Powrót do strony głównej

6 korzyści systemu ERP dla branży retail

6 korzyści systemu ERP dla branży retail

Czy wiesz, że branża retail jest jedną z największych i najbardziej dochodowych branż na świecie? Tylko w samych Stanach Zjednoczonych, 30% rocznej sprzedaży pochodzi z handlu detalicznego. Czym zatem jest retail?

Co to jest retail?

Jedna z definicji głosi, że handel detaliczny (retail) to sprzedaż towarów lub usług klientom. Jeżeli sprzedajemy towary lub usługi to z pewnością musimy mieć chętnych i klientów, którzy je kupują lub z nich korzystają. Idąc dalej – musimy posiadać jakieś miejsce lub magazyn do przechowywania produktów oraz stawić czoło wszystkim wydatkom. W tym miejscu rodzi się pytanie – jak poradzić sobie ze wszystkimi wspomnianymi aspektami oraz sprawnie nimi zarządzać, aby odnieść sukces w branży retail? Jedno nie ulega wątpliwości – niezależnie od tego, jakiej wielkości jest nasza firma oraz jak szeroki wachlarz usług świadczymy – potrzebny jest nam „pomocnik”, który wesprze nas w zakresie zarządzania. Tym pomocnikiem jest system ERP.

Korzyści systemu ERP dla branży retail

Rozwiązanie ERP dla branży retail to narzędzie pomagające w zarządzaniu procesami biznesowymi. Bazując na posiadanych w systemie danych, pozwala ono podjąć właściwe decyzje, a tym samym – zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Stosowanie oprogramowania ERP dla branży retail niesie ze sobą wiele korzyści. Oto kilka z nich:

ERP dla branży retail

  1. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym

System ERP pozwala na kontrolę i stałe śledzenie sprzedaży, zamówień, stanu zapasów, itp. Ponadto, można go zintegrować z systemem POS (Point-Of-Sale), co pozwoli na uzyskanie kompleksowego rozwiązania. Co więcej, mamy możliwość na zachowanie dokładności zapasów poprzez aktualizowanie informacji o cenach i zamówieniach.

  1. Zwiększona wydajność i efektywność działania

Dzięki posiadaniu wszystkich danych w obrębie jednego systemu oszczędzamy czas na liczeniu zapasów, czy sprawdzaniu błędów, a tym samym – mamy czas na podjęcie działań w zakresie np. lepszej obsługi klientów. Klienci doceniają wysoką jakość oraz sprawną obsługę, co z czasem przyczynia się do ich lojalności wobec danej firmy.

  1. Zarządzanie finansami

Wykorzystując ERP w branży retail mamy możliwość zarządzania Księgą Główną, planem kont, saldami, zyskami i stratami według dnia i godziny. Jeżeli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług księgowych to wpierw należałoby rozważyć narzędzie ERP z modułem księgowym. Dzięki temu, twój biznes zacznie „oddychać pełną piersią”.

  1. Zwiększony przepływ zamówień

Dzięki systemowi ERP możesz zawsze kontrolować ilość zapasów oraz to kiedy należy wysyłać zamówienia i zapytania ofertowe. Raporty podsumowujące pozwalają na sprawdzenie tego, kiedy dany produkt został sprzedany, do którego klienta, jakie były koszty wysyłki, itp. Posiadając te informacje, możliwe jest porównywanie cen dostawców oraz uzyskanie szybszego i większego zwrotu z inwestycji.

  1. Point-Of-Sale – POS

Większość systemów ERP integruje się bezproblemowo z systemem POS. Dzięki temu, masz pewność, że ilość zapasów oraz poszczególne transakcje zostały zaktualizowane na podstawie zamówień. Tego rodzaju automatyzacja pozwala poświęcić czas i energię na bardziej złożone działania.

ERP dla branży retail


6.  Raporty

Jednym z najlepszych cech systemu ERP dla branży retail jest jego system raportowania. Pozwala on kierownictwu uzyskać kontrolę nad wszystkimi działami – od sprzedaży, przez marketing, po zakupy i inne. Dodatkowo, możliwe jest tworzenie analiz ułatwiających podjęcie strategicznych decyzji, takich jak który produkt kupić, o której porze roku, czy w jakie towary zainwestować.

Podsumowanie

Mówiąc krótko – system ERP dla branży retail oznacza wzrost ROI, produktywności pracowników i, w zasadzie, sukces firmy. Jego zastosowanie zapewnia konkurencyjność na bardzo szybko zmieniającym się rynku. Integracja z systemem POS, właściwa kontrola stanów magazynowych, raportowanie, zarządzanie finansami – to tylko niektóre funkcje systemu ERP, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie firmy. Co więcej, tego rodzaju rozwiązanie przyczynia się do automatyzacji wielu procesów, a tym samym – oszczędności czasu oraz zwiększenia wydajności pracy.

Chcąc uzyskać więcej informacji na temat pozostałych korzyści systemu ERP dla branży retail  – Microsoft Dynamics NAV – oraz tego, jak może on usprawnić funkcjonowanie firmy, skontaktuj się z nami, wypełniając formularz na www.nav24.pl lub zostawiając swój numer telefonu.

ERP, Microsoft Dynamics NAV