CRM Dynamics 365 Sales
Czym jest system CRM Dynamics 365 Sales?
Dynamics 365 Sales to zaawansowany system CRM pomagający zwiększyć sprzedaż i budować lepsze relacje z klientami.
Szybki dostęp do kluczowych informacji, lejków sprzedaży i wykresów ułatwia podejmowanie świadomych decyzji opartych na danych. Dynamics 365 Sales posiada szerokie możliwości w zakresie dostosowania do indywidualnych potrzeb biznesowych. Czytelnie opisane zakładki ułatwiają nawigację i codzienną pracę. Automatyzacja procesów ogranicza do minimum powtarzalne działania i pozwala skupić się na sprzedaży.
MS Dynamics 365 Sales
Customer Service
Field Service
Customer Insights - Journeys
Dynamics 365 Sales jest jednym z narzędzi klasy CRM, należących do rodziny produktów Microsoft Dynamics 365. Rozwiązanie zapewnia sprawną obsługę procesu sprzedażowego oraz pomaga w budowaniu lepszych relacji z klientami.
Pozostałe moduły umożliwiają m.in. realizację zaawansowanych kampanii marketingowych czy obsługę serwisową oraz pomagają w efektywnym zarządzaniu pracownikami mobilnymi. Wszystkie narzędzia korzystają z jednej bazy danych, dzięki czemu cały zespół może pracować na tych samych rekordach.
Korzystając ze wszystkich modułów otrzymujesz potężne, zintegrowane rozwiązanie biznesowe.
Customer Service
Aplikacja zapewnia pełną kontrolę nad procesami obsługi klienta. Na podstawie wiedzy i doświadczeń danego pracownika system przydziela osoby do rozwiązywania problemów. Wykorzystując mechanizmy oparte o sztuczną inteligencję, można udzielać spersonalizowanych odpowiedzi klientom w czasie rzeczywistym.
Narzędzie umożliwia kontrolowanie oraz analizowanie danych dotyczących zachowań klientów dzięki dostępowi do szczegółowych raportów. W systemie można też tworzyć artykuły, dotyczące rozwiązania danego problemu i udostępniać je pozostałym pracownikom serwisowym.
Field Service
Narzędzie pomaga organizacjom w usprawnieniu procesu zarządzania środkami i zasobami w terenie. Korzystając z tego rozwiązania można zarządzać zleceniami, a także harmonogramem prac. System pozwala przypisywać zlecenia do najlepszych zasobów na podstawie lokalizacji, dostępności i zestawu umiejętności pracownika oraz priorytetu sprawy.
Dzięki informacjom zawartym w systemie można poinformować klienta o dokładnym czasie przybycia technika na miejsce. Narzędzie pomaga w kontrolowaniu kosztów zleceń. Pracownicy mają możliwość prowadzenia konsultacji z innymi ekspertami w czasie rzeczywistym, by móc przyspieszyć rozwiązanie problemu klienta.
Customer Insights - Journeys
Korzystając z tego modułu można zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych w firmie. Aplikacja pozwala na zbieranie danych dotyczących potencjalnych klientów. Pozyskane w ten sposób informacje można wykorzystać do prowadzenia spersonalizowanych, dopasowanych do potrzeb klienta kampanii mailingowych.
Narzędzie wykorzystuje możliwości technologii AI, co pozwala m.in. na tworzenie odpowiednich komunikatów marketingowych. Rozwiązanie jest również wsparciem w planowaniu i publikowaniu treści na kontach społecznościowych organizacji. Dzięki integracji narzędzia z Microsoft Teams można także organizować wydarzenia i webinary.
Jakie problemy i wyzwania
rozwiązuje system CRM Dynamics 365 Sales?
1 Mam problem ze znalezieniem w skrzynce mailowej potrzebnych informacji o kliencie.
Dzięki integracji systemu Dynamics 365 Sales z pocztą Outlook zyskujesz dostęp do pełnej historii wymiany wiadomości z klientem oraz zaplanowanych spotkań. Z poziomu CRM możesz odpisywać na wiadomości mailowe. W przypadku, gdy wiadomości zostały usunięte z Outlooka, Ty nic nie tracisz, ponieważ cała korespondencja jest dostępna na karcie klienta również w Dynamics 365 Sales. Integracja narzędzi zapewnia również dostęp do wszystkich informacji dotyczących klienta bezpośrednio z Outlooka. Dzięki temu nie musisz przełączać się pomiędzy aplikacjami.
2 Mam problem z zarządzaniem procesem sprzedaży w firmie.
System Dynamics 365 Sales pozwoli Ci skutecznie zarządzać procesem sprzedaży w Twojej organizacji. Narzędzie wesprze Cię w budowaniu lejka sprzedażowego. Opcja filtrowania szans sprzedaży umożliwi Ci sprawdzenie, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajdują się potencjalni klienci. Dzięki dostępowi do szczegółowych informacji na temat potencjalnych klientów możesz skoncentrować się na działaniach o najwyższym priorytecie i największym prawdopodobieństwie pomyślnego sfinalizowania transakcji.
3 Chcę w łatwy sposób tworzyć aktualne oferty.
W Dynamics 365 Sales możesz przygotowywać oferty dla swoich potencjalnych klientów. Rozwiązanie zapewnia Ci dostęp do katalogu produktów wraz z informacją o ich cenach. Dzięki temu, tworząc ofertę nie musisz ręcznie wprowadzać każdego produktu do systemu. W razie potrzeby możesz łatwo i wielokrotnie edytować ofertę .
4 Chcę sprawdzić, jak wygląda współpraca moich pracowników z klientami.
Korzystając z Dynamics 365 Sales zyskujesz wgląd w kluczowe statystyki, dotyczące pracy członków Twojego zespołu sprzedażowego. Dzięki funkcjonalności "Pulpity nawigacyjne" wiesz, nad jakimi zadaniami pracuje aktualnie Twój handlowiec oraz co dzieje się z szansami sprzedaży, za które odpowiada. Korzystając z opcji filtrowania szans sprzedaży, możesz dokładnie sprawdzić, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajduje się potencjalny klient.
5 Chcę mieć dostęp do danych sprzedażowych z dowolnego urządzenia.
W Dynamics 365 Sales masz dostęp do wszystkich niezbędnych informacji z dowolnego urządzenia. Rozwiązanie oferuje interfejs dostosowany do urządzeń mobilnych. Dzięki możliwości konfiguracji widoków według swoich preferencji możesz wyświetlać tylko te dane, które w danym momencie Cię interesują.
6 Chcę zautomatyzować powtarzalne procesy w dziale sprzedaży.
Akcelerator sprzedaży w Dynamics 365 Sales umożliwi Ci automatyzację procesów związanych z domknięciem procesu sprzedażowego. Rozwiązanie pozwala handlowcom ustandaryzować działania, w celu osiągnięcia efektywnej sprzedaży. Korzystając z aplikacji, sprzedawca planuje listę zadań do wykonania, m.in. wysyłkę maili czy rozmowy telefoniczne. Na karcie potencjalnego klienta bądź szansy sprzedaży ma możliwość sprawdzenia, co się już wydarzyło oraz jakie działania powinien jeszcze wykonać. Automatycznie wysyłane powiadomienia dodatkowo wspierają działania handlowców i nie pozwalają zapomnieć o dokończeniu zadania.
7 Chcę wiedzieć, jakie są przyczyny utraty szans sprzedaży.
Dynamics 365 Sales umożliwia zarządzanie szansami sprzedaży. Przy każdej utraconej szansie system pyta o powód niezrealizowania transakcji, dzięki czemu uprawione osoby mogą wyciągać wnioski na podstawie zamieszczonych informacji. Zamknięta lista przyczyn ułatwi Ci analizę.
8 Mam problem z prognozowaniem przychodu ze sprzedaży.
Korzystając z aplikacji Dynamics 365 Sales masz możliwość przewidywania, jak duży przychód wygeneruje Twój zespół handlowców w konkretnym czasie. Funkcja tworzenia prognoz zapewni Twoim sprzedawcom śledzenie wydajności swojej pracy w stosunku do postawionych celów. Natomiast Ty będziesz w stanie analizować wydajność prowadzonych działań w zespole. Dzięki temu uzyskasz wiedzę dotyczącą przebiegu realizacji planu sprzedażowego.
9 Chcę wspierać sprzedaż za pomocą działań marketingowych.
W Dynamics 365 Sales możesz uruchomić szybkie kampanie marketingowe. Rozwiązanie umożliwi Ci stworzenie oferty zbiorczej, którą możesz wysłać np. do klientów w danym regionie. Dodatkowo masz możliwość śledzenia wyników kampanii, na podstawie których możliwe będzie skorygowanie działania. Korzystając z narzędzia możesz promować usługi lub produkty swojej firmy, docierając do nowych klientów i zwiększając sprzedaż.
10 Mam problem z zarządzaniem pracą zespołu.
W systemie Dynamics 365 Sales masz możliwość tworzenia listy zadań do wykonania na tablicy konkretnego klienta bądź szansy sprzedaży. Możesz tworzyć zadania dla siebie, jak również dla innych współpracowników. Dzięki temu każdy wie, co należy do jego obowiązków i może pilnować powierzonych mu zadań. Dodatkowo możesz połączyć rozwiązanie z aplikacją ToDo, co pozwoli na otrzymywanie powiadomień o zbliżającym się terminie wykonania zadania. Jeżeli będziesz potrzebować raportów dotyczących wykonanej pracy, możesz skorzystać z opcji "Pulpity nawigacyjne" bądź usługi Power BI.
11 Nie wiem, czego dokładnie dotyczyły spotkania z klientem.
W Dynamics 365 Sales możesz tworzyć notatki na tablicy klienta bądź szansie sprzedaży. Integracja rozwiązania z Microsoft 365 zapewnia możliwość tworzenia nagrań ze spotkań biznesowych przeprowadzanych w Teams, a następnie przypinania ich do karty klienta w CRM. Pozwoli to na dostęp do informacji z poziomu jednego miejsca.
12 Mam problem z odszukaniem potrzebnych informacji.
Dynamics 365 Sales posiada główną wyszukiwarkę, która zapewni Ci możliwość znalezienia interesujących informacji na podstawie danej frazy np. po numerze telefonu bądź adresie. Zakres wyszukiwania jest naprawdę szeroki, ale ostatecznie zawęża się do konkretnych danych.
Środowisko Microsoft zapewnia dostęp do narzędzi niezbędnych do skutecznego prowadzenia biznesu
Zwiększ produktywność swoich działań sprzedażowych dzięki integracji z narzędziami Microsoft 365
Microsoft 365 to kompletny zestaw narzędzi oraz aplikacji biurowych. Natywne połączenie systemu Dynamics 365 Sales z rozwiązaniami M365 ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków służbowych oraz pozytywnie wpływa na jakość pracy zespołu. Możesz wygodnie udostępniać dokumenty i prezentacje, wspólnie na nich pracować oraz śledzić zmiany. Usługa SharePoint umożliwia zarządzanie dokumentami bezpośrednio z poziomu systemu CRM. Integracja z pocztą Outlook zapewni Ci dostęp do pełnej historii wymiany wiadomości z klientem. Natomiast w Microsoft Teams możesz m.in. organizować spotkania z klientem.
Pozyskaj więcej klientów, dzięki integracji z LinkedIn Sales Navigator
Dynamics 365 Sales możesz połączyć z największą na świecie siecią społecznościową kontaktów zawodowo-biznesowych, czyli LinkedIn. Integracja zapewni członkom Twojego zespołu sprzedażowego możliwość docierania do osób decyzyjnych w wybranych przedsiębiorstwach i wysyłanie do nich spersonalizowanych wiadomości. Twoi handlowcy będą mogli również budować długoterminowe relacje z klientami, dzięki reagowaniu na zdarzenia biznesowe, zachodzące w środowisku klienta. Obserwowanie profili potencjalnych i obecnych klientów pozwoli Twoim handlowcom prowadzić efektywniejsze działania sprzedażowe.
Dlaczego warto wybrać Dynamics 365 Sales?
Poznaj kilka unikalnych cech systemu CRM od Microsoft
Możliwość śledzenia maili
Wszystkie maile z aplikacji Outlook mogą być automatycznie zaczytywane do Dynamics 365 Sales, dzięki czemu cała korespondencja mailowa jest dostępna również na tablicy klienta. Pozwala to handlowcom odpowiadać na wiadomości bezpośrednio z poziomu systemu CRM. Natomiast z poziomu Outlooka jest możliwość wprowadzania nowego kontaktu, potencjalnego klienta czy utworzenia szansy sprzedaży. Nie ma potrzeby przełączania się pomiędzy aplikacjami.
Szybkie tworzenie zadań
Rozwiązanie umożliwia tworzenie listy zadań do wykonania, nie tylko sobie, ale również pozostałym osobom z zespołu. Listy poleceń można zapisywać na tablicy, dotyczącej konkretnego klienta. Dzięki temu handlowcy zawsze wiedzą, jakie zadania mają do wykonania i mogą pilnować ich realizacji. Natomiast kierownik sprzedaży zyskuje wiedzę w kwestii działań, jakimi obecnie zajmuje się jego zespół.
Główna wyszukiwarka
Zapewnia możliwość znalezienia informacji w systemie na podstawie danej frazy np. po numerze telefonu czy adresie. Zakres wyszukiwania jest szeroki, jednak ostatecznie zawęża się do najistotniejszych informacji, które mogą być prezentowane według ustawionych preferencji. Jest to jedna z najbardziej docenianych funkcjonalności przez handlowców, ponieważ pozwala w bardzo szybki sposób dotrzeć do potrzebnych informacji.
Filtrowanie szans sprzedaży
Za pomocą tej opcji handlowcy mogą sprawdzić, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajdują się ich potencjalni klienci. System umożliwia filtrowanie danych po różnych kategoriach. Można sprawdzać np. ile szans sprzedaży posiada dany handlowiec albo ile mamy otwartych szans sprzedaży związanych z konkretnym produktem. Posiadając taką wiedzę, kierownik sprzedaży zyskuje wgląd w działania prowadzone przez swój zespół. Dostęp do informacji zapewnia mu możliwość podjęcia odpowiednich kroków, gdy zauważy, że sprzedaż w firmie zaczyna spadać.
Tworzenie notatek
W systemie jest możliwość tworzenia na osi czasu działań notatek dotyczących konkretnego klienta bądź szansy sprzedaży. Handlowiec zyskuje jedno miejsce, w którym ma możliwość dodania informacji np. ze spotkania biznesowego, itd. Następnie może utworzone notatki udostępniać pozostałym członkom zespołu.
Dodawanie dokumentów
Można wygenerować ofertę bezpośrednio z szansy sprzedaży i aktywować ją. Ta sama oferta jest używana do szybkiego generowania faktury i oznaczania transakcji jako wykorzystanej. Oferty i faktury można również wysłać pocztą e-mail do klienta tylko jednym kliknięciem.
Baza produktów
W Dynamics 365 Sales można stworzyć katalog produktów wraz z informacją o ich cenach. Podczas tworzenia np. oferty dla potencjalnego klienta, handlowiec nie musi za każdym razem ręcznie wprowadzać produktu do systemu.
Konfiguracja widoków według swoich preferencji
Dynamics 365 Sales zapewnia handlowcom możliwość tworzenia spersonalizowanych widoków w systemie. Korzystając z tej funkcjonalności, mogą wybrać, które kolumny mają być wyświetlane oraz jaki chcą mieć sposób sortowania informacji. Pozwala to wyświetlać tylko te dane, które są niezbędne do wykonania zadania. Dane można eksportować z systemu CRM do programu Excel i udostępniać pozostałym osobom z zespołu.
Widok Customer 360°
Dostarcza komplet najważniejszych informacji o kliencie. Odwiedzając kartę klienta w Dynamics 365 Sales można poznać szczegółowe informacje na jego temat, łącznie z działaniami, jakie są podejmowane w ramach współpracy. Widok Customer 360° umożliwia sprawdzenie m.in. jak przebiega komunikacja z klientem oraz jakie są postępy poszczególnych transakcji.
Pulpity nawigacyjne
Pulpity nawigacyjne w Dynamics 365 Sales zapewniają wgląd w działania sprzedażowe, prowadzone w organizacji oraz wydajność zespołu. Umożliwiają dostęp do informacji, dotyczących potencjalnych klientów, szans sprzedaży czy postępów w realizacji celów. Wszystkie dane prezentowane są za pomocą czytelnych wykresów, co zapewnia możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy. W systemie można również tworzyć swoje osobiste pulpity nawigacyjne, a następnie udostępniać je osobom z zespołu.
Oś czasu
Oś czasu zapewnia szybki dostęp do wiedzy na temat wykonywanych i zaplanowanych czynności w konkretnej szansie sprzedaży. Można tworzyć notatki, wstawiać informacje dotyczące rozmów telefonicznych z klientem, dodawać zadania do wykonania czy wysyłać maile. Dzięki temu wszystkie niezbędne informacje dotyczące konkretnego klienta bądź szansy sprzedaży znajdują się w jednym miejscu.
Szablony dokumentów (Excel, Word)
Funkcjonalność ta zapewnia zgodność dokumentów z identyfikacją wizualną marki. Wszystkie dokumenty wysyłane do klienta mają jednolity wygląd i są zgodne ze znakowaniem organizacji. Szablony dokumentów można w łatwy sposób tworzyć, eksportować do pliku pdf, czy udostępniać pozostałym członkom zespołu. Jest też możliwość zapisywania dokumentów w SharePoint lub wysyłki bezpośrednio z poziomu Dynamics 365 Sales.
Dane dotyczące sprzedaży dostępne z dowolnego miejsca
Za pomocą dedykowanej aplikacji można zalogować się do systemu Dynamics 365 Sales z poziomu telefonu bądź tabletu. Rozwiązanie posiada interfejs dostosowany do urządzeń mobilnych, zawierający powiadomienia push i rozbudowane wyszukiwanie. Dodatkowo wszelkie notatki można wprowadzać za pomocą funkcji głosowych, co zdecydowanie ułatwia pracę np. podczas podróży.
Raportowanie
Istnieje możliwość połączenia usługi Power BI z rozwiązaniem Dynamics 365 Sales. Integracja zapewnia dostęp do dedykowanych raportów i szczegółowych danych sprzedażowych. Raporty mogą składać się z wielu stron, w tym linków do stron zewnętrznych, formularzy, czy pulpitów nawigacyjnych. Wszystko zależy od tego, jakie dane potrzebujesz uzyskać.
Integracja Dynamics 365 Sales z Business Central
sposób na zwiększenie możliwości zarządzania sprzedażą w Twojej firmie.
Dynamics 365 Business Central zapewni Ci dostęp do podstawowych funkcjonalności z zakresu zarządzania relacjami z klientami. Natomiast narzędziem, które umożliwi bardziej zaawansowaną obsługę procesów sprzedażowych jest Dynamics 365 Sales.
Połączenie tych dwóch systemów pozwala stworzyć spójną ścieżkę sprzedażową. Zaczynając od utworzenia oferty poprzez obsługę zamówienia, kończąc na planowaniu i realizacji dostaw towaru do klienta.
Korzystając z Dynamics 365 Sales możesz potrzebować dostępu do danych, które znajdują się w systemie Business Central. Przy przygotowywaniu oferty dla klienta w Dynamics 365 Sales niezbędna jest wiedza na temat dostępności zapasów potrzebnych do realizacji zamówienia.
Dzięki integracji obu narzędzi będziesz posiadać dostęp do wszystkich danych w jednym miejscu. Połączenie obu rozwiązań zapewni Ci m.in. poprawę wydajności pracy zespołu. Nie będziecie musieli przełączać się między dwoma systemami. Zapewnisz również większą widoczność realizowanych działań oraz dostęp do informacji wszystkim uprawnionym osobom ze swojej organizacji.
Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 Sales
Dynamics 365 Business Central jest niezastąpionym narzędziem w firmie, które zapewnia obsługę procesu realizacji zamówień, w tym zakupy oraz księgowość. Natomiast Dynamics 365 Sales jest ogromnym wsparciem w procesie sprzedaży.
Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 Sales
Dynamics 365 Sales liderem w dziedzinie automatyzacji sprzedaży
Wiodąca, niezależna firma Gartner uznała Microsoft Dynamics CRM liderem w dziedzinie automatyzacji sprzedaży (raport z sierpnia 2021 r. Gartner® Magic QuadrantTM for Sales Force Automation.2).
Kolejny rok z rzędu rozwiązania CRM od firmy Microsoft zostały zaliczone do najlepszych w swojej klasie. Narzędzia zostały również docenione przez kolejną uznaną firmę badawczą - Forrester, w raporcie ,,Sales Force Automation Solutions Wave.1''
Etapy wdrożenia Dynamics 365 Sales
Krok 1
Zaczynamy od poznania potrzeb Klienta. Weryfikujemy procesy sprzedaży lub/i obsługi klienta i rekomendujemy ich odwzorowanie w systemie. Ustalamy, ilu użytkowników będzie korzystać z systemu. Określamy, czy jest konieczność wdrożenia rozwiązań Microsoft 365. Na tym etapie ważne jest także określenie budżetu Klienta.
Krok 2
Prezentujemy rozwiązanie w wersji demo.
Krok 3
Przygotowujemy ofertę zawierającą sugerowane rozwiązania, propozycję cenową oraz szacowany czas wdrożenia.
Krok 4
Po akceptacji Klienta przechodzimy do uruchomienia rozwiązania.
Krok 5
Ostatnim etapem wdrożenia jest przeszkolenie pracowników/użytkowników systemu.
Dlaczego wdrożyć Dynamics 365 Sales z Nav24?
Współpracujemy z Klientami z różnych branż. Za każdym razem staramy się dobrze poznać specyfikę danego przedsiębiorstwa. Pozwala nam to lepiej zrozumieć potrzeby Klientów. Doradzamy w wyborze rozwiązań, dzięki którym nasi Kontrahenci budują skuteczną sprzedaż w swoich przedsiębiorstwach i mogą być o krok przed konkurencją.