« powrót do strony głównej

Zarządzanie zamówieniami sprzedaży w Microsoft Dynamics NAV

Microsoft Dynamics NAV to oprogramowanie klasy ERP, które pomaga w usprawnianiu procesów biznesowych poprzez ograniczanie kosztów związanych z zarządzaniem dokumentami, czy też lepszą obsługę klienta. Dynamics NAV umożliwia użytkownikom generowanie i dostarczanie faktur, wyciągów, przekazów pieniężnych i wielu innych dokumentów finansowych. Ilość funkcji, którą posiada system, jest ogromna.

Zarządzanie zamówieniami sprzedaży w Dynamics NAV

Do kluczowych funkcji w zakresie zarządzania zamówieniami sprzedaży w systemie Microsoft Dynamics NAV można zaliczyć m.in.:

  • Definiowanie wielu adresów wysyłkowych i rozliczeniowych oraz wielu walut per klient;
  • Możliwość konfiguracji danej jurysdykcji podatkowej dla konkretnego klienta;
  • Tworzenie i zarządzanie zleceniami sprzedaży, zarówno indywidualnymi, jak i zbiorowymi, z poziomu tego samego interfejsu;
  • Możliwość ustalenia, czy możliwe jest dostarczenie w określonym dniu, lub obliczenie możliwej daty dostawy na podstawie czasu realizacji zamówienia/ czasu produkcji (w przypadku, gdy zasoby są niedostępne);
  • Automatyczne obliczanie rabatów zarówno w walutach lokalnych, jak i zagranicznych. Microsoft Dynamics NAV pomaga w ustaleniu wiele warunków rabatu na fakturze. Są to m.in. minimalna kwota, procent zniżki, czy opłata za usługę;
  • Zarządzanie cenami sprzedaży i rabatami bazując na kliencie lub grupie klientów;
  • Dostosowanie cen kampanii;
  • Zarządzanie przesyłkami częściowymi;
  • Konfigurowanie, księgowanie i drukowanie faktur klientów oraz faktur sprzedaży;
  • Zarządzanie zwrotami zleceń klienta, w tym możliwość odbierania danej pozycji na podstawie zlecenia zwrotu, a także podlinkowywanie zleceń zwrotu do zleceń zastępczych;
  • Monitorowanie zarządzania zleceniami sprzedaży przy pomocy kluczowych wskaźników wydajności, standardowych raportów oraz raportów ad hoc.
Podsumowanie

Microsoft Dynamics NAV posiada wiele możliwości jeśli chodzi o zarządzanie zamówieniami sprzedaży oraz oferuje liczne korzyści w zakresie ich procesowania. Można tutaj wymienić chociażby możliwość zarządzania przechowywaniem dokumentów papierowych i elektronicznych oraz ich zabezpieczenie we właściwym miejscu, czy też udzielanie i konfiguracja rabatów, ustawianie wielu adresów i walut. Dodatkowo, wszystkie dokumenty znajdują się w obrębie jednego systemu, co zdecydowanie ułatwia ich odnajdywanie, a tym samym – poprawia efektywność osób korzystających z Dynamics NAV na co dzień.

Źródło: http://www.metaoption.com/blog/

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo