Klient:

VISTULA GROUP

Branża:

Odzieżowa i jubilerska

Lokalizacja:

Kraków, Polska

Strona internetowa:

https://www.vrg.pl/

O firmie:

Wdrożone rozwiązania:

pobierz referencje

VISTULA GROUP

[Głosów:0    Średnia:0/5]

VISTULA GROUP

VISTULA GROUP jest jednym z czołowych przedsiębiorstw z branży odzieżowej w Polsce. Należą do niej takie marki jak VISTULA, BYTOM, Wólczanka, W. Kruk i DENI CLER. Grupa Vistula od 30 listopada 2018 nosi nazwę VRG Spółka Akcyjna (VRG S.A.). Oferuje najwyższej jakości odzież i biżuterię dla osób, które cenią sobie elegancję, dobry styl i komfort. Główny asortyment wyrobów produkowanych przez firmę stanowią eleganckie ubrania, marynarki, koszule, spodnie i biżuteria. Obecnie sieć posiada ponad 170 salonów sprzedaży, w tym pięć poza granicami kraju. Ponadto firma prowadzi również sprzedaż swoich produktów przez Internet. Spółka posiada cztery zakłady produkcyjne w Polsce, a jej siedziba znajduje się w Krakowie.

WYZWANIA
Przedsiębiorstwo, które dynamicznie się rozwija i działa na wielu różnych obszarach potrzebuje pewnego i skalowalnego rozwiązania, które zapewni bezproblemową pracę oraz różne integracje. Firma od lat korzystała z powodzeniem z systemu ERP Microsoft. W celu utrzymania najwyższych standardów wydajności i bezpieczeństwa, zarząd spółki postanowił dokonać aktualizacji systemu do najnowszej wersji Dynamics NAV, wraz z przeniesieniem kluczowych funkcjonalności. Jednym z bardziej istotnych wyzwań dla nowego wdrożenia była automatyczna obsługa wymiany dokumentów pomiędzy centralą, a sklepami sieciowymi, ze względu na dużą skalę działalności (około 170 sklepów stacjonarnych). Kolejnym wyzwaniem była obsługa znacznej ilości dokumentów wymienianych z logistyką zewnętrzna, w celu obsługi procesów sprzedażowych, a także obsługa wymiany dokumentów z platformą e-commerce, w celu ewidencji sprzedaży internetowej. Istotne było też ograniczenie kosztów obsługi logistycznej, poprzez wprowadzenie size-packów i cross-docków, czy też umożliwienie budowania jednostek logistycznych w systemie. Ponadto chciano także zoptymalizować kwestie związane z zatowarowaniem sklepów i utrzymaniem odpowiedniej ilości towarów w sklepach stacjonarnych.

KORZYŚCI
Podczas analizy przedwdrożeniowej przeprowadzonej przez NAV24, zidentyfikowano najważniejsze funkcjonalności, konieczne do przeprowadzenia modyfikacje oraz integracje z rozwiązaniami zewnętrznymi. Następnie eksperci z NAV24 przygotowali strategię wdrożenia, w tym plan migracji danych dla spółek Vistula Group S.A. Zakres prac obejmował m.in. migrację danych, konfigurację systemu, integracje z innymi rozwiązaniami oraz szkolenia dla użytkowników końcowych. Specjaliści z NAV24 towarzyszyli również podczas produkcyjnego uruchomienia systemu. Dzięki temu aktualizacja systemu ERP oraz jego modyfikacje nie były zaskoczeniem dla pracowników VRG S.A.

Poniżej zostały przykładowe korzyści, jakie przyniosło wdrożenie, modyfikacje i integracje:

  • automatyzacja obsługi sprzedaży z wielu kanałów
  • ograniczenie czynnika ludzkiego przy przetwarzaniu dokumentów;
  • automatyczna obsługa księgowań i ewidencji księgowej dokumentów sprzedaży;
  • automatyzacja procesów zatowarowania sklepów pozwala m.in. na generowanie dokumentów magazynowych obsługujących transfer towarów z centrali do sieci, a także usprawnia zlecanie wysyłek do magazynu zewnętrznego, kalkuluje stan zapasów w sklepach i pozwala na zarządzanie dosyłkami;
  • optymalizacja ilości towaru w obrocie i przyspieszenie wprowadzania kolejnych kolekcji do salonów;
  • znaczne usprawnienie procesu ewidencji sprzedaży i obsługi zwrotów, dzięki wymianie danych z systemem POS obsługującym sklepy stacjonarne i wymianie danych pomiędzy siecią a centralą;
  • automatyzacja i znaczne przyśpieszenie sprzedaży przez Internet, dzięki integracji z e-commerce;
  • usprawnienie procesów logistycznych, dzięki integracji z logistyką zewnętrzną;
  • optymalizuje ilości towaru w obrocie i przyspieszenie wprowadzanie kolejnych kolekcji do salonów;
  • zatowarowanie wg określonych kryteriów bezpośrednio w systemie;
  • usprawnia zlecanie wysyłek do magazynu zewnętrznego, kalkuluje stan zapasów w sklepach i pozwala na zarządzanie dosyłkami;
  • wymiana danych o stanach magazynowych na bieżąco pomiędzy systemami sprzedażowymi i centralą.

 

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni