Case Study TURKA INVEST SP. Z O.O. - NAV24
« powrót do strony głównej

Case Study TURKA INVEST SP. Z O.O.

Autor: Kinga Iwanek / Data publikacji: 11.08.2022 / Data aktualizacji: 11.08.2022

Poznaj historię naszego Klienta i sprawdź, z jakimi wyzwaniami musiał się mierzyć. Zobacz, jakie efekty przyniosła współpraca z nami. 

Firma Turka Invest jest jednym z europejskich liderów w produkcji wysokiej jakości tortilli typu lavash i chleba typu doner. Przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę w Tarczynie. Posiadają również oddziały zagraniczne. Turka Invest zatrudnia ponad 200 osób i stale się rozwija. Produkty eksportowane są do wielu krajów, m.in. Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Sytuacja biznesowa firmy przed wdrożeniem systemu ERP

W związku z dynamicznym rozwojem spółki pojawił się problem, związany ze skalą, jakością oraz rzetelnością rejestrowanych informacji produkcyjnych, takich jak: ilości wyprodukowanych wyrobów oraz zużywanych surowców, czasów przestojów, a także poziom braków produkcyjnych.

Wszystkie powyższe informacje były zapisywane w formie papierowej, a następnie wprowadzane do systemu ERP. To zdecydowanie wydłużało proces rejestrowania danych oraz powodowało pomyłki, wynikające z błędów ludzkich. W związku z tym rejestracja danych następowała z częstotliwością losową, a ich rzetelność była na niskim poziomie.

Wraz z coraz większym zapotrzebowaniem Klientów na produkty dostarczane przez Turkę, zaistniała także potrzeba rozbudowy magazynów. Ręczna obsługa wydań oraz przyjęć magazynowych, przy zwiększającym się metrażu magazynów miała negatywny wpływ na produktywność pracowników oraz czasy realizacji procesów magazynowych. Różnorodność dostawców oraz mnogość faktur zakupowych, również nie ułatwiała pracy. Każdorazowe wprowadzanie faktur zakupowych odbywało się w sposób ręczny, z uzupełnianiem wszystkich niezbędnych pól w systemie, co trwało bardzo długo. Pracownicy czuli, że pracy im nie ubywa, a wręcz przeciwnie.

Dodatkowo firma rozszerzyła swoją działalność o oddział w Hiszpanii zarządzany z Polski, w związku z tym, istniała potrzeba zbierania danych globalnie.

Wdrożenie Dynamics 365 Business Central

Efektem współpracy z NAV24 było wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji SaaS oraz Microsoft 365 w centrali spółki w Polsce, które pozwoliło na ustandaryzowanie procesów produkcyjno-logistycznych oraz sprzedażowych. Rozwiązanie Microsoft 365 usprawniło procesy związane z komunikacją i współpracą.

Bazując na wypracowanych i wprowadzonych funkcjonalnościach w Polsce, zostało przeprowadzone wdrożenie systemu do spółki hiszpańskiej.

Efekty, które pozwoliły na dynamiczny rozwój firmy

Wykorzystując PowerApps w połączeniu z Business Central, stworzyliśmy wielojęzyczną i wielofirmową aplikację do rejestrowania danych produkcyjnych oraz aplikację do rejestrowania zużywania komponentów podczas procesu produkcyjnego w czasie rzeczywistym. Kolejne aplikacje umożliwiają Klientowi rejestrowanie produkcji wyrobów gotowych (paletowanie) wraz z wydrukiem etykiet na wyroby gotowe. Dodatkowo jest możliwość zarządzania oraz akceptowania wyprodukowanych wyrobów gotowych, a także rejestracja zużycia komponentów przy produkcji ciasta.

Wdrożenie rozwiązania Tasklet Factory umożliwiło firmie rejestrowanie transakcji magazynowych z poziomu terminali mobilnych, a dodatkowo, zostało uruchomione etykietowanie surowców w celu lepszej i bardziej precyzyjnej identyfikacji surowców.

Istotne fakty w liczbach 

Wdrożone rozwiązania zaowocowały wzrostem poziomu realizacji produkcji, lepszą kontrolą stanów magazynowych oraz redukcją awarii.

  • Dokładność pomiaru stanu zapasów magazynowych zwiększona do 97%;
  • Realizacja planu produkcji wzrosła do 95% – planowany czas produkcji vs rzeczywisty czas produkcji;
  • Reklamacje z powodu złego zestawienia materiałów zredukowane do zera;
  • Liczba awarii maszyn zmniejszona o 15%, dzięki aktualnym raportom stworzonym w usłudze Power BI;
  • Identyfikację produktów i surowców (wymóg bezpieczeństwa żywności przez systemy jakości i prawo) można ukończyć poniżej 4 godzin;
  • Dokładność zapasów magazynowych 99.5%;
  • Redukcja poziomu zapasów surowców o 28%.

Dlaczego NAV24?

,,Firma NAV24 przedstawiła nam swoją wizję, dotyczącą pozyskania nowych Klientów. Zapewniła przy tym, że ich umiejętności pomogą naszemu przedsiębiorstwu rozwiązać obecne, jak i mogące wystąpić w przyszłości problemy biznesowe. 

NAV24 posiada wysoce wykwalifikowany zespół ekspertów, specjalizujących się w narzędziach oferowanych przez Microsoft. Dzięki temu wszystkie rozwiązania otrzymujemy w ramach jednego środowiska IT. Możemy więc korzystać z najlepszych praktyk na rynku i rozwijać z powodzeniem nasze projekty. Wiedza biznesowa specjalistów NAV24 pozwala utrzymać na wysokim poziomie wszystkie nowoczesne narzędzia, odpowiadające na potrzeby firmy”.

Atak Parlak, Operations Manager, Turka Invest Sp. z o.o.

 

Skontaktuj się z nami






    *pole wymagane


    Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

    Zostaw swoje dane,
    oddzwonimy do Ciebie.

    Zaufali nam

    Partnerzy technologiczni