Dość często można się spotkać ze stwierdzeniem, że firma nie potrzebuje systemu CRM. Pojawia się argumentacja, że przecież proces sprzedaży jest prosty: zaczyna się od pozyskania i oceny potencjalnego klienta, poznania jego potrzeb, następnie edukowania i dbania o niego aż do momentu, gdy będzie gotowy do zakupu.
Świetnie, jednak co w przypadku, gdy takich potencjalnych klientów będzie 60 i więcej? Excel może okazać się nie do końca wystarczającym i wydajnym narzędziem do zarządzania leadami i całym procesem sprzedaży. W tym miejscu pojawia się najczęściej potrzeba wdrożenia systemu CRM (Customer Relationship Managment). Jednym z takich systemów jest Dynamics 365 Sales. Dlaczego warto go wybrać?
CRM nie jest wyznacznikiem sukcesu danej organizacji. Na rynku obecnych jest wiele małych firm, które z powodzeniem funkcjonują bez tego typu narzędzia. W wielu przypadkach jest to pewnego rodzaju stała, niczym niezakłócona „egzystencja” i utrzymywanie pewnego poziomu, ewentualnie z minimalnymi wahaniami. Wynika to też często z faktu posiadania niezmiennej, relatywnie niedużej liczby obsługiwanych klientów. Pytanie jednak, czy taki stan rzeczy jest satysfakcjonujący? Większość stwierdzi, że nie. Wówczas system CRM może się okazać bardzo pomocnym narzędziem, które pomoże m.in. w zapanowaniu nad chaosem informacyjnym, zebraniu danych w jednym miejscu, wysyłaniu powiadomień na bazie zgromadzonych informacji, automatyzacji pracy oraz analizie procesu sprzedażowego i sprzedaży w ogóle. Na rynku znajdziemy sporo narzędzi tej klasy. Istnieje wiele przesłanek ku temu, aby zainteresować się rozwiązaniem typu CRM oferowanym przez Microsoft, czyli Dynamics 365 Sales.
Łatwy import danych
Jedną z bardzo często poruszanych kwestii, będących jednocześnie powodem obaw, a nawet strachu przed zmianą wynikającą z wdrożenia CRM, jest migracja danych z obecnego rozwiązania – jeżeli takowe posiadamy. Pierwsza obawa dotyczy skomplikowania procesu. Druga: długości jego trwania i ewentualnych frustracji z tego wynikających. Trzecia: braku wiedzy i umiejętności, aby wykonać to poprawnie. Niemniej, wiele systemów daje możliwość wyeksportowania danych do formatów obsługiwanych przez program Excel, a Dynamics 365 Sales, jako rozwiązanie ze stajni Microsoft, świetnie się z nim integruje. Możliwa do zaimportowania/ wyeksportowania w systemie jest ogromna ilość list, co bezpośrednio przekłada się na szybkość pracy, a więc oszczędność czasu zarówno na etapie wdrożenia, jak i w codziennej działalności zawodowej.
Wygoda użytkowania
Czas to dla każdego towar deficytowy – zawsze go brakuje. Niemniej jednak, klienci oczekują, że będziemy dostępni wręcz „na zawołanie”. Dynamics 365 Sales jest usługą chmurową, a więc mamy do niego dostęp w zasadzie z dowolnego miejsca i urządzenia z łącznością internetową. Będąc np. w podróży zawsze mamy pod ręką smartfona, z poziomu którego jesteśmy w stanie uzyskać dostęp do danych na temat danego tematu sprzedażowego, ofert, historii interakcji i najaktualniejszych ustaleń, a tym samym – jesteśmy w stanie udzielić właściwej odpowiedzi „na już”.
Integracja z innymi aplikacjami biznesowymi
Już od tak zwanego Go Live – produkcyjnego uruchomienia systemu – Dynamics 365 Sales jest zintegrowany z usługami wchodzącymi w skład rodziny Microsoft 365. Dokumenty związane z danym klientem, a więc zamówienia, oferty, umowy, protokoły, przechowywane są w bibliotekach SharePoint Online. Działa w nim niezastąpiony mechanizm wersjonowania, pozwalający na zapisywanie, monitorowanie oraz przywracanie wcześniejszych wersji plików. Te zaś mogą być dostępne z poziomu Microsoft Teams i omawiane wspólnie w ramach zespołu, do którego może należeć nasz partner biznesowy. Co więcej, Sales jest świetnie zintegrowany z Outlookiem, z poziomu którego handlowcy mogą śledzić korespondencję mailową z kontrahentem. Będzie ona dostępna dla współpracowników podczas nieobecności konkretnej osoby. Nie zapominajmy też o już wcześniej wspomnianym Excelu.
Analiza konkurencji
Odpowiedz sobie na pytanie, kiedy ostatnio wykonałeś/aś research pod kątem tego, co robi i jak funkcjonuje Twoja konkurencja? Prezentacje dla klientów i ciągłe rozmowy z nimi są ważne, jednak równie istotna jest znajomość mocnych i słabych stron firm, które stanowią dla Ciebie konkurencję. Rodzi się też pytanie: w jaki sposób wyróżnić się na ich tle, aby potencjalni klienci wybrali naszą ofertę? Wiemy przecież, że nie prowadzą rozmów wyłącznie z nami. Z pomocą przychodzi Dynamics 365 Sales, który posiada funkcjonalność analizy konkurencji, co umożliwia handlowcom lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań klientów.
Analiza danych sprzedażowych
Czas to pieniądz. Microsoft Dynamics 365 Sales posiada możliwość wyświetlania dashboardów (pulpitów) sprzedażowych bazujących na danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu każdy handlowiec widzi swoje wykonane i zaplanowane aktywności, stworzone, wygrane i przegrane szanse sprzedaży oraz oferty, jak również ustawione KPI. Oprócz tego, możliwe jest zdefiniowanie pulpitu wyświetlającego wyniki całego zespołu. Dane przedstawione w graficznej formie zdecydowanie ułatwiają interpretację potrzeb prospektów i podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. Jeśli wbudowane możliwości raportowania to za mało, Dynamics 365 Sales integruje się i może stanowić źródło danych dla rozwiązania Power BI, gdzie możemy, w ramach jednego raportu, skonsolidować dane z CRM, systemu ERP i innych źródeł, aby mieć jeszcze większą pewność co do słuszności podjętych działań.
Lead Scoring
Nie każde rozwiązanie CRM to ma, a Excel już na pewno nie. Mowa o możliwości zdefiniowania założeń do strategii lead scoringu. W dużym skrócie, chodzi o przydzielanie leadom za ich aktywność punktów, istotnych dla naszego procesu sprzedażowego. Dzięki temu, dział marketingu będzie w stanie przekazywać do sprzedaży najbardziej wartościowe leady. Wystarczy określić skalę punktową za konkretne zachowania. Microsoft Dynamics 365 Sales może w tym pomóc i automatycznie przydzielać punkty naszym prospektom, a w momencie, gdy któryś – według scoringu – będzie gotowy na sprzedaż, wysłać naszym handlowcom powiadomienie, aby podjęli stosowne działanie.
Wsparcie sztucznej inteligencji
Boom na sztuczną inteligencję trwa w najlepsze. Technologia dotarła również do Sales pod postacią rozwiązania Viva Sales. Jego zadaniem jest ułatwienie pracy i wygenerowanie oszczędności w czasie. Te zaś Viva osiąga poprzez automatyczne wprowadzanie danych do systemu CRM, proponowanie gotowych treści wiadomości na podstawie dotychczasowych interakcji i słów kluczowych, analizę spotkań w Teams czy też wyświetlanie danych z CRM w interfejsie programu Excel. A to dopiero początek.
Przekonaj się, jak kompleksowo wdrożony przez Nav24 system klasy CRM Dynamics 365 Sales może usprawnić procesy biznesowe w Twojej firmie – wystarczy, że wypełnisz formularz poniżej i umówisz się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą!