Po pierwszej tegorocznej fali aktualizacji, która miała miejsce w kwietniu, przyszła pora na zapowiedź zmian i nowości mających się pojawić w drugim „release”. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że nie wszystko, co Microsoft ogłosił w tzw. release planach pojawi się od razu z nastaniem. Niemniej, dobrze zrobić wstępne rozeznanie na temat tego, co ma się pojawić w systemie ERP Dynamics Business Central, jak i innych rozwiązaniach z rodziny BizApps, czyli pozostałych narzędziach Dynamics 365 oraz usługach wchodzących w skład Power Platform. A zatem – czego możemy się spodziewać w ramach Release Wave 2 2024?
Tak jak w przypadku pierwszej fali aktualizacji, która miała miejsce w kwietniu, tak i tym razem Microsoft położył bardzo duży nacisk na sztuczną inteligencję. Copilot coraz mocniej zaznacza swoją pozycję zarówno w Business Central, ale również Dynamics 365 Sales, Customer Service czy rozwiązaniach Power Platform. Mało tego, Copilot Studio, który zastąpił Power Virtual Agents, otrzymuje dedykowane aktualizacje na wzór tych trafiających do Power Apps czy Power Automate. Zapowiedzianych zostało również sporo funkcji ułatwiających wykonywanie codziennych zadań, np. przekazywanie wielu plików jednocześnie czy zachowanie linków przypiętych do rekordów po migracji z rozwiązania lokalnego do chmury. Nie przedłużając – poniżej prezentujemy wybrane zmiany i nowości w ramach Release Wave 2 2024, które mają pojawić się w Dynamics 365 Business Central, Sales oraz Customer Service.
Moduł subskrypcyjny w Dynamics 365 Business Central
Na początek coś dla firm, które swój biznes – bądź jego część – opierają o model subskrypcyjny. Innymi słowy – o usługi abonamentowe. Specjalnie dla nich Microsoft zapowiedział wprowadzenie do Dynamics 365 Business Central, od września jako preview, a od października już produkcyjnie, modułu subskrypcyjnego. Ma to być zestaw funkcji i procesów umożliwiający zarządzanie produktami i usługami rozliczanymi cyklicznie, np. konserwacja sprzętu, wsparcie IT, usługi sprzątania, itp.
Oprócz tego, dostępne mają być szablony ułatwiające tworzenie umów abonamentowych czy zarządzanie cenami. Od strony księgowej, księgowanie rozliczeń międzyokresowych ma być zautomatyzowane, a przychody i koszty przypisywane do właściwych okresów na rachunku zysków i strat. Moduł zawiera:
- wspomniane szablony umów;
- harmonogramy rozliczeń;
- rozliczenia bazujące na zużyciu;
- automatyczne fakturowanie;
- integrację odroczeń;
- rozpoznawanie przychodów na podstawie harmonogramów rozliczeniowych;
- aktualizacje umów (szczegóły oraz ceny);
- raporty Power BI dotyczące produktów i usług subskrypcyjnych.
Copilot włączony domyślnie w Business Central
Drobna zmiana, ale cieszy. Jak wszyscy wiemy, Microsoft dodaje swojego asystenta AI – Copilota – do każdego możliwego rozwiązania. W tym również do Business Central. Do tej pory, aby można było korzystać z Copilota w BC, administrator musiał zaznaczyć w systemie opcję pozwalającą na gromadzenie danych ze środowiska systemu ERP poza nim – w regionie, w którym dostępna jest usługa Azure Open AI. Od wersji 25.0 opcja ta będzie domyślnie włączona, a zatem administrator nie będzie musiał nic robić w zakresie włączenia Copilota – będzie on domyślnie działał. Niemniej, gdybyśmy mieli wątpliwości co do wymaganego dla Copilota „data movement”, admin zawsze może tą opcję wyłączyć – ale Copilot przestanie działać. Prawdopodobnie jest kwestią czasu, gdy usługa Azure Open AI będzie dostępna w polskim regionie – obecnie, mając tą opcję włączoną, zgodnie z dokumentacją, dane są gromadzone w regionach Azure zlokalizowanych w Szwajcarii lub Szwecji.
Tworzenie serii numeracji z Copilotem
Kolejna nowość trafi do systemu ERP w październiku jako preview, także nie należy brać jej za pewnik, tym bardziej, że nie została wskazana data, kiedy będzie ogólnodostępna. Warto jednak o niej wspomnieć. Mowa o tworzeniu i aktualizacji serii numeracji przy użyciu Copilota. W systemie ma się pojawić akcja „Generuj”, która otworzy okno „Generuj serię numeracji z Copilot”, w którym użytkownik będzie mógł wprowadzić prompt celem stworzenia zupełnie nowej serii numeracji czy edycji istniejącej.
Tak jak podczas tworzenia poleceń w Word czy PowerPoint, tak i w Business Central dostępna jest biblioteka promptów, która pomaga na etapie ich pisania. Jeśli zatem nie wiemy, jak zacząć, warto z niej skorzystać. Niemniej, Copilot zawsze generuje odpowiedź w formie podglądu, co pozwala na weyfikację, czy dobrze odpowiedział i zrozumiał nasze polecenie. Dopiero, jeśli uzyskany efekt jest satysfakcjonujący, zatwierdzamy odpowiedź.
Migracja linków i notatek do chmury
Tę nowość docenią przede wszystkim administratorzy oraz osoby odpowiedzialne za wykonywanie migracji lokalnych rozwiązań NAV/ Business Central do chmury. O co chodzi? Użytkownicy często dodają linki oraz notatki do rekordów w Business Central. Problem pojawiał się na etapie przechodzenia ze środowiska on-premises do chmury, gdyż wspomniane elementy nie były możliwe do przeniesienia w sposób automatyczny – trzeba było je wprowadzać ponownie ręcznie. Wraz z drugą falą aktualizacji, Microsoft wprowadza mechanizm, który, przy małym nakładzie naszej pracy, będzie w stanie automatycznie zmigrować linki i notatki z rozwiązania lokalnego do chmurowego odpowiednika.
Przekazywanie plików do systemu ERP potrafiło dać się we znaki. Przesyłanie każdego pliku osobno było – lekko mówiąc – sporym niedociągnięciem, które jednak Microsoft zdecydował się naprawić poprzez wprowadzenie możliwości przesyłania wielu plików na raz.
Dotyczy to dokumentów, które dostępne są w tzw. FactBox`ie przy danym rekordzie w Business Central czy też edytorze wiadomości e-mail, pod opcją „Dodaj pliki”.
Copilot Homepage w ramach Dynamics 365 Sales
Release Wave 2 2024 to nie tylko aktualizacja funkcjonalności Business Central, ale również szereg zmian i nowości, które trafiają do pozostałych rozwiązań z rodziny Dynamics 365 oraz Power Platform. Jedną z nich jest homepage – Strona Główna Copilot w Dynamics 365 Sales.
W przypadku posiadania licencji Copilot for Sales i systemu CRM Dynamics 365 Sales, od października 2024 użytkownik ma uzyskać dostęp do strony, w której Copilot zagreguje kluczowe dane na temat:
- sugerowanych akcji, które warto rozważyć w kontekście działań z klientami;
- celów oraz poziomu ich wykonania;
- kluczowych szans sprzedaży wartych uwagi;
- nadchodzących spotkań.
Dodatkowo, u dołu strony dostępne będzie okienko czatu z Copilotem umożliwiające tworzenie promptów celem uzyskania szczegółowych informacji na temat klientów, transakcji czy harmonogramu spotkań.
Łatwiejsze tworzenie maili w Dynamics 365 Customer Service pod kątem załączników
Dynamics 365 Customer Service to rozwiązanie przeznaczone dla agentów pomocy technicznej. Za jego pośrednictwem mogą oni odpowiadać na wiadomości mailowe klientów bez konieczności przełączania się do klienta poczty, np. Outlooka. Niemniej, dość często musieli to robić, gdyż obsługa załączników nie była idealna. To jednak ulegnie zmianie już w październiku 2024, gdy do Customer Service trafi szereg usprawnień w ich kontekście, a konkretniej:
- możliwość ich dodawania poprzez metodę „przeciągnij i upuść”;
- kopiowanie załączników z wielu maili i wklejanie ich do tworzonego;
- zbiorcze pobieranie i usuwanie;
- podgląd wielkości dołączanych plików;
- możliwość zmiany ich widoku – z „kafelkowego” na siatkę;
- możliwość dodawania wcześniej użytych załączników czy też eksport danych na ich temat do Excela.
Dodatkowo, system wyśle użytkownikowi – agentowi powiadomienie, gdy z kontekstu wiadomości wynika, że załącznik powinien być w niej zawarty, a go brakuje.
Przekonaj się, jak zapowiedziane, nowe funkcje, które mają się pojawić w systemie ERP Dynamics 365 Business Central oraz w innych rozwiązaniach z nim zintegrowanych – Dynamics 365 Sales, Customer Service – mogą Ci pomóc w codziennej pracy – wystarczy, że wypełnisz formularz poniżej i umówisz się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą!