Dziś rozpoczynamy nowy cykl, w ramach którego będziemy prezentować sposoby na realne przyspieszenie i usprawnienie procesów biznesowych w firmie, wykorzystując do tego przygotowane przez nas, przykładowe aplikacje w Power Apps. Komponent zawarty jest w takich rozwiązaniach jak Microsoft 365 czy Dynamics 365 Business Central. Każdego miesiąca zobaczysz gotową aplikację, która rozwiązuje dany problem lub usprawnia wybrany proces. Potraktuj to jako inspirację – prezentowane aplikacje są w pełni modyfikowalne, więc możemy je dostosować do konkretnych wymagań Twojej firmy.
Idea aplikacji Rejestr Niezgodności w Dostawach
Po stwierdzeniu uszkodzenia towaru lub rozbieżności z zamówieniem odbiorca ma prawo zgłosić reklamację do dostawcy. Często jest to skomplikowane i wymaga spełnienia ściśle określonych przez dostawców lub przewoźników kryteriów. Kluczowe dla powodzenia jest także szybkie i precyzyjne działanie. W wielu firmach proces rejestracji incydentów związanych z dostawami nie jest ustrukturyzowany i zoptymalizowany, co naraża przedsiębiorców na straty związane z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji.
Wychodząc temu naprzeciw, nasi specjaliści od Power Apps przygotowali aplikację, dzięki której zgłoszenie niezgodności jest błyskawiczne i zawiera wszystkie wymagane parametry. Aplikacja przeznaczona jest dla firm, w których przyjmowane są dostawy. Pracownicy za to odpowiedzialni nie zawsze posiadają bieżący dostęp do komputera, stąd też aplikacja ma charakter mobilny – do korzystania z niej wystarczy smartfon lub tablet z aparatem i dostępem do Internetu.
Cele i korzyści rozwiązania:
- rejestracja dostaw, które są uszkodzone, niekompletne, przywiezione na uszkodzonej palecie bądź posiadają inny defekt;
- przyspieszenie procesu składania reklamacji do dostawcy;
- ustrukturyzowanie procesu rejestracji incydentów.
Use case – scenariusz “z życia”
“Życie pisze najlepsze scenariusze”. Przyjrzyjmy się jednemu z nich, który przedstawia przykładową sytuację, w której doskonale sprawdzi się nasza aplikacja.
- Jan Kowalski – magazynier w NAV24 Sp. z o.o. – przyjmuje dostawę z firmy ABC Sp. z o.o.
- Pan Jan zauważył, że dostarczony towar jest uszkodzony.
- Magazynier uruchamia aplikację NAV24 Rejestracja Niezgodności w Dostawach za pośrednictwem swojego smartfona i tworzy nowe zgłoszenie incydentu.
- Pan Jan podaje datę, dostawcę, typ uszkodzenia, nazwę magazynu, priorytet oraz zdjęcia uszkodzonej dostawy.
- Dział reklamacji otrzymuje wiadomość email zawierającą wprowadzone przez pana Jana informacje oraz zdjęcia, co pozwala na szybkie złożenie reklamacji.
- Gdy reklamacja zostaje uznana i problem rozwiązany, dział reklamacji zaznacza na centralnej liście incydentów, że został on rozwiązany.
NAV24 Rejestr Niezgodności w Dostawach – funkcjonalność aplikacji
Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i możemy je dostosować konkretnych potrzeb danej firmy. Poniżej zebraliśmy jego standardowe funkcjonalności oraz najczęściej wybierane dodatkowe opcje.
Podstawowe możliwości aplikacji przedstawia poniższe zestawienie:
- możliwość wyboru dostawcy z listy bądź dodanie nowego;
- wybór zdefiniowanego typu uszkodzenia lub skorzystanie z opcji “Inne” i wprowadzenie opisu incydentu;
- rejestracja daty incydentu;
- określenie priorytetu;
- określenie magazynu, na który była przyjmowana dostawa;
- dokumentacja szkody na podstawie wykonanych zdjęć;
- rejestracja wszystkich incydentów na centralnej liście wraz z oznaczeniem jako rozwiązane / nierozwiązane;
- powiadomienia mailowe wysyłane do kierownika magazynu / działu reklamacji zawierające zdjęcia uszkodzonej dostawy.
Rozwiązanie może zostać wzbogacone o dodatkowe funkcjonalności:
- raportowanie pozwalające na analizę, np. od którego dostawcy najczęściej towar jest uszkodzony bądź niekompletny;
- formularz reklamacyjny pozwalający na wygenerowanie dokumentu reklamacji z poziomu aplikacji.
Zobacz jak działa aplikacja na poniższym nagraniu!
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego materiału video, w którym krok po kroku możesz obejrzeć jak wygląda przykładowy proces zgłoszenia incydentu za pomocą aplikacji.
Zainteresowała Cię aplikacja i masz dodatkowe pytania? Chcesz ją nieco zmodyfikować pod wymagania swojej firmy? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat licencjonowania? A może masz własny pomysł na wykorzystanie Power Apps w swojej firmie? Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.