W jaki sposób połączenie systemu ERP z platformami e-commerce może usprawnić pracę sprzedawców? Sprawdzamy kilka możliwości na przykładzie integracji Business Central z jedną z najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce – Allegro. 

Sposoby integracji Business Central z Allegro 

Istnieją różne możliwości integracji systemu z platformą. Jedna z nich zakłada wykorzystanie tak zwanego Interfejsu Programowania Aplikacji (API). Allegro udostępnia swoje API, co daje programistom możliwość przygotowania odpowiedniej integracji z Business Central. Istnieje również możliwość wykorzystania systemów zewnętrznych, które pozwalają na łączenie ze sobą różnych narzędzi. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu jest BaseLinker. To, który sposób lepiej sprawdzi się w Twojej firmie, zależy od wielu czynników. Warto skonsultować się ze specjalistami, którzy dobiorą najlepsze rozwiązanie – nasi konsultanci chętnie Ci pomogą! 

Korzyści płynące z integracji Business Central i Allegro 

Przyjrzyjmy się teraz powodom, dla których warto w ogóle taką integrację przeprowadzić. Oto niektóre możliwości, jakie daje połączenie Allegro z systemem ERP: 

  • zarządzanie towarami; 
  • weryfikacja kontrahentów; 
  • zarządzanie cenami towarów; 
  • obsługa zamówień i zwrotów. 

Przyjrzyjmy się im bliżej. 

Zarządzanie towarami w Allegro dzięki Business Central 

Dzięki możliwości synchronizacji towarów pomiędzy systemem Business Central a platformą sprzedażową, użytkownik może decydować, które towary prezentowane będą do sprzedaży. Dwustronna synchronizacja pozwala tworzyć zapasy zarówno na platformie sprzedażowej, jak i w systemie ERP. Zaletą tworzenia zapasów w systemie ERP jest możliwość wykorzystania szeregu mechanizmów wspomagających dodawanie nowego towaru (system podpowie jednostkę miary, zasugeruje jakie atrybuty na podstawie szablonu powinny zostać uzupełnione itp.). Bardzo ważne jest także odpowiednie zarządzanie stanami magazynowymi. Dzięki opartym o sztuczną inteligencję mechanizmom przewidywania stanów zapasów w czasie (Forecast), które są częścią Business Central, łatwiej będzie zapewnić stałą dostępność towaru oferowanego klientom Allegro.  

Weryfikacja kontrahentów 

Każdy potencjalny klient chcący kupić towar w naszym e-sklepie, może zostać zweryfikowany w systemie ERP. W przypadku sprzedaży hurtowej, nabywca z nagłówka zamówienia może zostać zweryfikowany na rządowych stronach (czynny podatnik VAT, V.I.E.S lub jego tzw. Białe Księgi). Zanim wyślemy towar, system sprawdzi za nas limity kupieckie kontrahenta, przeterminowane należności czy dodatkowe informacje wpływające na realizację zamówienia. W przypadku nowych kontrahentów dodanych na platformie Allegro, którzy zostaną utworzeni w Microsoft Business Central, pomocne będą szablony kontrahentów (ze względu na uwarunkowania sprzedaży inaczej konfigurujemy nabywców krajowych, unijnych lub eksportowych) czy wyszukiwarka GUS. Na podstawie NIP-u system uzupełni za nas podstawowe dane kontrahenta. 

Zarządzanie cenami towarów 

Zarządzanie setkami produktów i ich cenami na platformie sprzedażowej może sprawiać trudności. Dzięki mechanizmowi cenników w Business Central, system podpowie nam, w jakiej cenie powinniśmy sprzedać towar, aby uzyskać oczekiwaną marżę. Co ważne, w przypadku zmiany ceny zakupu system dokona aktualizacji ceny sprzedaży dzięki zaszytym algorytmom wspomagającym uzyskanie oczekiwanej marży. 

Obsługa zamówień i zwrotów 

Wszystkie zamówienia z platformy sprzedażowej trafiają do systemu ERP. Wśród zalet obsługi zamówień sprzedaży wymienić można: 

  • wykorzystanie planowania realizacji zamówień: wykorzystanie zbiorczych wydań magazynowych pozwala na efektywne zarządzanie pracą na magazynie; 
  • wykorzystanie narzędzi do obsługi magazynu: system Business Central przygotowany jest zarówno do prostej (wydanie i przyjęcie), jak i skomplikowanej obsługi magazynu z wykorzystaniem lokalizacji, stref czy terminali mobilnych; 
  • obsługę szybkich płatności: istnieje możliwość transferu informacji o szybkich płatnościach do systemu ERP, dzięki czemu na bieżąco aktualizujemy stan rozrachunków kontrahenta; 
  • możliwość integracji z platformami operatorów logistycznych: dzięki elastyczności systemu Business Central możemy na bieżąco śledzić wysyłkę, zamawiać transport czy drukować etykiety logistyczne; 
  • aktualne informacje o stanie realizacji zamówienia przekazywane mogą być na platformę Allegro. 

Zalety integracji systemu Dynamics 365 Business Central i platformy Allegro omówiliśmy szczegółowo podczas webinaru „Business Central: Przebudzenie Mocy Sprzedawcy Allegro”, realizowanego w ramach serii NAV EDUCATION. Materiał dostępny jest na żądanie, szczegóły znajdziesz na stronie https://nav24.pl/nav-education