Mieliśmy już okazję zapoznać się z dużą częścią niesamowicie przydatnych funkcjonalności nowego narzędzia do automatyzacji marketingu i zarządzania kampaniami w cyfrowym świecie, zaprojektowanego przez twórców oprogramowania klasy ERP Microsoft Dynamics NAV. Jak wiemy, w ramach oprogramowania Dynamics 365 for Marketing możliwa jest segmentacja klientów, budowanie ścieżek klienta i modeli scoringowych, a także prowadzenie e-mail marketingu. Wobec tego, najwyższa pora na drugą część najważniejszych funkcjonalności.

Ankiety w Dynamics 365 for Marketing

Wypuszczone właśnie na rynek przez Dynamics 365 (rozwiązanie chmurowe, które łączy w sobie oprogramowanie klasy ERP oraz funkcje CRM) narzędzie do automatyzacji marketingu umożliwia użytkownikom tworzenie, publikowanie oraz analizowanie ankiet online. Dotyczy to zarówno potencjalnych, jak i obecnych klientów, a także ankiet anonimowych. Nowo powstały moduł zdecydowanie ułatwia projektowanie nawet bardzo złożonych ankiet.

Formularze marketingowe i LinkedIn

Narzędzie Dynamics 365 for Marketing daje również możliwość budowania i osadzania na portalach formularzy marketingowych. Formularze takie występują w trzech postaciach, tzn. formularzy marketingowych, subskrypcji i przekazania. Co więcej, zintegrowanie Dynamics 365 for Marketing z platformą LinkedIn pozwala na zarządzanie formularzami na LinkedIn oraz synchronizację potencjalnych klientów z LinkedIn.

Strony docelowe

Poza prowadzeniem e-mail marketingu, Dynamics 365 for Marketing umożliwia konstrukcję własnych landing page’y oraz korzystanie z nich m.in. w kampaniach i ścieżkach klienta. Landing page’e można budować w projektancie lub też posłużyć się gotowym kodem HTML. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wklejać do nich również treści z systemu CRM. Przy okazji, mamy możliwość śledzenia zachowań użytkowników (liczby wizyt, konwersji, informacji o aktualizacji potencjalnych klientów).

Zarządzanie wydarzeniami

I wreszcie Event Management, czyli moduł stworzony do kompleksowego zarządzania wydarzeniami. Pozwala on budować strony organizowanych przez firmę eventów, zarządzać budżetem i aranżacją, lokalizacjami, spikerami i sesjami, sponsorami, budżetami i pakietami sponsorskimi. Poza tym, umożliwia pełną kontrolę i działanie w odniesieniu do rejestracji na udział w wydarzeniach oraz rezerwacji w hotelach, udostępnianie zainteresowanym landing page’y, broszur i informacji, a także automatyczne tworzenie lead’ów i aktualizacje w CRM.