Shopify należy do najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. W ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność również w Polsce. Nic w tym dziwnego, platforma ma bowiem szereg zalet, które doceniają właściciele sklepów internetowych. Popularność Shopify dostrzegł również Microsoft, a efektem jest coraz lepsza integracja platformy z Dynamics 365 Business Central.

W ramach niedawnej aktualizacji BC – Release Wave 1 2023 – pojawiły się nowe możliwości dla użytkowników Shopify. Sprawdźmy, dlaczego warto wybrać właśnie tę platformę do prowadzenia sklepu internetowego.

O Shopify słów kilka

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest Shopify. To jedna z największych, a zarazem najprzystępniejszych, platform sprzedaży internetowej na świecie. Jej twórca, Tobias Lütke, długo nie mógł znaleźć rozwiązania do prowadzenia sprzedaży online, które spełniałoby wszystkie jego oczekiwania. Dlatego w 2004 roku postanowił stworzyć je sam. Efektem jest platforma, która pozwala w szybki i prosty sposób założyć sklep internetowy dowolnej wielkości. Z Shopify korzystają zarówno firmy, które stawiają pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, jak i giganci pokroju Tesli czy Unilever. Rozwiązanie działa w modelu SaaS (Software as a Service): dostęp do usługi otrzymuje się w ramach miesięcznej bądź rocznej subskrypcji. Do wyboru jest oczywiście kilka planów cenowych, różniących się funkcjonalnościami i wysokością opłaty. Każdy może więc znaleźć propozycję dopasowaną do aktualnych możliwości i potrzeb swojego biznesu.

Za co sprzedawcy cenią platformę e-commerce Shopify?

Co przekonuje użytkowników do korzystania właśnie z tej platformy? Najważniejszą zaletą jest z pewnością możliwość szybkiego i prostego założenia w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego. Stworzenie go i późniejsze zarządzanie nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy. Do wyboru są gotowe szablony graficzne, różne metody płatności czy integracja z popularnymi platformami społecznościowymi. Jako rozwiązanie SaaS, Shopify zapewnia bezpieczeństwo, automatyczne aktualizacje i stabilność. Do dyspozycji użytkowników jest także wsparcie suportu. Każdy może sprawdzić, jak działa platforma dzięki bezpłatnemu czternastodniowemu okresowi próbnemu.

Lepsza integracja Shopify z Dynamics 365 Business Central

Microsoft wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników systemu ERP Dynamics 365 Business Central, którzy sprzedają za pomocą Shopify, oferując coraz szersze możliwości integracji. Istnieje możliwość połączenia sklepu internetowego Shopify​ z przepływami procesów biznesowych Microsoft Dynamics 365 Business Central, by lepiej zarządzać sprzedażą towarów, dystrybucją, magazynem czy płatnościami. W ramach kwietniowej aktualizacji Business Central – Release Wave 1 2023 – zaprezentowano między innymi:

  • dwukierunkową synchronizację zapasów – zapasy mogą być tworzone zarówno po stronie sklepu, jak i po stronie BC;
  • automatyczną aktualizację ilości i ceny zapasów;
  • obsługę i realizację zleceń;
  • informację o statusie zleceń.​

Integracja Business Central z Shopify jest natywna, więc wszystkie ewentualne zmiany po stronie Business Central będą aplikowane niejako z automatu do konektora. To zdecydowana przewaga Shopify nad innymi platformami e-commerce. Konektory do nich są bowiem dostarczane przez firmy trzecie. Istnieje ryzyko, że w momencie wprowadzenia przez Microsoft jakiejś aktualizacji, dostawca rozwiązania nie zdoła go na czas dostosować do zmian. W przypadku konektora Shopify mamy gwarancję, że oba rozwiązania będą rozwijane równolegle i zawsze do siebie dopasowane. Warto też wspomnieć, że Microsoft daje możliwość modyfikowania konektora – umożliwia to jego indywidualne dostosowanie do potrzeb danego sklepu.

Jeżeli korzystasz z Dynamics 365 Business Central i zamierzasz zintegrować go z platformą e-commerce, Shopify wydaje się zatem naturalnym wyborem. Zastanawiasz się, jak jeszcze systemy od Microsoftu mogą usprawnić działanie Twojego sklepu? Poznaj wszystkie rozwiązania dla firm dystrybucyjnych i handlowych: https://nav24.pl/dystrybucja.