Wizualna strona dokumentów jest równie istotna, co ich treść. To swoista wizytówka firmy, świadcząca o jej profesjonalizmie oraz dbałości o estetykę i szczegóły. Współczesne oczekiwania klientów wymagają nie tylko indywidualnego dostosowania dokumentów, ale także zachowania spójności wizualnej. Aby zagwarantować maksymalną przejrzystość i dopasowanie do potrzeb odbiorców, kluczowe jest posiadanie elastycznego narzędzia umożliwiającego modyfikację zarówno wyglądu, jak i treści dokumentów. 

Wymagania klientów a możliwości systemu

Klienci często mają potrzebę zmiany widoczności informacji w stałych elementach dokumentów, takich jak nagłówki czy stopki. Na przykład różne dokumenty mogą wymagać wyświetlania innych danych kontaktowych, logotypów czy numerów identyfikacyjnych. Standardowa wersja systemu posiada elementy raportów, których nie można ukryć ani edytować.

Podobna sytuacja dotyczy wierszy dokumentów. Często standardowe opisy w wierszach okazują się niewystarczające, a kontrahenci oczekują bardziej szczegółowych informacji, np. z kartoteki zapasu. Nadmiar danych w wierszach może również utrudniać ich poprawną interpretację oraz dopasowanie do odpowiednich pozycji. Możliwość wizualnego rozdzielenia tych informacji znacząco poprawiłaby czytelność dokumentu, ułatwiając pracę z nim, a w efekcie podnosząc jakość współpracy z kontrahentami i ich zadowolenie. 

Kolejnym problemem, z którym borykają się użytkownicy, jest brak możliwości modyfikacji stałych tekstów na wydrukach. Każdy systemowy wydruk posiada z góry ustalone nazwy i tytuły sekcji, kolumn oraz pól, które nie podlegają edycji. Tego rodzaju elementy są niezmienne, co ogranicza możliwość ich dostosowania do indywidualnych potrzeb firmy. 

Jak mogę zarządzać wyglądem wydruków zarówno globalnie, jak i per wybrany dokument? 

Standardowa funkcjonalność systemu umożliwia drukowanie dokumentów w formacie Word, jednak opiera się ona na stałym, niezmiennym układzie. Istnieje wprawdzie możliwość edytowania tego układu, ale nie da się stworzyć sformatowanego szablonu dla wielu dokumentów. Za każdym razem trzeba dokonywać zmian od początku, dla każdego wydruku osobno. Dodatkowo, w przypadku Worda, niektóre pola i informacje mogą być niedostępne, ponieważ standardowy zestaw danych ich po prostu nie uwzględnia.  Jeśli jednak naszym celem jest jedynie poprawa wyglądu standardowego wydruku, np. przesunięcie informacji w inne miejsce lub ich lepsze wyróżnienie, raport w Wordzie może okazać się wystarczający.  W pozostałych przypadkach lepszym rozwiązaniem może okazać się produkt N24 Core PrintOuts, który skutecznie odpowiada na te wyzwania i usprawnia zarządzanie wieloma dokumentami.  

Umożliwia on łatwe dostosowanie wszystkich wymienionych elementów w zależności od różnych scenariuszy. Dostosowania mogą być wprowadzone globalnie, bez konieczności dodatkowych działań przed każdym wydrukiem. Niektóre elementy można modyfikować dla konkretnych dokumentów, aby lepiej dopasować je do wyjątkowych sytuacji. Cała personalizacja została zebrana na jednej stronie z przejrzystym podziałem na sekcje, co ułatwia odnalezienie i modyfikację potrzebnych elementów.

wydruki core w business central

Dzięki produktowi użytkownik ma pełną kontrolę nad tym, które informacje będą widoczne, a które ukryte w nagłówku i stopce, co pozwala na pełną personalizację dokumentów. Nie ma potrzeby definiowania jednolitej listy pól w nagłówku dla wszystkich dokumentów. Dla każdego wydruku można indywidualnie dopasować zestaw wyświetlanych pól, dostosowując go do konkretnych potrzeb.

Produkt oferuje funkcje, takie jak pogrubianie komentarzy, naprzemienne kolorowanie wierszy oraz automatyczne ukrywanie tych o wartości zerowej. Dzięki tym rozwiązaniom dokumenty stają się bardziej przejrzyste i czytelne, co znacznie ułatwia ich zrozumienie przez klientów. 

Dostępna jest także funkcjonalność rozbudowująca sekcję opisu o dodatkowe, wybrane pola z kartoteki zapasu, co pozwala na dostarczenie dokładniejszych informacji w dokumentach. To idealne rozwiązanie dla firm, które chcą w pełni zaspokoić potrzeby swoich klientów, zapewniając pełną transparentność.

Dzięki N24 Core PrintOuts użytkownicy mogą szybko i łatwo modyfikować stałe, standardowe teksty wydruku, takie jak na przykład nazwy kolumn w wierszach. Zmiany te można wprowadzać w dowolnym języku, co pozwala na pełną kontrolę nad zawartością dokumentów. 

Gdzie znajdziesz ten produkt? 

Rozwiązanie N24 Core PrintOuts jest dostępne na platformie AppSource. Rozwiązanie możesz subskrybować podobnie jak inne nasze produkty. Jest ono dostępne dla wszystkich użytkowników Dynamics 365 Business Central, niezależnie od segmentu działalności. Jeśli potrzebujesz pomocy przy instalacji, wypełnij formularz poniżej, aby skontaktować się z nami.