Case study: UNICARD S.A. - NAV24

 

Klient:

UNICARD S.A.

Branża:

Automatyka budowlana

Lokalizacja:

Kraków

Strona internetowa:

www.unicard.pl

O firmie:

Lider na rynku rozwiązań z zakresu kontroli dostępu, rejestracji czasu pracy, systemów identyfikacji osób, zabezpieczeń i integracji z automatyką budynkową.

Wdrożone rozwiązania:

UNICARD S.A.

UNICARD S.A. już od 30 lat dostarcza rozwiązania m.in. z obszaru identyfikacji osób oraz kontroli dostępu. Firma zajmuje się także sprzedażą systemów biletowych wraz z usługami serwisowymi. Ponadto są producentem oprogramowania i elektroniki. Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 100 pracowników w centrali w Krakowie oraz regionalnych placówkach w Warszawie i Poznaniu.

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo, który przygotowaliśmy wspólnie z firmą UNICARD. Znajdziesz go na końcu artykułu 👇

Sytuacja biznesowa firmy przed wdrożeniem systemu Dynamics 365 Business Central

W trakcie swojego rozwoju firma wdrażała różne systemy informatyczne, które pokrywały wybrane obszary działalności. Niestety, z czasem wielość rozwiązań, które wzajemnie nie były powiązane, powodowała chaos i rozproszenie danych. Wykorzystywane systemy były przestarzałe, a próba ich optymalizacji była nieopłacalna. Skuteczne zarządzanie procesami stało się niemożliwe. Organizacja nie miała wystarczającej kontroli nad przeterminowanymi płatnościami, co wiązało się ze stratami. Proces decyzyjny w obszarze handlowym był wydłużony z powodu niedomagań wykorzystywanego oprogramowania. W związku z tą sytuacją przeciągał się czas oczekiwania klienta na wycenę. Nierzadko zdarzało się, że przesyłane przez handlowca zlecenie produkcyjne było niesprawdzone pod kątem technologicznym i kosztowym. W efekcie powodowało to sprzedaż poniżej kosztów wytworzenia lub ze zbyt niską marżą.

Wybór systemu ERP

Unicard podszedł do tematu wyboru oprogramowania ERP, a także firmy wdrożeniowej bardzo rzetelnie. Na początku drogi przeprowadzili dogłębne prace analityczne. Działania te miały na celu identyfikację potrzeb firmy pod kątem zarządzania istniejącymi, a także przyszłymi procesami. Kluczem było znalezienie systemu kompletnego, który pokryłby potrzeby przedsiębiorstwa w obszarach nie tylko produkcji, ale także dystrybucji i usług. Firma oczekiwała od systemu także przemyślanych rozwiązań, związanych z zarządzaniem procesami. Unicard wyszedł z założenia, że najlepszą opcją będzie maksymalne wykorzystanie dostępnych możliwości oprogramowania ERP i świadome dokonywanie modyfikacji w późniejszym terminie. Dopasowanie się do systemu było z ich perspektywy korzystniejsze, aniżeli wprowadzanie wielu zmian.

Po przeanalizowaniu możliwości niemalże 50 dostępnych na rynku systemów klasy ERP, Unicard wybrał system Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji SaaS. Bogata oferta chmurowa była istotnym czynnikiem wpływającym na podjęcie decyzji. Unicard od prawie 10 lat wykorzystuje rozwiązania chmurowe i nie posiada własnych serwerów. Długoletnie doświadczenie firmy w przechowywaniu danych w chmurze potwierdziło ich przekonanie o wygodzie i bezpieczeństwie takiego rozwiązania.

Wdrożenie Dynamics 365 Business Central

Wdrożenie systemu Business Central rozwiązało problem braku przepływu informacji i umożliwiło monitorowanie procesów od A do Z. Integracja wiedzy na poziomie płatności, finansów, sprzedaży i logistyki pozwoliła na 40% oszczędność czasu. Dzięki możliwości dodatkowej kontroli technicznej zleceń przez kierownika projektu, wyeliminowany został problem składania przez handlowców nierentownych lub niewykonalnych ofert. Poza oszczędnością pieniędzy, firma zredukowała liczbę reklamacji.

Efekty, które wpłynęły na rozwój firmy

Bardzo istotną, z punktu widzenia prowadzenia biznesu zmianą jest możliwość kontroli zdolności kredytowej klientów, co zdecydowanie obniża ryzyko transakcji. Przed wdrożeniem systemu Business Central nie było procedur zabezpieczających przed przeterminowanymi płatnościami. Obecnie firma ma możliwość wprowadzania limitów kredytowych oraz posiada procedury zabezpieczające płynność finansową. Problem przeterminowanych płatności praktycznie przestał istnieć. Kolejną rewolucyjną zmianą było wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. Opisywanie i księgowanie dokumentów stało się szybsze i łatwiejsze. Zaawansowane raporty przyczyniły się do dużej zmiany jakościowej w budżetowaniu zleceń. Firma ma lepszą kontrolę nad kosztami. Dzięki czemu wie, jaka ilość sprzedaży była zbyt nisko wyceniana i może temu przeciwdziałać.

Podsumowanie

Firma Unicard ceni system Business Central za jego możliwość podążania za rozwojem firmy. Nie jest to gotowy produkt, a platforma, którą można modyfikować zgodnie z potrzebami, dodając kolejne moduły, opcje czy aplikacje. Dzięki czemu przedsiębiorstwo może rozwijać funkcjonalności oprogramowania zgodnie z rosnącymi potrzebami firmy. Z kolei indywidualnie dopasowywane dashboardy, ułatwiają pracę z systemem.

,,Szukaliśmy Partnera, dla którego będziemy ważnym Klientem. Podczas spotkań z przedstawicielami NAV24 uzyskaliśmy pewność, że to doświadczony Partner, który nie obiecuje cudów, a rzetelnie przedstawia możliwości, zalety i wady tego systemu. Dzięki systemowi ERP udało nam się scentralizować procesy i wiedzę analityczną. Microsoft Dynamics 365 Business Central pokrywa nasze potrzeby we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy: produkcji, usług i dystrybucji. Obecnie NAV24 opiekuje się również naszym systemem. W ramach wsparcia i umowy serwisowej pomaga nam aktualizować system oraz dalej go rozwijać. Pragnę polecić firmę NAV24, jako dobrego partnera biznesowego’’.

Tomasz Bednarski, Prezes Zarządu UNICARD S.A.

Dowiedz się, jak może wyglądać wdrożenie w Twojej firmie. Umów się na bezpłatną konsultację, wypełniając poniższy formularz 👇.

Skontaktuj się z nami






    *pole wymagane


    Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

    Zostaw swoje dane,
    oddzwonimy do Ciebie.

    Zaufali nam

    Partnerzy technologiczni