicenia formatu danych i ich przedstawienie w przejrzystej formie na przestrzeni różnych okresów w czasie. Do najistotniejszych funkcji rozwiązania należy zaliczyć:

  • Niestandardowe układy raportów, których strukturę można dopasować do stylu danej firmy.
  • Precyzyjne i szybkie porównania międzyokresowe wynikające z możliwości zestawienia danych z różnych okresów – czy to miesięcznie, czy to kwartalnie, czy to rocznie.
  • Wydruk raportów w formacie Excel z możliwością dalszej edycji w zależności od potrzeb.
  • Jednorazową konfigurację – po zdefiniowaniu struktury raportów można z nich korzystać w kolejnych latach bez konieczności ich powtórnego ustawiania.
Bilans oraz Rachunek zysków i strat w business central

Argumentów przemawiających za wdrożeniem N24 Balance Sheet and Profit & Loss Statement jest co najmniej kilka. Zastosowanie rozwiązania eliminuje godziny spędzane na formatowaniu raportów każdego miesiąca. Dodatkowo, zapewnia ono standaryzację formatu danych, a tym samym przejrzystość raportów zarówno tych wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Ponadto, spójność danych sprawia, że znamy źródło pochodzenia każdej pozycji w zestawieniu. To wszystko składa się na szybsze raportowanie, a więc również szybsze i pewniejsze działania finansowe firmy. Podobnie jak w przypadku wcześniej omówionych rozwiązań – Bilans oraz Rachunek zysków i strat ma swoją dedykowaną stronę na oficjalnej platformie Microsoft.

Zainteresowało Cię któreś z zaprezentowanych rozszerzeń i masz dodatkowe pytania? Być może Twoja firma posiada specyficzne potrzeby w zakresie procesów finansowych i potrzebujesz je z kimś omówić? Nie czekaj – skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną konsultację z naszym doradcą, który udzieli niezbędnych informacji.