« powrót do strony głównej

Aplikacja miesiąca: NAV24 Rejestr Niezgodności w Dostawach

Autor: Damian Świńczyk / Data publikacji: 26.05.2021 / Data aktualizacji: 07.10.2021

Dziś rozpoczynamy nowy cykl, w ramach którego będziemy prezentować sposoby na realne przyspieszenie i usprawnienie procesów biznesowych w firmie, wykorzystując do tego przygotowane przez nas, przykładowe aplikacje w Power Apps. Komponent zawarty jest w takich rozwiązaniach jak Microsoft 365 czy Dynamics 365 Business Central. Każdego miesiąca zobaczysz gotową aplikację, która rozwiązuje dany problem lub usprawnia wybrany proces. Potraktuj to jako inspirację – prezentowane aplikacje są w pełni modyfikowalne, więc możemy je dostosować do konkretnych wymagań Twojej firmy. 

Idea aplikacji

Po stwierdzeniu uszkodzenia towaru lub rozbieżności z zamówieniem odbiorca ma prawo zgłosić reklamację do dostawcy. Często jest to skomplikowane i wymaga spełnienia ściśle określonych przez dostawców lub przewoźników kryteriów. Kluczowe dla powodzenia jest także szybkie i precyzyjne działanie. W wielu firmach proces rejestracji incydentów związanych z dostawami nie jest ustrukturyzowany i zoptymalizowany, co naraża przedsiębiorców na straty związane z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji.

Wychodząc temu naprzeciw, nasi specjaliści od Power Apps przygotowali aplikację, dzięki której zgłoszenie niezgodności jest błyskawiczne i zawiera wszystkie wymagane parametry. Aplikacja przeznaczona jest dla firm, w których przyjmowane są dostawy. Pracownicy za to odpowiedzialni nie zawsze posiadają bieżący dostęp do komputera, stąd też aplikacja ma charakter mobilny – do korzystania z niej wystarczy smartfon lub tablet z aparatem i dostępem do Internetu. 

Cele i korzyści rozwiązania:

  • rejestracja dostaw, które są uszkodzone, niekompletne, przywiezione na uszkodzonej palecie bądź posiadają inny defekt;
  • przyspieszenie procesu składania reklamacji do dostawcy;
  • ustrukturyzowanie procesu rejestracji incydentów.
Rejestracja reklamacji - aplikacja


Use case – scenariusz „z życia”

„Życie pisze najlepsze scenariusze”. Przyjrzyjmy się jednemu z nich, który przedstawia przykładową sytuację, w której doskonale sprawdzi się nasza aplikacja.

  1. Jan Kowalski – magazynier w NAV24 Sp. z o.o. – przyjmuje dostawę z firmy ABC Sp. z o.o.
  2. Pan Jan zauważył, że dostarczony towar jest uszkodzony.
  3. Magazynier uruchamia aplikację NAV24 Rejestracja Niezgodności w Dostawach za pośrednictwem swojego smartfona i tworzy nowe zgłoszenie incydentu.
  4. Pan Jan podaje datę, dostawcę, typ uszkodzenia, nazwę magazynu, priorytet oraz zdjęcia uszkodzonej dostawy.
  5. Dział reklamacji otrzymuje wiadomość email zawierającą wprowadzone przez pana Jana informacje oraz zdjęcia, co pozwala na szybkie złożenie reklamacji.
  6. Gdy reklamacja zostaje uznana i problem rozwiązany, dział reklamacji zaznacza na centralnej liście incydentów, że został on rozwiązany.
Rejestracja niezgodności dostawy towarów

 

NAV24 Rejestr Niezgodności w Dostawach – funkcjonalność aplikacji

Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i możemy je dostosować konkretnych potrzeb danej firmy. Poniżej zebraliśmy jego standardowe funkcjonalności oraz najczęściej wybierane dodatkowe opcje. 

Podstawowe możliwości aplikacji przedstawia poniższe zestawienie:

  • możliwość wyboru dostawcy z listy bądź dodanie nowego;
  • wybór zdefiniowanego typu uszkodzenia lub skorzystanie z opcji „Inne” i wprowadzenie opisu incydentu;
  • rejestracja daty incydentu;
  • określenie priorytetu;
  • określenie magazynu, na który była przyjmowana dostawa;
  • dokumentacja szkody na podstawie wykonanych zdjęć;
  • rejestracja wszystkich incydentów na centralnej liście wraz z oznaczeniem jako rozwiązane / nierozwiązane;
  • powiadomienia mailowe wysyłane do kierownika magazynu / działu reklamacji zawierające zdjęcia uszkodzonej dostawy.

Rozwiązanie może zostać wzbogacone o dodatkowe funkcjonalności:

  • raportowanie pozwalające na analizę, np. od którego dostawcy najczęściej towar jest uszkodzony bądź niekompletny;
  • formularz reklamacyjny pozwalający na wygenerowanie dokumentu reklamacji z poziomu aplikacji.


Zobacz jak działa aplikacja na poniższym nagraniu!

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego materiału video, w którym krok po kroku możesz obejrzeć jak wygląda przykładowy proces zgłoszenia incydentu za pomocą aplikacji.



Zainteresowała Cię aplikacja i masz dodatkowe pytania? Chcesz ją nieco zmodyfikować pod wymagania swojej firmy? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat licencjonowania? A może masz własny pomysł na wykorzystanie Power Apps w swojej firmie?

Napisz do nas na powerapps@nav24.pl i umów się na bezpłatną konsultację!

Skontaktuj się z nami




    *pole wymagane

    Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

    Zostaw swoje dane,
    oddzwonimy błyskawicznie.

    Zaufali nam

    Partnerzy technologiczni