W świecie aplikacji biznesowych, innowacje i ciągły rozwój są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. Microsoft, jako lider w tej dziedzinie, od lat wprowadza regularne aktualizacje do swoich rozwiązań. W przypadku Dynamics 365 oraz Power Platform mówimy o dwóch „falach”, z których jedna rozpoczyna się w kwietniu, a druga w październiku. Co pół roku możemy więc spodziewać się poprawek, ale i zupełnie nowych funkcji mających na celu poprawę komfortu pracy użytkownika oraz uproszczenie procesów biznesowych w firmie. W drugiej fali aktualizacji w 2024 roku, która właśnie się rozpoczęła, Microsoft zaprezentował szereg nowości, które z pewnością zaintrygują użytkowników. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się wybranym – zarówno tym, które są już dostępne, jak i tym, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.
Dodatkowe raporty Excel dotyczące konsolidacji i środków trwałych w Dynamics 365 Business Central
Raporty Excel dostępne w Business Central są zbudowane w taki sposób, że zawarte w nich dane można w łatwo sformatować, aby utworzyć zupełnie nowy, niestandardowy raport. Niemniej, w październikowej fali aktualizacji Microsoft zdecydował się na dodanie 4 dodatkowych layoutów raportów, które obejmują obszar konsolidacji oraz środków trwałych. Są to:
- Skonsolidowany bilans próbny;
- Szczegóły środka trwałego;
- Analiza środka trwałego;
- Przewidywana wartość środka trwałego.
Układy raportów są dostępne poprzez wyszukiwarkę i Stronę Główną w przypadku posiadania roli księgowego. Warto odnotować, że opisana nowość jest dostępna od września jako preview, natomiast w październiku ma w pełni wejść w życie. Szczegóły dostępne na stronie producenta.
Copilot – lepsza analiza danych w Business Central
Co prawda na razie w preview, natomiast jest to bardzo dobra zmiana. A w zasadzie usprawnienie. Przykładowo – będąc na liście zapasów w Dynamics 365 Business Central możemy użyć Copilota, aby pomógł nam zorganizować i przeanalizować dane. Gdy poprosimy go o pogrupowanie zapasów po typie oraz jednostce miary, Copilot utworzy w systemie ERP dodatkową zakładkę zgodnie z naszym poleceniem. Dodatkowo, w analizie uwzględnione są dane z kolumn, które są ukryte w widoku listy. Tym samym zdecydowanie łatwiej możemy nanosić potencjalne zmiany przed ostatecznym zaakceptowaniem propozycji stworzonej przez Copilota.
Nowy model wyszukiwania danych w Business Central
Kolejna nowość dotyczy sposobu wyszukiwania danych w wybranych listach i tabelach. W pierwszej kolejności funkcja ta trafi do list Klientów, Kontaktów, Zapasów i Księgi Głównej. W późniejszym etapie będą to listy zawierające dokumenty sprzedaży i zakupu, projekty i inne. Dodatkowo, nowy model wyszukiwania dotyczy kolumn, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania pełnotekstowego. Gdy opcja jest włączona to klikając w strzałkę przy okienku wyszukiwania otrzymujemy możliwość wyboru metody wyszukiwania – starej (legacy) oraz „nowoczesnej” (modern). Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce?
Wyobraźmy sobie, że mamy zapas o nazwie „Polskie krzesło bujane”. Gdy w okno wyszukiwania wpiszemy „polskie bujane” oraz wskażemy, aby wyszukiwanie odbyło się wg starej metody to nie otrzymamy żadnych wyników. Dlaczego? Bo nie ma dokładnego dopasowania między podaną frazą i oczekiwanym wynikiem (gdybyśmy wprowadzili „polskie krzesło” byłoby ok). Niemniej, jeśli skorzystamy z nowej metody wyszukiwania i wpiszemy „polskie bujane” to otrzymamy oczekiwany wynik.
Rozszerzanie kolumn poza trybem personalizacji
Niby oczywiste, a jednak nie było to do tej pory takie proste. O czym mowa? O możliwości dostosowywania szerokości kolumn z danymi w obrębie list w systemie ERP. Owszem, można było sobie to zmienić wchodząc w tryb personalizacji, jednak wymagało to trochę zachodu. Po wprowadzeniu zmiany proces jest szybszy, dostępny na każdej stronie w systemie i nie wymaga wchodzenia w tryb personalizacji. Szerokość możemy dostosować do urządzenia, z którego korzystamy (wiadomo – inną szerokość potrzebujemy dla laptopa, a inną dla smartfona).
Łatwiejsze pisanie maili w Dynamics 365 Sales przy wsparciu Copilota
Usprawnienia trafiły również do systemu CRM, czyli do Dynamics 365 Sales. W październiku w życie ma wejść funkcja, która jest już dostępna w preview od czerwca 2023. Chodzi o wsparcie użytkowników w pisaniu maili z poziomu CRM-a. Oczywiście tym wsparciem jest Copilot. Nową opcję można porównać do funkcjonalności „Draft with Copilot”, która dostępna jest z poziomu Outlooka, jeśli posiadamy licencję na Microsoft 365 Copilot. Niemniej, pisząc maila z poziomu Dynamics 365 Sales możemy:
- wybrać proponowaną kategorię bądź wprowadzić własny tekst, na podstawie którego Copilot zasugeruje brzmienie prompta;
- dostosować ton oraz długość maila;
- edytować zaproponowaną treść przed jej wysyłką.
Możliwość dostosowania procesu kwalifikacji leadów w systemie CRM
Proces kwalifikacji leadów jest jednym z kluczowych z punktu widzenia prowadzenia firmy. Możliwość jego dostosowania oraz użycie w tym celu Copilota to kolejne usprawnienie, które ma trafić do klientów już w tym miesiącu – sama funkcja jest już dostępna w ramach tzw. early access od końca lipca 2024.
Jako administrator mamy możliwość:
- skonfigurowania procesu kwalifikacji leadów w taki sposób, aby mieć pewność, że zostaną one dokładnie ocenione;
- zaangażowania do procesu Copilota, aby stworzył podsumowanie leadów;
- ustawienia możliwości tworzenia wielu szans sprzedażowych z poziomu pojedynczego leada.
Jako użytkownik możemy:
- przypisać wygenerowane szanse sprzedaży do innych handlowców;
- wyświetlić podsumowanie kwalifikacji leadów po tym, gdy lead zostanie zakwalifikowany;
- wybrać możliwość stworzenia wielu szans z poziomu pojedynczego leada.
Proaktywne podpowiedzi generowane przez Copilota w Dynamics 365 Customer Service
Październikowa fala aktualizacji nie ominęła również Dynamics 365 Customer Service, czyli rozwiązania przeznaczonego dla agentów wsparcia i pomocy technicznej. Nowość, która ma się pojawić w listopadzie 2024, dotyczy wsparcia Copilota w pracy wspomnianych osób. Proaktywne prompty mają pomóc agentom w codziennych działaniach poprzez sugerowanie poleceń dla Copilota. Dzięki nim, pracownicy nie będą musieli wprowadzać ich ręcznie, co zaoszczędzi cenny czas. Konkretniej rzecz ujmując:
- Copilot w Customer Service, bazując na kontekście danego zgłoszenia, które ma rozumieć, zasugeruje początek konwersacji ze sobą;
- sugestie będą również dostępne na późniejszym etapie konwersacji, w odpowiedziach Copilota;
- dodatkowo będzie proaktywnie generować spostrzeżenia, które mogą się przydać w rozwiązaniu danego problemu.
Przekonaj się, jak wprowadzone oraz zapowiedziane, nowe funkcje, które mają się pojawić w systemie ERP Dynamics 365 Business Central oraz w innych rozwiązaniach z nim zintegrowanych – Dynamics 365 Sales, Customer Service, Power Apps, Power Automate – mogą Ci pomóc w codziennej pracy – wystarczy, że wypełnisz formularz poniżej i umówisz się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą!