« powrót do strony głównej

Aplikacja miesiąca: Inwentaryzacja Środków Trwałych

Autor: Damian Świńczyk / Data publikacji: 15.07.2021 / Data aktualizacji: 15.07.2021

Czy inwentaryzacja środków trwałych musi być żmudnym obowiązkiem? Wcale nie! Dzięki naszej aplikacji może przebiegać znacznie sprawniej, niż w tradycyjny sposób! Zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na bardziej produktywne działania. Z przyjemnością przedstawiamy Ci kolejne rozwiązanie oparte o Power Apps – usługę, która wchodzi w skład Microsoft 365 czy Dynamics 365 Business Central.

Idea aplikacji

Jednym z obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości jest przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych. Jej celem jest ustalenie rzeczywistego stanu posiadanych aktywów. Wykonuje się ją poprzez spis ilości z natury. Następnie porównuje się wartości z danymi z ksiąg rachunkowych. Z reguły przy okazji rozliczone i wyjaśniane też są ewentualne różnice. Ręczne przeprowadzanie inwentaryzacji jest czasochłonne i narażone na wystąpienie pomyłek, zwłaszcza przy większych ilościach środków trwałych. 

Aplikacja NAV24 Inwentaryzacja Środków Trwałych pozwala na szybkie wykonywanie inwentaryzacji środków trwałych w firmie. Osoby za nią odpowiedzialne mogą w łatwy sposób wprowadzać środki trwałe do organizacji, likwidować wybrane oraz wykonywać ich cykliczną inwentaryzację. Skrócony zostaje czas samego procesu, a zarazem zmniejszone zostaje ryzyko błędów.

Cele i korzyści rozwiązania:

  • efektywna inwentaryzacja środków trwałych w firmie;
  • łatwe wprowadzanie i usuwanie środków trwałych;
  • automatyzacja i skrócenie procesu nawet kilkadziesiąt procent dzięki technologii NFC;
  • minimalizacja ryzyka pomyłek podczas inwentaryzacji;
  • wgląd w listę wszystkich środków trwałych oraz ich szczegóły.

    Inwentaryzacja - aplikacja

Use Case – scenariusz z życia

Zobaczmy na poniższym przykładzie jak pan Jan Kowalski w praktyce wykorzystuje aplikację.
1. Jan Kowalski przyjmuje nowe środki trwałe do firmy.
2. Wprowadza szczegółowe informacje na ich temat, takie jak data nabycia i przyjęcia oraz numer dokumentu przyjęcia.
3. Po wprowadzeniu danych pan Jan przypisuje czip NFC do urządzenia i nakleja go w postaci naklejki na środek trwały.
4. Nowy środek trwały ma zastąpić stary, dlatego też pan Jan likwiduje środki trwałe, które mają zostać usunięte.
5. Wykonując cykliczną inwentaryzację pan Jan przechadza się po firmie i zbliża firmowy smartfon do naklejek na urządzeniach.
6. Po zbliżeniu do ostatniego środka trwałego pan Jan ma automatycznie wygenerowany Wydruk Inwentaryzacyjny.

Zobacz jak działa aplikacja na poniższym nagraniu!

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego materiału video, w którym krok po kroku przedstawiliśmy, jak wygląda przykładowy proces zgłoszenia incydentu za pomocą aplikacji.


Funkcjonalność aplikacji

Rozwiązanie oparte jest o Power Apps, a jego obsługa możliwa jest z telefonu lub tabletu wyposażonego w aparat. Posiada szereg funkcjonalności:
a) szybka inwentaryzacja poprzez technologię NFC: przykładamy smartfon/tablet do dowolnego czipu NFC naklejonego na środek trwały, po czym automatycznie generuje się nam Wydruk Inwentaryzacyjny, który zapisuje się w bibliotece dokumentów w SharePoint Online;
b)  możliwość wprowadzania nowych środków trwałych z uwzględnieniem:

  • daty nabycia
  • daty przyjęcia do użytku
  • numeru dokumentu przyjęcia
  • symbolu KŚT
  • wartości środka trwałego
  • przypisania do lokalizacji (magazyn, hala, pomieszczenie), w której będzie się znajdował

c) możliwość przypisania do nowego środka trwałego czipu NFC celem późniejszej szybkiej inwentaryzacji;
d) możliwość weryfikacji posiadanych środków trwałych, ich filtrowania i usuwania.

W zależności od potrzeb – rozwiązanie może zostać zmodyfikowane o dodatkowe funkcjonalności dostosowane do potrzeb Twojej firmy.
Inwentaryzacja w firmie

Zainteresowała Cię aplikacja i masz dodatkowe pytania? Chcesz ją nieco zmodyfikować pod wymagania swojej firmy? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat licencjonowania? A może masz własny pomysł na wykorzystanie Power Apps w swojej firmie? 

Napisz do nas na powerapps@nav24.pl i umów się na bezpłatną konsultację!

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni