Ubiegły miesiąc stał pod znakiem AI – sztucznej inteligencji – która została wdrożona zarówno w rozwiązaniach z rodzin Dynamics 365, Power Platform, jak i poszczególnych usługach wchodzących w skład Microsoft 365. Tym razem również jej nie zabraknie, ponieważ Copilot trafił do obszaru cyberbezpieczeństwa. Co nowego, oprócz AI, pojawiło się w świecie Microsoft?
Microsoft 365 Security Copilot
Po rozwiązaniach przeznaczonych stricte dla użytkowników końcowych, tym razem Microsoft ogłosił wprowadzenie sztucznej inteligencji pod kryptonimem „Copilot” do obszaru security. Technologia ma zwiększyć szybkość i skuteczność zespołów, które odpowiadają za cyberbezpieczeństwo w organizacjach. W ten sposób łatwiejsza będzie np. analiza danych potrzebna do wykrywania incydentów.
Jak stwierdził Vasu Jakkal, wiceprezes Microsoft ds. bezpieczeństwa: „Security Copilot zmienia równowagę sił na naszą korzyść. To pierwsze i jedyne tego typu rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które pozwala osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo poruszać się z prędkością i skalą AI”.
Security Copilot został zaprojektowany tak, aby współpracować z zespołami ds. bezpieczeństwa, dając im pełny wgląd w to, co dzieje się w ich środowisku. Narzędzie pozwala wyciągać wnioski z istniejących danych wywiadowczych, rekomenduje najlepsze rozwiązania w celu szybkiego zaradzenia zagrożeniom, usprawnia podejmowanie bardziej świadomych i skutecznych decyzji. Jak na AI przystało, Copilot będzie stale się uczyć i doskonalić, aby zapewnić inżynierom dostęp do najaktualniejszych informacji o cyberprzestępcach, ich metodach i technikach.
Póki co, usługa dostępna jest w wersji preview, zaś szczegóły na jej temat znaleźć można na stronie producenta oraz w video poniżej:
Nowe kontrolki w Power Apps
Jeszcze w wersji poglądowej (preview), ale już możliwe do testowania. Mowa o nowych kontrolkach, których można użyć podczas tworzenia aplikacji typu canva w Power Apps. Niewątpliwie dają one spore możliwości twórcom, odciążając ich jednocześnie od dodatkowej pracy, jak i nowe doświadczenia dla użytkowników aplikacji, gdyż zostały zaprojektowane z głównym naciskiem na ich funkcjonalność, dostępność i intuicyjność. Chcąc je przetestować, należy w pierwszej kolejności włączyć je z poziomu ustawień w Power Apps:
Dzięki temu, po chwili kontrolki pojawią się i będą dostępne do przetestowania – warto to podkreślić, ponieważ funkcje w stadium preview nie są przeznaczone do użytku „produkcyjnego”. Przed oficjalnym wydaniem mogą jeszcze zajść w nich zmiany.
Dla wytrwałych Power Userów polecamy swoistą „biblię”, w której każda kontrolka posiada dedykowaną stronę z opisem: jaki jest jej cel i właściwości oraz jak jej użyć w trakcie budowania rozwiązania w Power Apps.
Dynamics 365 customer service – ulepszony edytor wiadomości e-mail
Użytkownicy rozwiązania Dynamics 365 Customer Service spotykają się z różnymi zgłaszanymi tematami, wymagającymi specjalistycznej wiedzy. Niemniej często te przypadki mają wspólny mianownik czy nawet rozwiązanie. I tutaj z pomocą przychodzą szablony wiadomości e-mail, które ułatwiają i przyspieszają pracę agentów wspierających użytkowników. Dzięki szablonom, agenci spędzają mniej czasu na pisaniu tej samej treści, a więc pomagają klientom szybciej.
Obecnie Dynamics 365 Customer Service oferuje ulepszony edytor wiadomości e-mail. Umożliwia on użytkownikom przeciąganie i upuszczanie elementów w obszarze roboczym. Szczególnie docenią to osoby, które same o sobie mówią, że nie mają poczucia estetyki. Agenci mogą używać elementów tekstowych, graficznych, przycisków, separatorów, nie wspominając o aspektach takich, jak kolorystyka, czcionka, rozmiar, wyrównanie, szerokość układu i tło. Wszystko razem sprawia, że tworzony szablon mailowy może być w pełni zgodny z identyfikacją wizualną firmy.
Co tu dużo mówić – najlepiej sprawdzić działanie edytora, oglądając poniższe video. Szczegóły na jego temat znajdziemy również w dokumentacji Microsoft.
Szybkie raporty Power BI domyślnie włączone
Szybkie raporty Power BI w aplikacjach Power Apps nie są czymś nowym – były ogólnodostępne jako funkcjonalność do włączenia. Nowość jednak polega na tym, że wraz z Release Wave 1 2023, Microsoft zdecydował się, aby była ona włączona domyślnie.
Szybkie raporty usługi Power BI w usłudze Power Apps stanowią bezproblemową integrację usług Power Apps, Power BI i Dataverse w ramach jednego środowiska, umożliwiającego każdemu użytkownikowi przekształcenie danych w szczegółowe informacje za pomocą jednego kliknięcia. Każdy może tworzyć atrakcyjne wizualnie, interaktywne raporty na podstawie danych w aplikacji opartej na modelach (model-driven app) i łatwo je zapisywać w usłudze Power BI. Szczegóły, jak zwykle, dostępne w dokumentacji Microsoft, wzbogaconej o sporą ilość zrzutów ekranu i video.
Przekonaj się, jak rozwiązania Microsoft oferowane przez Nav24 mogą usprawnić procesy w Twojej firmie oraz poprawić wygodę pracy użytkowników – umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą, wypełniając formularz u dołu strony!