Narzędzia oparte o mechanizmy sztucznej inteligencji, w tym Copilot, mają wspierać organizacje w każdej branży. Niedawno Microsoft przedstawił rozwiązania przygotowane specjalnie z myślą o firmach handlowych. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Nowe możliwości Copilot w Dynamics 365 Customer Insights

Rynek staje się coraz bardziej wymagający. Wdrożenie nowego projektu czy kampanii reklamowej powinno odbywać się w krótkim czasie, jednocześnie przy wykorzystaniu jak najmniejszych zasobów. Jednak bez odpowiednich rozwiązań informatycznych nie jest to możliwe. Skuteczne przygotowanie wprowadzenia na rynek nowego produktu wraz z jego promocją wymaga zaangażowania ze strony specjalistów z różnych dziedzin. Często w projekt włącza się także agencje reklamowe czy firmy zewnętrzne. Rozproszenie danych i używanie w zespołach różnych narzędzi informatycznych utrudnia zbieranie informacji na temat kampanii. Problematyczna okazuje się analiza danych i optymalizacja działań. To odbija się negatywnie nie tylko na samych kampaniach, ale też na doświadczeniach klientów. Nic więc dziwnego, że – według danych Microsoft – 63% badanych handlowców liczy na ulepszenie prowadzonych działań marketingowych dzięki sztucznej inteligencji w ciągu 18-24 miesięcy. Odpowiedzią na ich potrzeby mają być nowe funkcje Copilot w Dynamics 365 Customer Insights, które zmienią sposób zarządzania projektami i kampaniami marketingowymi, zwiększając produktywność, wydajność i szybkość wprowadzania nowości na rynek. Opierają się na funkcjach Copilot wprowadzonych w ubiegłym roku, między innymi na zdolności do generowania pomysłów na treści czy tworzenia segmentów klientów i ścieżek zakupowych za pomocą sztucznej inteligencji nowej generacji:

  • Na podstawie briefu napisanego naturalnym językiem, Copilot może przygotować czytelną tablicę projektu. Zawiera ona między innymi docelową grupę odbiorców kampanii oraz segmenty, a także rekomendacje Copilota dotyczące dodatkowych segmentów, których zespół marketingu mógł nie brać pod uwagę.
  • Copilot tworzy ścieżki zakupowe klientów, zawierające spersonalizowane punkty styku, takie jak wiadomości promocyjne czy zaproszenia na wydarzenia.
  • Sztuczna inteligencja pomaga także tworzyć spersonalizowane treści, dopasowane zarówno do marki, jak i wybranych grup odbiorców.

Nowe możliwości Customer Insights będą dostępne w wersji podglądowej w pierwszym kwartale 2024 roku, a ogólna dostępność planowana jest na trzeci kwartał.

Wykorzystanie Copilot do planowania popytu

Kluczowe dla sprawnej sprzedaży jest posiadanie odpowiednich zapasów. Wynika ono bezpośrednio ze skutecznego planowania popytu. Nowe możliwości planowania popytu w Dynamics 365, wykorzystujące między innymi sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe, pojawiły się już w listopadzie 2023. Wciąż są udoskonalane za pomocą Copilota. Planowanie popytu w oparciu o zaawansowane wzorce i prognozy pomoże uniknąć zbędnych dostaw i występowania braków. Tym samym zabezpiecza proces sprzedaży. Najnowsze możliwości planowania popytu pomagają zmniejszyć nadmierny stan magazynowy i zwiększyć kapitał obrotowy handlowców. Copilot pomoże również zrozumieć złożone relacje między zestawami danych za pomocą interakcji w języku naturalnym. Usprawni też rutynowe zadania, takie jak tworzenie raportów, oszczędzając czas pracowników.

Co jeszcze potrafi Copilot dla branży retail?

Działania Microsoftu mają usprawnić procesy sprzedażowe w każdym obszarze. Copilota będzie można także wykorzystać na przykład do efektywnego planowania łańcuchów dostaw w czasie rzeczywistym. Nie zapominajmy też o znanej już od jakiegoś czasu możliwości tworzenia opisów produktów do sklepów internetowych. Wszystko to ma się przełożyć na zwiększenie efektywności zespołów sprzedażowych i marketingowych, ale przede wszystkim na większą satysfakcję klientów. A jak powszechnie wiadomo, utrzymanie klienta bywa zdecydowanie trudniejsze niż pozyskanie nowego, dlatego zadowolenie osób, które kupują w Twojej firmie powinno być priorytetem.